ترکیه ده‌ها تروریست مورد حمایت خود را به علت سرپیچی از دستورات بازداشت کرد

ترکیه ده‌ها تروریستی که حاضر به اعزام به مناطق درگیری در ادلب نبودند را بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، نیرو‌های ترکیه در منطقه «رأس‌العین» در شمال سوریه، ده‌ها تروریست را که در حال فرار به سمت ترکیه بودند، بازداشت کردند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیرو‌های ارتش ترکیه با بستن مرز این کشور، از فرار تروریست‌هایی که حاضر به شرکت در درگیری‌های ادلب با ارتش سوریه نبودند، ممانعت کرده‌اند.

در همین حال عناصر وابسته به ترکیه در روستای «ام الکیف» در منطقه «تل تمر» دو زن را ربوده و ۱۰۰ رأس گوسفند را به سرقت بردند.

منابع محلی به سانا گفتند که تروریست‌ها به سرقت دارایی‌های مردم در روستا‌های نزدیک به خط مقدم درگیری با ارتش سوریه و روستا‌های اطراف «رأس العین» می‌پردازند و در یک مورد در روستای «ام عشبه» کابل‌های برق را دزدیده و فروخته‌اند؛ بنابراین گزارش، حملات مکرر عناصر مسلح وابسته به ترکیه به روستا‌های این مناطق موجب بروز ترس و وحشت در میان ساکنین شده و زندگی روزمره را مختل کرده است. در بسیاری موارد نیز تروریست‌ها بر سر اجناسی که دزدیده‌اند به جان یکدیگر می‌افتند.

ترکیه که در ابتدا به بهانه مقابله با شبه‌نظامیان کرد به سوریه نیرو اعزام کرده بود، در روز‌های اخیر برای حمایت از گروه‌های تروریستی مستقر در ادلب و حومه حلب رسما به مقابله با ارتش سوریه پرداخته است. در جریان پیشروی‌های ارتش سوریه، شماری از نیرو‌های ترکیه‌ای کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061895

وب گردی

وب گردی