نقش رادیولوژی در تشخیص بیماری کرونا

رئیس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به اینکه بر اساس مقالات جدید نقش سی تی اسکن در تشخیص کرونا حتی زودتر از PCR بوده است، گفت: کانال تلگرام ویژه ای توسط انجمن رادیولوژی طراحی شده که پزشکان می‌توانند تصاویر رادیولوژی بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا را بدون درج نام بیمار ارسال کنند و از نظر اساتید در مورد آن بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، دکتر مرتضی صانعی طاهری، استاد و مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ارتباط با نقش رادیولوژی در تشخیص بیماری کرونا گفت: در مقالات جدید منتشر شده در دنیا نقش تشخیصی سی تی اسکن در حوزه کرونا مورد تایید قرار گرفته است و مشخص شده که سی تی اسکن در مواردی زودتر از PCR می‌تواند احتمال ابتلا به کرونا را تشخیص دهد.

ایجاد کانال ویژه مشاوره تخصصی از تصاویر سی تی اسکن بیماران مشکوک به کرونا

وی با اشاره به اینکه در پروتکل‌های درمانی کرونا نقش رادیولوژی پررنگ است، گفت: استفاده از عکس قفسه سینه و در موارد پیشرفته برای تشخیص عوارض بیماری با استفاده از سی تی اسکن می‌توان اقدامات لازم را انجام داد.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران ادامه داد: روز گذشته این انجمن مطلبی را در مورد یافته های کرونا در سی تی اسکن برای جامعه پزشکی منتشر کرد که از ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۰ هزار بار این ویدیو آموزشی دیده شده است.

دکتر صانعی گفت: با توجه به اهمیت سی‌تی اسکن و موضوع حفاظت در برابر اشعه پروتکل سی تی اسکن با دوز پایین طراحی شده که در سایت انجمن رادیولوژی ایران به آدرس www.isr.org.ir در دسترس همکاران است.همچنین کلیه همکاران رادیولوژیست برای اینکه بتوانند اشکالات خود را در این زمینه مطرح کنند گروه ویژه مشاوره تخصصی طراحی شده که از آن بهره‌مند شوند.

با توجه به اهمیت سی‌تی اسکن و موضوع حفاظت در برابر اشعه پروتکل سی تی اسکن با دوز پایین طراحی شده که در سایت انجمن رادیولوژی ایران به آدرس www.isr.org.ir در دسترس همکاران است

وی اعلام کرد: جامعه پزشکی می‌تواند تصاویر سی تی اسکن بیماران مشکوک به کرونا را بدون درج نام بیمار به شماره تلگرام 09398039235 ارسال کرده و از نظرات تخصصی اساتید رادیولوژی جهت استفاده عموم همکاران رادیولوژیست و غیر رادیولوژیست بهره مند شوند همچنین انتقال تجارب از این طریق نیز انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062016

وب گردی

وب گردی