افزایش 10 درصدی مراجعه به بیمارستان‌های تهران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بر اثر جو روانی ایجاد شده مراجعه به بیمارستان‌های تهران 10 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی رضایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره برخی اخبار منتشر شده درباره کمبود ماسک و اقلام مصرفی مورد نیاز برای افراد مبتلا به کرونا توضیح داد:‌ما بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت اقلام مصرفی را برای بیمارستان‌ها تهیه کرده‌ایم و این اقلام به اندازه نیاز موجود است اما با توجه به جو روانی ایجاد شده طی چند روز گذشته و مراجعه زیاد افراد به مراکز درمانی میزان مصرف ماسک و اقلام پزشکی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک n95 تنها در شرایط اضطرار و برای متخصصان و پزشکانی که با بیمار مبتلا سر وکار دارند، توصیه می‌شود،‌گفت: متاسفانه به دلیل جو روانی ایجاد شده تقاضا برای استفاده از ماسک n95 افزایش یافته. به همین دلیل در برخی مراکز درمانی با کمبود مواجه می‌شویم. به طوری که میزان ماسک ذخیره شده برای یک ماه طی چند روز مصرف می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به همکاری شهرداری برای ضد عفونی کردن مترو و اتوبوس توضیح داد: خوشبختانه رایزنی‌های خوبی با شهرداری برای ضد عفونی کردن اماکن عمومی انجام شده و امیدواریم این موضوع بتواند در پیشگیری از ابتلا به کرونا نقش به سزایی داشته باشد.

رضایی با بیان اینکه موضوع کمبود ماسک مقطعی خواهد بود، گفت: سفارش‌های لازم به شرکت‌های تولید کننده داده شده و طی امروز و فردا کمبود ماسک رفع می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اثر جو روانی ایجاد شده مراجعه به بیمارستان‌های تهران 10 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت:‌عموم این افراد به بیماری کرونا مبتلا نیستند و علائمی از سرماخوردگی و آنفلوآنزا در آنها مشاهده می‌شود اما دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان یاس را برای مراجعه افراد مبتلا به کرونا در نظر گرفته است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1061789

وب گردی

وب گردی