انجام آزمایش در مورد ویروس کرونا روی میمون

دانشمندان برای یافتن معالجه بیماری کروناویروس جدید تعداد 18 میمون را به سارس  مبتلا کردند تا روی آن آزمایش‌هایی را انجام دهند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان در تلاش‌های خود برای یافتن راه حلی جهت درمان بیماری همه گیر ووهان، هجده میمون را به گونه‌ای از کرونا ویروس آلوده کرده‌اند.

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میمون‌های رزوس در معرض سندرم تنفسی خاورمیانه (سارس) قرار گرفتند. نوعی که می‌تواند باعث سرفه، تنگی نفس، تب و در برخی موارد نارسایی اندام شود.

دانشمندان موسسه ملی بهداشت ایالات متحده (NIH) دریافتند که واکسن آزمایشی به نام «Remdesivir» که آنها ایجاد کرده‌اند؛ در معالجه حیوانات آلوده موفق بوده است. همه میمون‌ها به مدت شش روز تحت نظر قرار گرفتند و مشخص شد که آن‌هایی که تحت درمان با Remdesivir قرار گرفته بودند، علائمی نداشتند.

نتایج این آزمایشات نشان می‌دهد که مهار تکثیر طیف گسترده‌ای از ویروس کرونا در شرایط درون‌کشتگاهی و درون‌جانداری توسط Remdesivir ممکن است نشان دهنده کاربرد این یافته در درمان کووید-19 باشد.

درون تنی (in vivo) در زیست‌شناسی و در پژوهش‌های آن، به آزمایش‌هایی که در آن‌ها جاندار زنده بکار برده می‌شود گفته می‌شود، به این آزمایش‌ها در جاندار نیز می‌گویند. در برابر آزمایش‌های در جاندار می‌توان آزمایش‌های برون تنی یا در محیط کشت (in vitro) را یاد کرد که در آن‌ها نیازی به بکار بردن جاندار زنده نیست.

این ویروس در حال حاضر با نام جدید «coronavirus 2019‌» یا «کووید-19» شناخته می‌شود. یافته‌های شیوع ویروس کرونای قبلی از جمله بیماری سارس(SARS) و نشانگان تنفسی خاورمیانه(MERS) به مقامات بهداشتی کمک می‌کند تا برخی از پیامدهای جدی‌تر این شیوع ویروس را برطرف کنند.

آمارها نشان می‌دهد که تا 24 فوریه تعداد 79707 مورد در چین مبتلا شده اند که تاکنون 2626 نفر از آن‌ها مرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061961

وب گردی

وب گردی