اختصاص بیمارستان «شهدای یافت آباد» به بیماران مبتلا به «کرونا»

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه بیمارستان شهدای یافت آباد به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص پیدا کرده است، گفت: در خانه های بهداشت به مردم آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نادر توکلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره «تمهیدات این دانشگاه برای اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به کرونا در سطح نواحی تحت پوشش دانشگاه»،گفت: مرکز اصلی ما در دانشگاه علوم پزشکی ایران بیمارستان شهدای یافت‌آباد است که بخش عمده این بیمارستان را به این موضوع اختصاص داده‌ایم.

وی با اشاره به هماهنگی‌های لازم با بیمارستان‌های دیگر، ادامه داد: آمادگی لازم را برای اینکه بیماران مشکوک را ارزیابی، بستری و تعیین تکلیف کنیم و اگر مورد مثبتی بود به بیمارستان شهدای یافت‌آباد انتقال دهیم، وجود دارد.

توکلی اضافه کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در مراحل بعدی بخشی از بیمارستان رسول اکرم (ص) و نیز بخشی از بیمارستان فیروزآبادی را به این موضوع اختصاص دهیم؛ ضمن اینکه در خانه‌های بهداشت تحت پوشش این دانشگاه نیز موضوع آموزش به مردم مورد توجه قرار داده شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به آمادگی شبکه‌های بهداشت تحت پوشش گفت: همچنین در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در صورت نیاز بیمارستان رباط‌کریم را نیز وارد ارائه خدمات به بیماران مبتلا کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا استفاده از ماسک برای همگان ضروری است؟»، گفت: دستورالعمل مربوط به این بیماری می‌گوید فردی که در خصوص ابتلا به کرونا دچار مشکلی نیست، نیاز به زدن ماسک ندارد؛ مگر اینکه در تماس با فرد مشکوک باشد.

وی تصریح کرد:موضوع مهم در پیشگیری از ابتلا به کرونا حفاظت فردی و رعایت بهداشت و شستن دست‌ها، عدم تماس نزدیک و روبوسی کردن با یکدیگر است؛ ضمن اینکه باید از تماس دست‌های آلوده به چشمانمان خودداری کرده، سفرهای غیرضروری خود را به حداقل رسانده و سعی کنیم در محافل عمومی و مراسم‌های مختلف حضور پیدا نکنیم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1061758

وب گردی

وب گردی