فناوران دانشگاهی با راه حل‌های کاربردی به دنبال حل مسائل واحدهای صنعتی بروند

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری گفت: فناوران دانشگاهی باید با راه حل‌های فنی، کاربردی و صنعتی به دنبال واحدهای صنعتی بروند تا مشکلات صنایع را حل و فصل کنند.

علیرضا پازکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره استفاده از ظرفیت‌های کلینیک صنعت به نفع واحدهای فناور اظهار کرد: با توجه به مأموریت کلینیک‌های صنعت در حل مسئله صنایع و جامعه، ارتباطات مؤثر بین صنعت و دانشگاه می‌تواند به‌کمک واحدهای فناور بیاید.

وی افزود: مسئله‌محوری و حل مشکل و ارتقای سطح آسایش و مطلوبیت جامعه دو هدف کلی در مراکز رشد است که اکنون به‌شکل جدی دنبال می‌شود. ارتباط بین واحدها و هسته‌های فناور در راستای هدف اول مراکز رشد یعنی حل مسائل جامعه است. اکنون مشکلاتی در صنعت دیده می‌شود که هسته‌ها و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد می‌توانند در حل آنها مؤثر واقع شوند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری بیان کرد: واحدهای فناور می‌توانند از طریق کلینیک صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شمس‌آباد چالش‌ها و مسائل صنعت را احصا کرده و وارد ارتباط مستقیم با صنعت شوند. فناوران دانشگاهی باید با راه حل‌های فنی، کاربردی و صنعتی به دنبال واحدهای صنعتی بروند تا مشکلات صنایع را حل و فصل کنند.

پازکی عنوان کرد: البته مقدمه ارتباط با صنعت می‌تواند با پیدا کردن یک راه حل یا متد آزمایشگاهی باشد و در وهله بعدی این متد می‌تواند به نمونه صنعتی و انبوه ارتقا داده شود. اولین چالش نوآوری در حوزه طراحی دستگاه حفاظت خوردگی چندی پیش در واحد یادگار برگزار شد و پس از وصول تعداد بسیاری طرح از دانشگاه‌های مختلف، 6 ایده در نهایت به ارگان‌های درخواست‌کننده(نهاد دولتی) این طرح معرفی شد.

وی عنوان کرد: ماهیت رویدادهای چالش نوآوری با استارت‌آپ‌ها متمایز است و به‌صورت کلی چالش‌های نوآوری کاربردی‌تر از سایر رویدادها برگزار می‌شود. از این جهت طرح‌هایی که به رویدادهای چالشی وصول می‌شود باید قابلیت اجرایی در صنعت را داشته باشند. کلینیک‌های ارتباط با صنعت می‌توانند از فضای ایجاد شده در شهرک‌های صنعتی و ظرفیت‌های مرکز رشد در این راستا استفاده کنند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری خاطرنشان کرد: کلینیک‌ها می‌توانند در چندین حوزه با تشکیل کارگروه‌ها مسائل را احصا کرده و با اطلاع‌رسانی گسترده این چالش‌ها وارد حوزه فناوری و حل مسئله شوند. اکنون 14 هسته و واحد فناور در مرکز رشد واحد بادگار امام خمینی(ره) مستقر هستند که در سال آتی به 20 واحد فناور می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061954

وب گردی

وب گردی