ویروس کرونا با مشارکت و همکاری مردم کنترل می‌شود

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت: با مشارکت عمومی می‌توان در یک هفته آینده روند پراکندگی و انتشار ویروس را تحت کنترل گرفت و نگرانی‌های مردم را رفع کرد.

احمد معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات پیشگیرانه و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در مقابله با انتشار و شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: آموزش‌های لازم به‌صورت مستمر از طریق کانال‌های فضای مجازی و بولتن‌ها به کارکنان و دانشجویان ارائه شده است.

وی افزود: همچنین طی روزهای گذشته دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد واحد قم با حضور در شیفت‌های دوره کارورزی خود در کنار پزشکان بخش‌های مختلف بیمارستانی شهر قم به ارائه خدمات پرداخته‌اند. تعطیلی کلاس‌های آموزشی و هرگونه فعالیت آموزشی بر اساس تصمیمات شورای استانداری، رئیس استان و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اتخاذ شده است که با توجه به تعطیلی وزارت بهداشت کلیه دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی استان قم هم تا پایان هفته تعطیل اعلام شد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم درخصوص ضرورت اطلاع‌رسانی و جلوگیری از رفتارهای خطرناک، بیان کرد: ورود استادان دانشگاه به مقوله اطلاع‌رسانی از طریق کانال‌های فضای مجازی مؤثرترین روشی است که در این ایام پیگیری می‌شود و البته درج مقالات علمی و آخرین یافته‌ها برای بهره‌مندی اساتید انعکاس در جامعه از طریق اهدافی است که دنبال می‌شود.

معصومی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی عمومی و تبلیغات محیطی برعهده دانشگاه علوم پزشکی قم گذاشته شده است. کنترل ویروس کرونا به صورت یک‌طرفه امکان‌پذیر نیست، مشارکت و رعایت مردم نیز در مهار این ویروس بسیار مؤثر است. با مشارکت عمومی می‌توان در یک هفته آینده روند پراکندگی، انتشار ویروس و نگرانی‌ها را تحت کنترل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همه افراد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های قرنطینه بستری شده و بدین صورت سطح پراکندگی ویروس در جامعه کاهش پیدا می‌کند. همراهی و رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم درکنار اقدامات درمانی و پیشگیرانه دانشگاه‌های علوم در کنترل و مهار این ویروس اثربخش است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم تصریح کرد: مهم ‌ترین فاکتور قابل توجه ویروس کرونا سرعت انتشار بالای این ویروس است. میزان مرگ و میر ناشی از سرایت این ویروس کمتر از پنج درصد و اغلب در افراد بالای 60 سال گزارش شده است. شاید 20 درصد از افرادی که کرونا به بدن آنها نفوذ کرده نیاز به بستری داشته باشند، 80 درصد دیگر علایمی شبیه علایم آنفولانزا و سرماخوردگی را تجربه خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061781

وب گردی

وب گردی