فعالیت کارآموزان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در مراکز درمانی متوقف شده است

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: فعالیت کارآموزان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان متوقف شده است.

مرتضی قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات پیشگیرانه و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در مقابله با انتشار و شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در هفته‌های اخیر اطلاع‌رسانی و توصیه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از طریق بولتن‌ها و مشاوره‌های حضوری در فضای دانشگاه صورت گرفته است.

وی افزود: بازدیدهایی به همراه معاون فرهنگی و دانشجویی واحد اراک از خوابگاه‌های دانشجویی به‌عمل آمد تا آموزش‌های لازم و نکات مهم بهداشتی برای آنها ارائه و استرس و نگرانی دانشجویان تا حدی کاهش پیدا کند. باتوجه به آمار مبتلایانی که از آخرین جلسه شورای تأمین استان مرکزی گزارش شده، استرس و نگرانی بین شهروندان استان مرکزی بالا بوده و باید برای کنترل آن تدبیری اندیشیده شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با اشاره به اهمیت فاکتورهای روانی و بهداشتی دانشجویان بیان کرد: دیداری با دانشجویان کارآموز رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی نیز صورت گرفت. باتوجه به اینکه کارآموزی این دسته از دانشجویان در محیط‌های درمانی و بیمارستان‌ها طی می‌شود، اهمیت شغلی و لزوم تقویت روحیه آنها مورد تأکید قرار گرفت.

قاسمی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مدارس سطح استان مرکزی به‌صورت موقت تا انتهای هفته جاری تعطیل شده است، گفت: براساس مصوبه شورای تأمین استان و موافقت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تمامی فعالیت‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و زیر مجموعه‌های این دانشگاه تا آخر این هفته تعطیل اعلام شده است.

وی از توقف فعالیت کارآموزان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان نیز خبر داد و تصریح کرد: برگزاری رویداد استارت‌آپی «سلامت» نیز به‌دلیل حفظ سلامتی و رعایت نکات بهداشتی دانشجویان و شرکت‌کنندگان این رویداد به‌صورت موقت لغو شد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک درباره روند کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، توضیح داد: کرونا مانند ویروس‌هایی که پیش از این هم در دنیا شایع شده، ویروسی همه‌گیر با سرعت انتشار بالاست. میزان مرگ و میر کرونا تا به کنون با مرگ و میری که در آنفولانزا و سارس اتفاق افتاده، غیرقابل مقایسه است و اکنون یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های دستگاه‌های مسئول باید در حوزه مدیریت بار روانی جامعه باشد.

قاسمی ادامه داد: باوجود اینکه پیشنهادهایی مبنی بر عدم حضور در تجمعات و اماکن پرتردد تاکنون مطرح بوده و حتی دانشگاه‌ها و مدارس موقتاً تعطیل شده ولیکن باید چاره‌ای پایدار برای چنین وضعیتی اندیشید. اولین و مطمئن‌ترین چاره رعایت بهداشت فردی و اماکن عمومی است. باتوجه تجربیاتی که از چین در دست وجود دارد، افراد پرخطر و دارای بیماری‌های زمینه‌ای باید بیشتر از سایرین نسبت به رعایت ملزومات بهداشتی مقید باشند.

وی خاطرنشان کرد: آگاهی‌بخشی و رعایت بهداشت فردی دو فاکتور اصلی و اثرگذار در مهار شیوع و انتشار ویروس کرونا است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061844

وب گردی

وب گردی