75 هزار نفر واجد شرایط اولیه تامین مسکن فرهنگیان هستند

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از اعلام واجدین شرایط اولیه برای استفاده از تأمین مسکن فرهنگیان خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، گودرز کریمی‌فر از اعلام واجدین شرایط اولیه برای استفاده از تأمین مسکن فرهنگیان خبر داد و گفت: تعداد متقاضیان شاغل و بازنشسته دریافت مسکن در سراسر کشور، 309 هزار نفر است که از این تعداد، 75 هزار و 984 نفر، واجد شرایط شناخته ‌شده‌اند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش، فرایند استعلام را برای تشخیص واجدین شرایط، استعلام چهار گانه از وزارت راه و شهرسازی، برای کنترل فرم (ج) و استعلام از سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور، بابت دارا بودن سند مالکیت فردی و همچنین استعلام از سازمان ثبت‌احوال کشور، مبنی بر احراز هویت فردی و نیز استعلام از بانک مسکن، جهت دریافت تسهیلات یارانه‌ای اعلام و مبنای پالایش، پیرایش و ویرایش متقاضیان مسکن را در فرایند مذکور، عنوان کرد.

کریمی‌فر افزود: 145 هزار و 516 نفر از متقاضیان مسکن فرهنگیان، فاقد شرایط اولیه دریافت مسکن برابر استعلام‌های صورت گرفته شناخته ‌شده‌اند و87 هزار و746 نفر از فرهنگیان شاغل و بازنشسته، در خود اظهاری اطلاعات اولیه که در سایت maskan.medu.ir بوده است، دچار خطای ثبت اطلاعات شده‌اند و قابلیت استعلام نداشته‌اند که این افراد می‌توانند، مجدداً و با دقت بیشتر، اطلاعات اولیه را یک‌بار دیگر در سامانه مذکور که تا پایان هفته، فعال خواهد شد مبادرت به ثبت اعتراض کنند.»

کریمی‌فر گفت: تا تاریخ 6 اسفند همه اطلاعات پالایش‌شده در سامانه‌ maskan.medu.ir بارگذاری و کلیه افراد با ارائه کد ملی می‌توانند از نتایج اولیه، مطلع شوند.

تأمین 170 هزار واحد مسکونی برابر تفاهم‌نامه فی‌مابین با وزارت راه و شهرسازی با اولویت جامعه هدف و به‌تدریج در طی 3 سال، برای فرهنگیان فاقد مسکن، عملیاتی و تحویل واجدین شرایط می‌شود.

تفاهم‌نامه ساخت 170 هزار واحد مسکونی ویژه فرهنگیان با وزارت راه و شهرسازی در ۷ ماده تهیه، تدوین و تنظیم‌شده است و به امضای دو وزیر رسیده است و مدت اجرای این تفاهم‌نامه 3 سال یعنی تا آبان 1401 است. از شرایط شرکت در این طرح، متقاضیان و افراد تحت تکفل آن‌ها باید فاقد زمین یا واحد مسکونی باشند و از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی، تسهیلات یارانه‌ای خرید و احداث مسکن استفاده نکرده باشند یا به‌عبارت‌دیگر فرم ج در استعلام از سامانه مربوطه راه و شهرسازی سبز باشد.

متقاضی باید متأهل یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست مشروط به داشتن 35 سال سن می‌توانند در زمره متقاضیان قرار بگیرند. همچنین فرد متقاضی باید حداقل دارای پنج سال سکونت متوالی در شهر مورد تقاضا باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061806

وب گردی

وب گردی