ارتش سوریه ۳ روستای دیگر را در جنوب ادلب آزاد کرد

نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی امروز خود، 3 روستای دیگر به نام‌های «بسقلا»، «بعربو» و «حاس» را در جنوب ادلب آزاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، ارتش سوریه به رغم تهدید‌ها و خط و نشان‌های ترکیه و گروه‌های مسلح و تروریست به عملیات‌های نظامی خود این بار از جنوب ادلب ادامه داد و توانست چند روستا را آزاد کند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) عصر امروز سه‌شنبه (۶ اسفند) گزارش داد که ارتش سوریه در پیشروی‌های مستمر خود، سه روستا را در جنوب استان ادلب یکی پس از دیگری آزاد کرد و خود را به اطراف شهر «کفرنُبل» رسانده است.

نیروهای ارتش سوریه ابتدا در عملیات بعد از ظهر امروز روستای «بعربو»، سپس «بسقلا» و دقایقی پیش نیز روستای «حاس» را که واقع در شرق شهر کفر نبل است، آزاد کردند. خبرگزاری سانا درگیری‌ها در اطراف بسقلا را شدید توصیف کرده است که به رغم آن، تروریست‌ها، نتوانسته‌اند این روستا را حفظ کنند.

عمده طرف درگیر با ارتش سوریه گروهک تروریستی هیأت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) است که گروه‌های مسلح دیگر با پشتیبانی ترکیه وارد درگیری‌های سختی با نیروهای سوریه شده‌اند.

ارتش سوریه پیش از ظهر امروز سه روستا به نام‌های «جبالا»، و «معرصین» و «معرتصین» واقع در جنوب غرب شهر «معره النعمان» را آزاد کرده بود.

مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه که نهادی وابسته به مخالفان دولت سوریه و مستقر در لندن است، در گزارش بعد از ظهر امروز به پیشروی‌های ارتش سوریه اذعان کردو نوشت که نیروهای سوریه طی ۳۶ ساعت گذشته ۱۵ روستا را در جنوب ادلب آزاد و پاکسازی کرده‌اند.

تصاویر منتشر شده از میادین درگیری نشان می‌دهد درگیری در برخی مناطق به دوئل بین تانک‌ها کشیده شده است و ارتش سوریه چند تانک ترکیه‌‌ای تروریست‌ها را منهدم کرده است. نیروهای سوریه همچنین یک پهپاد ساخت ترکیه از نوع «بیرق‌دار» را در جنوب ادلب ساقط کرده‌اند.

نیروهای سوریه در پیشروی‌های امروز خود همچنین شماری تونل و مقر‌های زیر زمینی تروریست‌ها را در منطقه «تلة النار» واقع در ریف جنوبی ادلب کشف و تخریب کرده‌اند.

پیشروی‌های پی‌در‌پی ارتش سوریه طی نزدیک به دو ماه، ترکیه را به عنوان حامیان گروه‌های مسلح تروریستی نگران کرده است. مقامات ترکیه به ویژه رئیس جمهور این کشور بارها ارتش سوریه را به اقدام مقابل تهدید کرده است. با این حال برخی منابع فاش کردند که ترکیه برای اینکه مانع پیشروی‌های سوریه شود، پیشنهادی به طرف روس داده ولی رد شده است.

منابع آگاه به روزنامه القدس العربی گفته‌اند که ترکیه به روسیه که ضامن توافق سوچی است، پیشنهاد داده است شهر ادلب (مرکز استان ادلب) از عملیات‌های ضد تروریستی ارتش سوریه مستثنا شود که با مخالفت طرف روسی مواجه شده است.

توافق سوچی که سال ۲۰۱۸ بین آنکارا و مسکو به امضا رسیده، خواهان جداسازی گروه‌های میانه‌رو از تروریست‌ها شده است که این مأموریت برعهده طرف ترکیه‌ای بوده ولی تا کنون اجرا نشده است. ترکیه از آن بیم دارد که پیشروی‌ ارتش سوریه و از دست دادن استان ادلب، کفه آن‌ها در مذاکرات آتی به ویژه مذاکرات تدوین قانون اساسی را به نفع دولت تغییر دهد و گروه‌های معارض و آنکارا برگه‌ای در دست نداشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062118

وب گردی

وب گردی