تمهیدات ۲.۵ میلیارد دلاری کاخ سفید برای مقابله با کرونا

کاخ سفید از کنگره آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا و شیوع آن، درخواست بودجه «حداقل ۲.۵ میلیارد دلاری» کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، رسانه‌های آمریکایی خبر دادند دولت دونالد ترامپ از کنگره به منظور مقابله با ویروس کرونا درخواست بودجه داده اما این درخواست با مقاومت‌ دموکرات‌ها مواجه شده است.

بنا بر گزارش پایگاه «هیل» که تمرکز ویژه‌ای روی اخبار مربوط به کنگره آمریکا دارد، دولت دونالد ترامپ شامگاه دوشنبه (به وقت واشنگتن) از کنگره درخواست بودجه «حداقل ۲.۵ میلیارد دلاری» برای مقابله با ویروس کرونا درخواست کرده است.

از نظر این رسانه آمریکایی، «این درخواست نشان می‌دهد که دولت (ترامپ) در تلاش برای تقویت کردن پاسخ خود به این ویروس است، ویروسی که در حال گسترش به تعداد بیشتری از کشورهاست».

بنا بر گزارش هیل، درخواست کاخ سفید از کنگره برای این بودجه به سرعت با «مقاومت دموکرات‌ها» مواجه شده است.

«نیتا لووی» رئیس دموکرات کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: «بدبختانه، درخواست دولت ترامپ برای تامین بودجه اضطراری، برای حفاظت از آمریکایی‌ها در برابر شیوع ویروس مرگبار کرونا کافی نیست».

«چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا هم در رد پاسخ دولت ترامپ در قبال ویروس کرونا، درخواست بودجه از کنگره را «نشاندهنده بی‌کفایتی بسیار» رئیس‌جمهور این کشور خوانده است.

مقام‌های ارشد دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت این مجلس در دست آنها است، ضمن مخالفت با بودجه درخواستی کاخ سفید، از طرح خود برای مقابله با کرونا و تامین بودجه آن خبر دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062093

وب گردی

وب گردی