بارش برف و باران 100 میلیمتری در 6 استان؛ فردا و پس فردا

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به 6 استان که حدود 100 میلیمتربارش برف و باران طی روزهای آینده دارند، هشدارهای لازم جهت برقراری ایمنی داده شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدفرید لطیفی معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور، درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص بارش شدید باران و برف طی روزهای آینده گفت: براساس گزارش‌های سازمان هواشناسی، پیش‌بینی شده است که طی روزهای 5 و 6 اسفند بارش باران و برف را داشته باشیم که حجم این بارش‌ها در 6 استان بین 60 تا 100 میلیمتر است.

هشدار به چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خوزستان، لرستان، مازندران و ارتفاعات تهران

وی یادآور شد: این استان‌ها شامل چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خوزستان، لرستان، مازندران و ارتفاعات تهران است.

وی گفت: در حال حاضر مکاتباتی با استانداران استان‌های درگیر با بارش برف و باران صورت گرفته است و مقرر شد که تمامی راه‌های منتهی به رودخانه‌هایی که سیل در آنها جریان دارد، با همکاری پلیس راهور مسدود شود و از تجمع مردم در کنار رودخانه‌ها با همکاری نیروی انتظامی جلوگیری شود.

براساس گزارش‌های سازمان هواشناسی، پیش‌بینی شده است که طی روزهای 5 و 6 اسفند بارش باران و برف را داشته باشیم که حجم این بارش‌ها در 6 استان بین 60 تا 100 میلیمتر است

لطیفی یادآور شد: دهیابان و بخشداران باید اطلاع‌رسانی‌های لازم را در خصوص سیلاب به مردم داشته باشند و در صورت ورود سیلاب به مناطق مسکونی، در جهت جلوگیری از برق‌گرفتگی، برق سراسری قطع و از وصل کردن و راه‌اندازی شبکه‌های تخریب شده خودداری شود.

در صورت امکان، نصب سیل‌بندها نیز در مناطق پرخطر انجام شود.

وی در مورد تجهیزات و امکانات نیز گفت:‌تجهیزات به اندازه کافی وجود دارد و اگر راه‌ها مسدود نشود، می‌توان امکانات را منتقل کرد. از سوی دیگر، در گذشته با کمبود منابع اعتباری مواجه بودیم. در حال حاضر دستگاه‌ها می‌توانند از منابع اعتباری خود هزینه کنند و بعداً این منابع دراختیارشان قرار می‌گیرد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1061823

وب گردی

وب گردی