دست ایده‌های برتر را در دست سرمایه‌گذاران می‌گذاریم/ رفع نیاز صنایع با برگزاری مسابقات علمی

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: به دنبال این هستیم که بر اساس نیاز صنایع، مسابقه‌ای طراحی کنیم تا نتایج مسابقه بتواند نیازی از صنعت کشور را حل کند.

مجید سروری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برگزاری مسابقات لیگ علم و فناوری در واحد علوم و تحقیقات گفت: قصد داریم مسابقه‌ای با رویکرد طراحی و ساخت تجهیزات هوشمند زیرسطحی و تجهیزات پرنده بدون سرنشین در واحد علوم و تحقیقات برگزار کنیم. به دنبال این هستیم تا مسابقات نیاز محور باشد یعنی از سمت یک صنعت بزرگ مثل وزارت نیرو، خودرسازان و... نیازی مطرح و ما در این مسابقه نیاز آن‌ها را مرتفع کنیم.

او ادامه داد: در واقع بر اساس نیاز صنایع مسابقه‌ای را طراحی کرده تا نتایج مسابقه بتواند نیازی از صنعت کشور را حل کند. به طور مثال می‌خواهیم بدانیم که کدام شرکت، صنعت و یا کارخانه‌ای نیازمند ربات دوزیست است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تاکید کرد: رویکردمان این است که مسئله‌ای را حل کنیم که روی زمین مانده و نیازی در خصوص آن وجود دارد؛ در غیر این صورت فقط وقت دانشجویان را گرفته، هزینه کرده و مسابقه‌ای برگزار می‌شود که خروجی آن دردی را از جامعه دوا نمی‌کند.

او با بیان این که در حال حاضر به دنبال فعال کردن انجمن‌های علمی هستیم اضافه کرد: پس از فعال کردن انجمن‌های علمی دانشجویی، نیاز صنعت را شناسایی می‌کنیم و دانشجویان مسابقه‌ای را در قالب انجمن‌ها طراحی می‌کنند که نیازی از صنعت را حل کند. این انجمن‌ها در حوزه‌های مختلف مثل مهندسی پزشکی و کشاورزی و .. است تا ابتدا تنور مسابقات گرم شود. روند کار نیز به این شکل است که دانشجویان علاقه‌مند را جذب کرده و جلسه تشکیل داده و نیاز صنعت را شناسایی کرده و مرز دانش را مشخص می‌کنیم. از سوی دیگر شرکت‌هایی که مد نظر و مورد علاقه انجمن‌ها است را دعوت کرده و نیازها مشخص می‌شوند.

سروری گفت: در ادامه کار رویدادی را برگزار می‌کنیم تا صنعت متقاضی آن شود و اگر محصول و ایده خوبی از این مسابقه و رویداد حاصل شد از آن ایده حمایت کرده تا از آن محصول کسب و کار ایجاد شود. همچنین فضا و امکانات خانواده دانشگاه آزاد اسلامی از جمله امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی و... را در اختیار ایده های برتر قرار خواهیم داد.

او با بیان این که سرمایه‌گذاران زیادی به ما مراجعه می‌کنند اظهار کرد: این سرمایه گذاران از شرکت‌ها و نهادهای خصوص و دولتی است که دست ایده‌های برتر را در دست این سرمایه گذارن خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061780

وب گردی

وب گردی