پلمب ۱۸ داروخانه به دلیل گرانفروشی ماسک در کشور 

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: برخورد با محتکران و گرانفروشی ماسک در حال انجام است و تاکنون ۱۸ داروخانه در سراسر کشور پلمب شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدیاسر رایگانی در مورد آخرین اقدامات انجام شده در برخورد با گرانفروشان و محتکران ماسک و محلول ضد عفوفنی کننده، گفت: گشت های مشترک ویژه کنترل و برخورد با احتکار و گرانفروشی ماسک و مایع ضد عفونی کننده در سراسر کور انجام می شود و تاکنون در استان های آذربایجان شرقی 7 داروخانه، البرز 3 داروخانه، کهگیلویه و بویراحمد 3 داروخانه، اردبیل 2 داروخانه و کرمانشاه، قزوین، زنجان هر کدام یک داروخانه به دلیل گرانفروشی ماسک، امتناع از عرضه و عدم حضور مسئول فنی پلمپ شده است.
وی افزود: همچنین در استان های تهران، سیستان و بلوچستان، اصفهان و گیلان انبارهای ماسک و محلول ضد عفونی کننده کشف و پلمپ شده شده است.
رایگانی تصریح کرد: اولویت ما این است که ماسک ها بلافاصله توزیع و برای متخلفان تشکیل پرونده شود و طبق هماهنگی با قوه قضائیه امیدواریم محتکران و گرانفروشان ماسک که به هموطنان ظلم می کنند به عنوان اخلالگران در نظام سلامت کشور مجازات شوند.

به گزارش ایسکانیوز، با توجه به شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مردم برای پیشگیری از ابتلا، به خرید ماسک های پزشکی روی آورده اند و این امر سبب کمبود، گرانی این محصول بهداشتی و نیز افراد سودجو شده است.

اما پزشکان معتقدند رعایت بهداشت فردی مقدم بر زدن ماسک است اصرار بر استفاده از آن بدون توجه به رعایت سایر موارد بهداشت فردی هیچ تاثیری بر پیشگیری از کرونا ندارد، چون منافذ پوستی مهم‌ترین کانال انتقال این ویروس محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061986

وب گردی

وب گردی