چه زمانی کرونا از بین می‌رود؟

عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت گفت: هر ویروسی در گرما از بین می‌رود و ما امیدواریم با شروع فصل گرما این ویروس متوقف شود.

مینو محرز، عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز مدت زمانی که ویروس کرونا روی سطوح می‌ماند را 48 ساعت عنوان کرد و افزود: هر ویروس برای زنده ماندن به یک سلول زنده نیاز دارد و همه ویروس ها، خارج از بدن موجود زنده، ظرف چند ساعت از بین می روند. ویروس‌ها در هوای گرم نیز از بین می‌روند. البته کرونا ویروس جدیدی است و اطلاعات کافی درباره آن نداریم اما امیدواریم این ویروس در فصل گرما متوقف شود.

محرز استفاده از ماسک N95 را فقط برای پرستاران و پزشکانی که بیشتر در معرض بیماری قرار دارند، ضروری دانست و مردم را در شرایطی که احساس بیماری دارند به استفاده از ماسک‌های ساده جراحی توصیه کرد.

این متخصص عفونی با تأکید بر شستشوی مداوم دست ها با آب و صابون، استفاده از الکل و محلول های ضد عفونی کننده را نیز در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا مؤثر عنوان کرد و گفت: یک قرار گاه در وزارتخانه تشکیل شده است و هر روز صبح جلسه برگزار و برای کنترل ویروس برنامه ریزی می‌کنند.

محرز، تست ویروس کرونا را مختص افراد مشکوک به ابتلا به کرونا و دارای علائم دانست و اظهار کرد: تست تشخیص کرونا فقط در بیمارستان ها و آزمایشگاه‌های مربوط به وزارت بهداشت انجام می‌شود و رایگان است. کیت تشخیص ویروس نیز اکنون به اندازه کافی در کشور وجود دارد.

وی بیمارستان‌های مسیح دانشوری، شهدای یافت آباد، محب یاس، بعثت و انصاری را از از بیمارستان‌هایی عنوان کرد که در تهران برای رسیدگی به مبتلایان کرونا تجهیز شده‌اند.

این کارشناس وزارت بهداشت سرعت انتشار و قدرت سرایت کرونا را در قیاس با آنفلوآنزا بسیار بیشتر و بالاتر عنوان کرد و افزود: علائم کرونا در بدن برخی افراد بدون علامت یا خفیف است و آنها بدون اینکه بداند ناقل این ویروس هستند؛ اما در افرادی که زمینه بیماری را دارند از جمله افراد مسن، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و مبتلا به سرطان و تحت شیمی درمانی علائم شدیدتر است.

وی در خصوص درمان کرونا نیز اظهار کرد: استفاده از داروهایی که برای اچ آی وی، آنفلوآنزا و مالاریا استفاده می‌شود و در کشور موجود است، برای درمان کرونا، در کمیته کشور امضا و تصویب شده است.

محرز در پایان ضمن توصیه به شستشوی دست‌ها، پرهیز از دست دادن و روبوسی و اجتناب از حضور در اجتماعات تأکید کرد: مکان‌هایی که اجتماع در آنجا زیاد است مانند مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها باید تعطیل شوند. افرادی که احساس بیماری دارند نیز باید در خانه بمانند و استراحت کنند؛ زیرا هنگام شیوع اینگونه ویروس ها دو وظیفه حفظ سلامت خود و انتقال ندادن بیماری به افراد دیگر بر عهده ما است.

/انتهای پیام

کد خبر: 1062017

وب گردی

وب گردی