پیشگیری و درمان عفونت زخم با اسپری ضدعفونی‌کننده نانو

یک شرکت ایرانی فعال در عرصه نانو، اسپری ضدعفونی‌کننده محل زخم حاوی نانوذرات نقره تولید و به بازار عرضه می‌کند که می‌تواند اثربخشی بالایی برای حذف عوامل بیماری‌زا از روی زخم داشته باشد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، عفونت زخم از دیرباز یکی از مشکلاتی بوده که در صورت فقدان درمان به موقع می‌تواند آسیب‌های زیادی با خود به همراه داشته باشد. از این رو محصولات ضدعفونی‌کننده مختلفی توسط شرکت‌ها به بازار عرضه می‌شود.

در حال حاضر محصولات مختلفی برای ضدعفونی کردن زخم در بازار وجود دارد، این در حالی است که استفاده از نانومواد می‌تواند عملکرد داروهای ضدعفونی را بهبود داده و عوارض جانبی آن را به حداقل برساند.

در همین راستا یک شرکت ایرانی اسپری ضدعفونی‌کننده حاوی نانوذرات نقره را به بازار عرضه می‌کند که خواص آنتی باکتریال داشته و از تکثیر و رشد میکرواورگانیسم‌های بیماری‌زا در محل زخم جلوگیری کرده و به این ترتیب به پیشگیری و درمان عفونت زخم کمک می‌کند.

در این محصول به دلیل وجود نانوذرات نقره، اکسیژن فعال تولید شده که موجب تخریب غشاء سلولی میکرواورگانیسم‌ها می‌شود. این اسپری می‌تواند روی باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی در موضع زخم تاثیر بگذارد. همچنین از رشد و تکثیر باکتری‌ها در محل زخم ممانعت کرده و به روند التیام زخم و شکل‌گیری بافت جدید کمک شایانی کند.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت، این اسپری بر خلاف اکثر پمادهای زخم و سوختگی که موجب تحریک، سوزش، درد و خارش در محل زخم می‌شوند، عاری از این نوع عوارض جانبی است.

در این اسپری ضدعفونی‌کننده زخم از نانوذرات زیر ۱۰۰ نانومتری نقره استفاده شده که پایه آبی است. این محصول در بخش پزشکی، منسوجات و وسایل بهداشتی کاربرد دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061796

وب گردی

وب گردی