فراخوان طرح پژوهشی فطرت تمدید شد/ ورود دانشجویان به مشکلات و دغدغه‌های ملی

مدیر پژوهشی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از تمدید فراخوان طرح‌های پژوهشی دانشجویی تا فروردین سال 99 خبر داد.

لیلا شکوهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره طرح‌های پژوهشی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان گفت: پیش از این در باشگاه پژوهشگران طرح‌های پژوهشی فقط مختص اعضای باشگاه بوده است؛ با توجه به این که ماموریت باشگاه پژوهشگران جوان تغییر کرد و طرح‌های دانشجویی بر عهده باشگاه سپرده شد برای اولین بار فراخوان طرح های پژوهشی دانشجویی مثل طرح فطرت را در زمستان سال 98 اجرا کردیم.

مدیر پژوهشی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: برنامه جدید باشگاه، ترویج فرهنگ پژوهش و حل مسئله و نیازهای جامعه است. بر همین اساس فراخوان فصلی دریافت پیشنهاد طرح‌های پژوهشی در موضوعات مورد نیاز کشور اعلام شد. این طرح در حال حاضر در واحدهای دانشگاهی در حال اجرا بوده و تمدید نیز شده است.

شکوهی در ادامه اظهار کرد: استقبال خوبی از این فراخوان شد و از آن جایی که واحدها و دانشجویان تمایل به مشارکت داشته درخواست دادند که این فراخوان تمدید شود. بنابراین زمان آن تمدید و ان‌شاءلله در فروردین ماه سال 99 جمع بندی شده و نتایج اعلام خواهد شد.

او با بیان این که طرح‌های پژوهشی اولویت بندی شده و براساس نیازهای جامعه و سامانه پایش دانشگاه آزاد اسلامی است ادامه داد: در این راستا برای هر محور اصلی، چند محور فرعی با توجه به نیازهای کشور و طرح پایش پیشنهاد شد و قرار است زمینه ای برای ورود دانشجویان به مشکلات و دغدغه‌های ملی فراهم کند.

مدیر پژوهشی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این طرح‌ها را اولویت بندی کردیم و فعلا 25 اولویت برای زمستان 98 مشخص شده است. این فراخوان در هر سال می‌تواند تکرار شود و به صورت فصلی و یا دو بار در سال اجرا خواهد شد. این طرح‌ها می‌تواند مشکلی از جامعه و صنعت را در قالب دستاورد و یا داخلی سازی محصولی که مشابه آن در کشور وجود ندارند حل کند. به عبارتی موضوعات بر اساس مشکلات و نیازهای جامعه انتخاب شده است.

گفتنی است باشگاه پژوهشگران و نخبگان به منظور شناسایی، حمایت و هدایت ایده‌های نوآورانه دانشجویان و افزایش مشارکت آنها در حل مشکلات و معضلات کشور و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ تفکر مساله‌محور در نظر دارد در بازه‌های زمانی مشخص، محورهایی برای ارائه پیشنهاد طرح های پژوهشی دانشجویی فراخوان کند.

بر همین اساس از همه دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دعوت می‌شود ایده های پژوهشی خود را به عنوان طرح پژوهشی به باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان محل تحصیل خود ارائه کنند.

کد خبر: 1061934

وب گردی

وب گردی