طرح‌های اشتغال  زایی  بنیادبرکت هزار نفر از اهالی را به هرمز برگرداند

فعالیت‌های اشتغال‌زایی و عمرانی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در جزیره هرمز، موجب بازگشت یک‌هزار نفر از اهالی این جزیره شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: بنیاد در 2 سال فعالیت در هرمز، 145 طرح اشتغال‌زایی و 98 پروژه عمرانی و زیربنایی را در این جزیره به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.
امیرحسین مدنی با اشاره به فعالیت بنیاد برکت از سال 1397 در جزیره هرمز گفت: راه‌اندازی 110 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در قالب مدل‌های «سحاب» و «آسمان» باعث ایجاد بیش از 400 فرصت شغلی در هرمز شده است.


وی با اشاره به 35 طرح اشتغال‌زایی دیگر که در شرف راه‌اندازی است، گفت: 5 مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در جزیره هرمز مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

فعالیت‌های اشتغال‌زایی و عمرانی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در جزیره هرمز، موجب بازگشت یک‌هزار نفر از اهالی این جزیره شده است


به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، در دو سال گذشته 17 گروه توسعه محلی و 15 صندوق پس‌انداز کسب و کار در قالب مدل اشتغال‌زایی اجتماع‌محور آسمان در هرمز تشکیل شده است.


مدنی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جزیره هرمز در حوزه گردشگری را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در همین راستا، بیشتر مشاغل ایجاد شده توسط بنیاد برکت در رسته‌های شغلی مرتبط با گردشگری و خدمات جانبی آن، صنایع دستی، بوم‌گردی، تولید پوشاک و مشاغل خدماتی است.


وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 110 میلیارد ریالی بنیاد برکت در حوزه اشتغال‌زایی تصریح کرد: اجرای 110 طرح اشتغال‌زایی و 98 طرح عمرانی و زیربنایی بنیاد مهاجرت معکوس را در جزیره هرمز رقم زده و باعث بازگشت یک‌هزار نفر از اهالی این جزیره شده است. بنیاد برای تعدادی از این افراد نیز اشتغال ایجاد کرده است.


مدیرعامل بنیاد برکت درباره برنامه‌های اشتغال‌زایی این بنیاد در جزیره هرمز برای سال آینده نیز توضیح داد: اجرای یکصد طرح اشتغال‌زایی در سال 99 در دستور کار بنیاد قرار دارد.


مدنی در تشریح اقدامات اشتغال‌زایی بنگاه‌محور بنیاد برکت در جزیره هرمز هم گفت: به تازگی 22 طرح مشارکتی بررسی و 5 بنگاه اقتصادی که امکان مشارکت و سرمایه‌گذاری در آن‌ها وجود دارد انتخاب شده‌اند. مشارکت و سرمایه‌گذاری در این واحدها که بیشتر در بحث گردشگری و خدماتی فعال هستند، پس از ارائه کامل مدارک و تصویب در هیات مدیره بنیاد برکت، تا پایان سال جاری امکان‌پذیر است.


مدیرعامل بنیاد برکت درباره پروژه‌های عمرانی این بنیاد در جزیره هرمز هم توضیح داد: تا به امروز بیش از 98پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتباری بالغ بر 3770 میلیارد ریال در هرمز به بهره‌برداری رسیده یا در دست اقدام است.

تا به امروز بیش از 98پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتباری بالغ بر 3770 میلیارد ریال در هرمز به بهره‌برداری رسیده یا در دست اقدام است


وی این پروژه‌های عمرانی و زیربنایی را شامل تکمیل رینگ اصلی و تجهیز محور پیاده‌روی آن و تامین روشنایی دور رینگ به طول 24 کیلومتر، مرمت و بازسازی مدرسه جری پولاک در قالب مجموعه اقامتی، ایجاد 16 خانه بوم‌گردی، تعویض لوله‌های اصلی فرسوده آب و توسعه 5 کیلومتری شبکه آبرسانی برشمرد.


مدنی افزود: طرح آموزش و اجرای تفکیک پسماند از مبدا، ساماندهی و زیباسازی جداره‌های معابر اصلی شهر، آموزش جامع و فراگیر فعالان حوزه گردشگری، توسعه فضای سبز و بهسازی مبلمان شهری، بهسازی و نوسازی اماکن عمومی نظیر مساجد، مدارس، درمانگاه، ایجاد تاسیسات خدمات گردشگری نظیر سرویس بهداشتی، حمام، ظرفشویی و تهیه طرح مرمت بناهای تاریخی و بوم گردی و اجرای بیش از ۲۰ طرح در این حوزه از جمله دیگر پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در جزیره هرمز است.


مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر این‌که جزیره هرمز سابقه فرهنگی بسیار غنی در طول تاریخ داشته و در طول قر‌ن‌ها نماد مقاومت و سلطه ناپذیری ملت ایران بوده است، گفت: در طرح جامع در نظر گرفته شده برای توسعه جزیره هرمز که به عنوان سند رسمی استان درآمده، به موضوعات اجتماعی، اقتصادی، کالبدی، زیست محیطی و گردشگری به صورت توامان نگاه شده و با پیوست مشارکت مردمی در حال پیاده‌سازی است.


گفتنی است، در دیدار مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با حجت الاسلام عبدالحمید گلزاری امام جمعه هرمز، حجت الاسلام گلزاری با قدردانی از اقدامات بنیاد در حوزه‌هایی همچون بهسازی ساحل جزیره، تعویض لوله‌های فرسوده آب، توسعه شبکه آبرسانی، تفکیک زباله، تجهیز مدارس و به خصوص اقدامات صورت گرفته برای ایجاد فرصت‌های شغلی، فعالیت بنیاد برکت را در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیشرفت هرمز و باعث خیر و برکت برای این جزیره دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061785

وب گردی

وب گردی