ورود بازنشسته‌ها به فدراسیون‌ممنوع!

بازرس کل امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی انتخاب بازنشسته‌ها به عنوان نواب رییس فدراسیون فوتبال را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گروه ورزش ایسکانیوز، مهم ترین موضوع فوتبال ایران در حال حاضر بعد از انتخاب سرمربی، انتخابات فدراسیون فوتبال است. جایی که جانشین مهدی تاج و هم‌چنین نواب اول تا سوم به طور رسمی انتخاب می‌شوند. با این حال سازمان بازرسی با ارسال چند نامه مهم در هفته‌های گذشته آمدن بازنشسته‌ها به گردونه انتخابات ریاست را ممنوع اعلام کرده است.


در همین راستا مسعود طاهری جعفری بازرس کل امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی کل کشور به موجب وظایف قانونی بر مبنای قوانین حاکم اظهار نظر می‌کند. در این خصوص باید گفت که مبنای قانون منع به کار گیری بازنشستگان مصوب 1395 و اصلاحیه آن که مصوب سال 97 است به روشنی آمده که به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه به بازنشستگان و افرادی که باز خرید شده‌اند، در دستگاه اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و کلیه دستگاه‌هایی که به هر نحوی از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند ممنوع است.
وی در ادامه گفت: این دستگاه‌های اجرایی در ماده پنج قانون مدیریت کشوری به صراحت ذکر شده که کلیه وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی و کلیه دستگاه‌هایی که مشمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر و تصریح نام است، دستگاه اجرایی نامیده می‌شود.


پیش از این عنوان می‌شد که فدراسیون فوتبال جزو نهادهای غیر دولتی است. اما بودجه و کمک مالی از طریق برخی نهادهای دولتی و وزارت ورزش به این نهاد پرداخت می‌شود. طاهری جعفری در این خصوص گفت: قانون فهرست نهادهای غیر دولتی در بند 11 به صراحت فدراسیون‌های ورزشی را جزو نهادهای عمومی غیر دولتی نام می‌برد. در این باب با عنایت به اینکه فدراسیون‌ها جزو نهادهای عمومی غیر دولتی هستند، پس حتما مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شوند.


بازرس سازمان بازرسی در ادامه سخن مهمی را مطرح کرد و حضور بازنشسته‌ها به عنوان نواب رییس را ممنوع اعلام کرد. طاهری در این رابطه گفت: به واسطه توضیحی که دادم تکلیف رییس فدراسیون مشخص است. درباره نواب رییس هم با عنایت به اینکه در تعریف این مشاغل می‌گوییم نایب رییس اول، دوم و سوم جزو شغل‌های تمام وقت هستند. نایب رییس اول جانشین رییس است، نایب رییس دوم رییس سازمان لیگ می‌شود و نایب رییس سوم کمیته بانوان را دارد و همه این‌ها تمام وقت تلقی می‌شوند و شغل هستند و به همین دلیل افراد بازنشسته در آن نمی‌توانند مشغول باشند.


با توجه به این اظهار نظر حضور حیدر بهاروند و محمود اسلامیان را به طور کلی باید در انتخابات منتفی بدانیم. دو فردی که نواب رییس افرادی مثل محمدحسین قریب، حبیب کاشانی، مهدی محمدنبی و هدایت ممبینی هستند. با این حال احتمال دارد انتخابات هم به طور کامل با تعویق رو به رو شود. با این حال نامزدهای انتخابات به جای محمود اسلامیان و هم‌چنین حیدر بهاروند می‌توانند سرپرست معرفی کرده و در مرجع انتخاباتی بعدی افراد مورد نظرشان برای این پست را انتخاب کنند.

کد خبر: 1062051

وب گردی

وب گردی