چراغ اول «شفافیت هزینه‌های تبلیغاتی» روشن شد/ پیوستن ۲نامزد مشهدی به پویش

با نزدیک شدن به پایان شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی، دو تن از نامزدهای حوزه انتخابیه مشهد و کلات هزینه‌های انتخاباتی خود را شفاف کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، گفتمان عدالتخواهی و شفافیت یکی از گفتمان‌های مطرح در این دوره از رقابت انتخاباتی بود.

تعهدنامه ۱۰بندی دیده‌بان شفافیت و عدالت، تلاش برخی جوانان پایتخت‌نشین برای ارائه فهرستی تحت عنوان عدالت‌خواهان مستقل و حضور برخی نامزدهای انتخاباتی با شعار عدالت تنها بخشی از این اتفاق بود.

از روز گذشته در فضای مجازی مطالبه‌ای برای شفافیت هزینه‌های انتخاباتی شروع شده است که در اولین گام دو نامزد جوان انتخابات مشهد و کلات به آن پیوسته‌اند.

علیرضا خدابخشی مجموع هزینه خود برای انتخابات را که صرف چاپ، صفحه‌بندی و توزیع ویژه‌نامه‌ای کاغذی در تیراژ ۱۲۰هزار نسخه شده ۲۹میلیون تومان اعلام کرد که از این میزان، ۴۱۰ هزار تومان آن از محل کمک‌های مردمی بوده است.

سعید شعرباف تبریزی نیز در اینستاگرام خود با اشاره به اینکه مکان ستاد انتخاباتی‌اش در چهارراه لشگر به صورت رایگان از سوی برخی دوستان تامین شد، اعلام کرد ک مبلغ ۱.۲میلیون تومان از طریق کمک‌های مردمی، ۳میلیون تومان برای چاپ تراکت شخصی و ۲.۵میلون تومان نیز برای هزینه‌های جاری ستاد خرج شد که بخشی از آنها توسط هواداران تامین شده است.

گفتنی است شعرباف و خدابخشی به ترتیب با کسب حدود ۸۸هزار و ۴۰هزار رای و با قرار گرفتن در رتبه‌های ششم و هفتم از راهیابی به مجلس بازماندند.

کد خبر: 1061800

وب گردی

وب گردی