دانشگاه‌های تهران برای مقابله با کرونا چه اقداماتی انجام داده‌اند؟

برخی دانشگاه‌های تهران برای مقابله با کرونا اقدام به برگزاری کلاس‌ها به صورت الکترونیک و برخی دیگر خوابگاه‌ها را تخلیه کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از ارگان‌ها و دستگاه‌ها با تشکیل جلسه تلاش می‌کنند اقدامات و تجهیزات لازم برای آگاهی‌رسانی، نحوه مقابله با بیماری و مواجهه با بیماران را انجام دهند. بسیاری از دانشگاه‌ها نیز برای پیشگیری از شیوع این بیماری اقداماتی را انجام داده‌اند که در ادامه به برخی از آنان اشاره شده است:

کلاس‌های دانشگاه علم‌ و صنعت به‌صورت سال مجازی برگزار می‌شود

بر اساس جلسه امروز مسئولان دانشگاه علم و صنعت، نحوه برگزاری کلاس‌­های درسی تا پایان سال جاری مورد بررسی قرار گرفت. پیرو اطلاع رسانی‌ های انجام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره احتمال شیوع ویروس کرونا و لزوم انجام تدابیر پیشگیرانه و نیز درخواست­های گروه­های مختلف دانشجوئی برای استفاده از امکانات غیر حضوری، مققر شد تمامی کلاس‌های درسی دانشجویان از شنبه دهم اسفندماه تا پایان سال 98 به صورت الکترونیکی و با استفاده از سامانه LMS برگزار شود.

خوابگاه‌های دانشگاه مالک اشتر برای ضدعفونی تخلیه می‌شوند

در چنین شرایطی دانشجویان بدون نیاز به حضور در دانشگاه و با اتصال به سامانه LMS از کلاس­های آموزش الکترونیکی مربوطه استفاده خواهند کرد. در این زمینه مرکز آموزش الکترونیکی ضمن ایجاد امکانات دسترسی و کاربری مربوطه برای کلیه دانشجویان، فایل راهنمای لازم را نیز در اختیار آنها قرار خواهد داد.
در ضمن کلاس­های آزمایشگاهی، کارگاهی و عملی تا انتهای 98 برگزار نخواهد شد، جزئیات برگزاری کلاس های جبرانی دروس عملی متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

در ​جلسه کمیته اضطرار دانشگاه صنعتی مالک اشتر با توجه به شرایط بهداشتی کشور مقرر شد که خوابگاه‌های دانشگاه جهت ضد عفونی، از امروز بمدت یک هفته تعطیل شود. به‌همین منظور دانشجویان خوابگاهی باید تا پایان امروز یکشنبه چهارم اسفندماه نسبت به تخلیه خوابگاه اقدام کنند.

دانشجویانی که اسفند ماه دفاعیه دارند باید توجه داشته باشند که در صورت تعطیلی، هماهنگی لازم با آموزش دانشگاه برای انجام دفاعیه آنها در فرودین ماه سال آینده انجام شده است.

شریفی‌ها هم باید خوابگاهشان را تحلیه کنند

با تصویب هیئت رئیسه دانشگاه صنعت شریف جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی خوابگاه‌های این دانشگاه تا پایان هفته جاری تعطیل شد. به همین منظور دانشجویان محترم می‌بایست تا پایان وقت امروز نسبت به تخلیه خوابگاه خود اقدام کنند.
گفتنی است تعطیلی خوابگاه‌های این دانشگاه تا هر زمانی که وزارت بهداشت اعلام کند، ادامه خواهد داشت. بازگشایی مجدد خوابگاه‌ها تابع تصمیمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود که از مجاری رسمی کشوری و نیز دانشگاه اعلام می‌شود.

خوابگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس تعطیل شدند

بر اساس اعلام مدیر امور دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس، تمامی خوابگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس تعطیل شده‌اند و تمامی دانشجویان خوابگاهی موظف به تخلیه خوابگاه‌ها هستند. تنها دانشجویان غیر ایرانی امکان حضور در خوابگاه‌ها را دارند که بنا بر تصمیمات اتخاذ شده، در مکانی دیگر اسکان داده می‌شوند.

خوابگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس تا پایان هفته تعطیل هستند و زمان بازگشایی خوابگاه‌ها بستگی به مصوبه دولت دارد و هر تصمیمی که دولت در خصوص فعالیت آموزشی دانشگاه‌ها بگیرد، دانشگاه تربیت مدرس نیز از آن تبعیت می‌کند.

خوابگاه‌های دانشگاه تهران تا فردا صبح تخلیه می‌شود

بر اساس اعلام مدیر امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران، خوابگاه‌های دانشگاه باید تخلیه شوند. به همین منظور تمامی دانشجویان خوابگاهی باید تا آخر امشب و یا نهایتا صبح فردا خوابگاه‌ها را تخلیه کنند. مقرر شده است که دانشجویان خارجی دانشگاه تهران در محلی دیگر اسکان داده شوند.

از سرگیری فعالیت‌های آموزشی در دانشگاه تهران و بازگشایی خوابگاه‌ها بر اساس تصمیم‌گیری دولت مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061821

وب گردی

وب گردی