قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در قم تشکیل شد/ وضعیت توزیع اقلام بهداشتی نامناسب است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم با همکاری این دانشگاه قرارگاهی با هدف خدمت‌رسانی و آگاهی بخشی درباره ویروس کرونا به مردم تشکیل داده است.

محمد حسین داودی نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از تشکیل قرارگاه جهادی مقابله به ویروس کرونا در شهر قم خبر داد و گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم با همکاری این دانشگاه قرارگاهی با هدف خدمت‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم درباره ویروس کرونا تشکیل داده است.

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم با مشورت مرکز بهداشت این استان، در قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا اقدام به تولید محتوا در محورهای پیشگیری، آموزش، درمان، راه‌های انتقال ویروس کرده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: قرارگاه‌های جهادی مبارزه با ویروس کرونا قرار است با همکاری سازمان بسیج دانشجویی کشور و محوریت دانشگاه‌های علوم پزشکی در تمامی استان‌های کشور راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته افکار عمومی شهر قم بسیار ملتهب و ناآرام بوده است، گفت: مسئولان وزارت بهداشت ۲ روز مانده به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی از فوت و شیوع ویروس کرونا در قم خبر دادند که باعث ایجاد ترس و نگرانی در بین مردم شد.

خوابگاه‌های دانشجویی قم تعطیل و تخلیه است

داودی نیا عنوان کرد: خوابگاه‌های دانشجویی استان قم بعد از اعلام خبر شیوع ویروس کرونا تخلیه و دانشجویان به شهرهای خود باز گشتند. همچنین کلاس‌های درس دانشگاه‌های این استان نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

این فعال دانشجویی با انتقاد از عملکرد ضعیف مسئولان وزرات بهداشت، درمان و آموزش عالی در توزیع اقلام بهداشتی در شهرهای مبتلا به ویروس کرونا بیان کرد: برخلاف مصاحبه‌های مسئولان وزارت بهداشت در داروخانه‌های شهر قم هیچ مواد شوینده، ضدعفونی کننده، دستکش، ماسک و غیره موجود نیست.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های فرقانی و کامکار به قرنطینه افراد مبتلا به ویروس کرونا در شهر قم اختصاص داده شده است، گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی از زمان اعلام ورود کرونا به شهر، مرتبا با مسئولان این دو بیمارستان در تماس بوده و همکاری‌های درمانی لازم را داشته است.

داودی نیا ادامه داد: خانه معلم متعلق به آموزش و پرورش استان قم برای حضور کادر درمانی و پزشکی حاضر در بیمارستان‌های محل نگهداری افراد مبتلا به کرونا در نظر گرفته شد تا این افراد به محل زندگی خود مراجعه نکنند؛ زیرا امکان دارد ناقل ویروس کرونا باشند.

ساخت و توزیع ماسک رایگان بین مردم توسط دانشجویان

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم درباره وضعیت کادر درمانی در بیمارستان ها این شهر عنوان کرد: در حال حاضر متاسفانه تعداد نیروهای درمانی و پزشکی در استان جوابگو نیست و معاونت توسعه نیروی درمانی استان قم در تلاش برای به‌کار‌گیری نیروهای پزشکی از سایر استان‌ها و تهران است.

وی فعالیت‌های جهادی را لازمه مبارزه با ویروس کرونا دانست و گفت: دانشجویان بسیجی دانشگاه‌ علوم پزشکی قم با همکاری نیروهای جهادی استان اقدام به ساخت و توزیع ماسک برای مردم کردند. همچنین در شرایط فعلی همه باید با فعالیت‌های جهادی به یکدیگر کمک کنند.

داوی نیا درباره وضعیت شهر قم بیان کرد: در حال حاضر مردم پذیرفتند که استرس ناشی از ویروس کرونا بسیار خطرناک تر از ابتلا به این بیماری است در نتیجه شرایط شهر عادی شده و مردم به زندگی روزمره خود بازگشتند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان جهادی و نخبه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در گام‌های بعدی باید به فکر درمان قطعی این ویروس در کشور و دنیا باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062050

وب گردی

وب گردی