ارائه طرح دو فوریتی الزام شهرداری برای مقابله با کرونا توسط شورای شهری‌ها

طرح دو فوریتی الزام شهرداری برای مقابله با ویروس کرونا در شورای شهر تهران ارائه شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، طرح دوفوریتی الزام شهرداری برای مقابله با ویروس کرونا امروز در دویست و یکمین جلسه شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورا نظرات‌شان را در مورد این موضوع اعلام کردند.

بر اساس این طرح دو فوریتی شهرداری تهران علاوه بر اقدامات پیشگیرانه و آموزش‌های لازم نسبت به تهیه البسه تجهیزات و مواد ضدعفونی مخصوص جهت پرسنل پسماند را باید از محل اعتبارات پیش‌بینی نشده تهیه کند.

همچنین بر اساس این طرح به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود از محل اعتبارات پیش‌بینی نشده تا سقف 10 میلیارد تومان نسبت به اجرای برنامه‌های کنترل و پیشگیری و آموزش‌های لازم مبارزه با کرونا ویروس هزینه شود و گزارش آن به شورای شهر ارسال شود.

این طرح که به امضای ناهید خداکرمی، صدراعظم نوری، محمد سالاری، حجت نظری، افشین حبیب‌زاده، سیدمحمود میرلوحی، مجید فراهانی، محمدجواد حق‌شناس، علی اعطا، شهربانو امانی، زهرا نژادبهرام و سیدابراهیم امینی رسیده بود در صحن شورا مورد بحث قرار گفت.

اعضای شورا دلایل فوریت بررسی طرح را لزوم افزایش ایمنی و امنیت شهروندان، اطلاع‌رسانی و ارتقاء سطح آگاهی، لزوم نقش‌آفرینی مدیریت شهری، ایفای نقش مسئولیت اجتماعی شهرداری و لزوم بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و امکانات و تجهیزات و شهرداری تهران مطرح کردند.

همچنین بر اساس این طرح استفاده از ظرفیت شرکت شهرسالم برای ارائه خدمات اختصاصی اوضاع تشخیص و درمان پرسنل شهرداری و در دسترس قرار دادن مواد ضدعفونی‌کننده در ورودی ساختمان‌های شهرداری و ایستگاه‌های مترو و اماکن عمومی مدنظر قرار گرفت.

همچنین تشکیل و برگزاری مستمر ستاد مدیریت بحران شهرداری و تشکیل کارگروه کنترل و پیشگیری در سطح مناطق از دیگر مواد این طرح دوفوریتی در شورای شهر بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062054

وب گردی

وب گردی