نمایندگان سیستان‌و‌بلوچستان جهت‌گیری‌های قومی را کنار بگذارند

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: نمایندگان منتخب استان سیستان و بلوچستان اقدامی جامع و مدبرانه انجام دهند، رفتارها و جهت گیری‌های قومی را کنار گذاشته و خود را نماینده آحاد مردم بدانند.

حسین جهان‌تیغ در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم بیان کرد: مردم استان سیستان و بلوچستان با وجود شرایط سخت معیشتی و بیکاری بار دیگر با امید و اعتماد به رکن جمهوریت در نظام اسلامی با مشارکتی مثال زدنی پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

وی با بیان اینکه حضور پرشور مردم بیش از هر چیزی تکلیف سنگین نمایندگان مجلس شورای اسلامی را مشخص می‌کند، گفت: نمایندگان راه یافته به مجلس شورای اسلامی در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی باید در برابر تمام مصادیق نا‌امیدی مردم و به طور خاص مستضعفین جامعه ایستادگی کنند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل با تاکید بر برقراری عدالت در تمامی حوزه‌ها در کشور افزود: نمایندگان منتخب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید چنان التزام و حساسیتی نسبت به واژه مهجور عدالت داشته باشند که نه تنها خود از رانت‌ها و منافع شخصی ناشی از موقعیت نمایندگی بهره‌ای نبرند، که هزینه‌های چنین سوء استفاده هایی از سوی هر مسئولی را بالا برده و با تمام توان با آن مبارزه کنند.

آموزش و درمان رایگان حق تمام شهروندان است

وی آموزش و درمان رایگان را جزو حقوق اولیه تمام شهروندان دانست و گفت: نمایندگان منتخب مردم نه فقط در حرف یا وادی احساس که با تمام وجود برای تحقق اصل آموزش و درمان رایگان برای تمام مردم ایران تلاش کنند و به طور خاص این موارد در استان سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان‌های کشور نیاز به ملاحظات جدی دارد.

جهان‌تیغ مجلس را زمینه ساز برقراری عدالت در کشور دانست و گفت: نمایندگان مجلس یازدهم نباید اجازه تحقیر مستضعف توسط هیچ مسئولی را بدهند تا مردم حرف او را حرف خود در درون حاکمیت بدانند. همچنین بی شک یکی از مهم ترین معیارهای برقراری عدالت در جامعه، باور مردم به وجود عدالت است که رسیدن به آن هرچند سخت اما دست یافتنی است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: نمایندگان منتخب استان سیستان و بلوچستان باید آگاه باشند این استان دیگر فرصت آزمون و خطا ندارد و با عدم تمرکز روی کارهای مُسکن‌گونه و دوره ای، اقدامی جامع و مدبرانه انجام دهد و رفتارها و جهت گیری های قومی را کنار گذاشته و خود را نماینده آحاد مردم بداند.

جریان دانشجویی در معرفی نماینده اصلح به مردم احساس تکلیف کرده است

وی افزود: جنبش دانشجویی همچون سنوات گذشته در بحبوحه انتخابات نیز احساس تکلیف کرده و تمام تلاش خود را در جهت کمک به شناخت کاندیدای اصلح و افزایش امید و مشارکت مردم انجام داد که نتیجه حداقلی آن در افزایش شور انتخاباتی درون دانشگاه‌ها به خوبی قابل مشاهده بود.

جهان‌تیغ در پایان خاطر نشان کرد: جنبش دانشجویی و به طور خاص جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل با احدی عهد اخوت نداشته و همانگونه که آمادگی خود را برای همکاری با نهادهای قانونی کشور در جهت تحقق ایده‌های انقلاب اسلامی دارد، عدول از آرمان‌های انقلاب اسلامی از سوی هر شخص به طور ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را با تمام توان فریاد زده و از پرداخت هر هزینه‌ای در راستای تعالی انقلاب اسلامی هراسی ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062012

وب گردی

وب گردی