هنر خلاقیت و آفرینش انسان را به اثبات می رساند

به گفته رئیس انجمن خوشنویسی عالی بسیج هنرمندان کشور، در جامعه کنونی ما هنرمندان زحمت زیادی می‌کشند؛ ولی  هنر باید پیام بدهد و راهنما باشد،  خدا را بشناسد، این مسئله را به جامعه تزریق کند و این کار هنرمندان متعهد و ارزشی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، مراسم اختتامیه قداست قلم رشته خوشنویسی با حضور هنرمندان و داوران کشوری رشته خوشنویسی، داود نیکنام رئیس انجمن خوشنویسی عالی بسیج هنرمندان کشور و عظیم فلاح عضو شورای عالی خوشنویسی بسیج هنرمندان و با حضور جمعی از مسئولان استان آذربایجان غربی برگزار شد.

دراین مراسم که تحت عنوان قداست قلم جشنواره خوشنویسی با حضور هنرمندان و مسئولان استان در شهرستان ارومیه برگزار شد، حاجی زاده مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان با اشاره به اهمیت هنر و مقوله هنر و اینکه خوشنویسی یکی از هنرهای اصیل ایرانی است گفت: هنر باید در خدمت ارزش‌های دینی و الهی و انسانی باشد و سازمان بسیج هنرمندان در سال ۹۸ برنامه‌های مختلفی را اجرا و در راستای حمایت از هنرمندان گام های موثری برداشته است.

در ادامه مراسم، استاد داود نیکنام گفت: هنر لحظه هایش را پیش روی ما می‌گذارد تا بین امیدوار بودن مفهوم و معنای وسیع را به باور بنشینیم چرا که در هنر تمام خلاقیت و آفرینش انسان به اثبات می رسد.

نیکنام افزود: هنر بیان عواطف و احساسات است، هنر ساختن و پرداختن از چنین هدفی را دنبال می کند. در جامعه کنونی ما هنرمندان زحمت زیادی می‌کشند؛ ولی هنر باید پیام بدهد، راهنما باشد و خودسازی و خدا را بشناسد واین مسئله را به جامعه تزریق کند این کار هنرمندان متعهد و ارزشی است.


در ادامه مراسم، قلی زاده مسئول انجمن خوشنویسی بسیج هنرمندان استان با اشاره به اهمیت رشته خوشنویسی گفت: هر کلمه و حرفی نگاشته می‌شود برای خود دنیایی از معنا و مفهوم را تداعی می‌کند.

این مراسم با شعر خوانی اجرای سرود توسط بسیجیان هنرمند سازمان بسیج هنرمندان و با تجلیل از برگزیدگان جشنواره قداست قلم و دیگر هنرمندان رشته خوشنویسی به پایان رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061776

وب گردی

وب گردی