دردسر‌های فنی «روس‌نِفت» پس از تحریم بخش بازرگانی سوئیسی این کشور

از آنجایی که چندین مشتری به سرعت خواستار حذف بخش بازرگانی سوئیسی شرکت نفتی «روس‌نِفت» روسیه شدند، این شرکت بزرگ نفتی با دردسر‌های فنی مواجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، از آنجایی که چندین مشتری به سرعت خواستار حذف بخش بازرگانی سوئیسی شرکت نفتی «روس‌نِفت» (RTSA) روسیه شدند، این شرکت بزرگ نفتی با دردسر‌های فنی مواجه شده است.

به گزارش رویترز، واشنگتن در ماه جاری تحریم‌هایی علیه واحد تجاری روس‌نفت در ژنو اعمال کرد و این شرکت را متهم کرد که کانال مالی برای دولت مادورو در ونزوئلا ایجاد کرده است.

مقامات آمریکا این شعبه روس‌نفت را به پشتیبانی کردن از بخش نفت ونزوئلا و مشارکت در انتقال نفت کشتی به کشتی و به طور فعال دور زدن تحریم‌های آمریکا متهم کرده‌اند.

روس‌نفت اعلام کرده است که فعالیت‌های این واحدش قانونی بوده و واشنگتن را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرده است، زیرا این کشور به رقیب آمریکایی این شرکت یعنی شورون اجازه می‌دهد تا با ونزوئلا همکاری کند.

واشنگتن به شرکت‌ها ۹۰ روز مهلت داده تا مبادلات با RTSA را کاهش دهند، اما منابع تجاری می‌گویند چندین خریدار روس نفت به سرعت خواستار حذف این واحد از چرخه عرضه خود شده‌اند و گفته اند در غیر اینصورت احتمالا برای خرید نفت با مشکل روبرو خواهند شد.

یک منبع آگاه با فعالیت‌های روس‌نفت گفت: «از نظر فنی، این دردسر بزرگ است. شما باید بسیاری از قرارداد‌ها را تغییر دهید.»

منابع تجاری گفتند در حال حاضر، تمامی خرید‌های نفتی از روس‌نفت ادامه می‌یابد.

این تحریم‌های آمریکا به معنای متوقف کردن بازوی تجاری روس‌نفت از حمل و نقل نفت ونزوئلاست، اما منابع تجاری گفتند نشانه‌هایی وجود دارد که تحریم‌ها اکنون ارسال محموله‌های نفتی روسیه را پیچیده کرده است، زیرا شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا از روس‌نفت تردینگ (بازوی تجاری روس‌نفت) که بخش اعظمی از فعالیتش در اروپاست، دوری کنند.

به گفته منابع آگاه، در میان مثال‌های پیچیدگی‌های فنی می‌توان به مزایده فروش ۱.۲ میلیون تن نفت کوره برای تحویل در ماه مارس- می‌از بنادر روسیه اشاره کرد.

رویترز نمی‌داند چرا روس‌نفت این حجم را دوباره ارائه داده است، اما RTSA قبلا هنگامی که مناقصه برای اولین بار در نوامبر گذشته اعلام شد، به طور مشخص در زنجیره عرضه به عنوان فروشنده مشخص شده بود.

به گفته منابع آگاه، RTSA دیگر در مزایده دوباره منتشر شده وجود ندارد.

RTSA، فروشنده دائمی نفت و محصولات روس‌نفت به بازیگران بزرگ نفت جهان از جمله بی‌پی، رویال داچ شل، ایکسون موبیل و گلنکور، ویتول و ترافیگورا بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061875

وب گردی

وب گردی