حمایت معاونت علمی از طرح‌های نو برای مبارزه با کرونا

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوانی در راستای حمایت از طرح های نو و برنامه های خاص برای مبارزه با کرونا منتشر کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی رئیس مرکز روابط عمومی معاونت علمی و فناوری گفت: با ورود ویروس کرونای جدید به کشورمان، در کنار زحمات جامعه پزشکی و پرستاری، فراخوانی تحت عنوان «با کمک زیست بوم فناوری و نوآوری کرونا را شکست می‌دهیم» تا بر اساس آن، توان شرکت‌های دانش‌بنیان‌، استارت آپ‌ها و فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری، همپای سایر نهادها و مردم، مشکل و معضل ویروس کرونا را برطرف کنند.

حمایت معاونت علمی از طرح‌های نو و برنامه‌های خاص برای مبارزه با کرونا

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه انتشار این فراخوان عزمی جدی برای مقابله با بیماری کرونا است، ادامه داد: در این فراخوان از تمام شرکت‌های دانش‌بنیان تولید کننده تجهیزات و لوازم پزشکی و آزمایشگاهی، تولید کنندگان ماسک نانو و ژل‌های ضد عفونی کننده، کیت‌های پزشکی و تشخیصی و تولید کننده‌های داروهای مرتبط، دعوت می‌شود تا در صورت ارائه برنامه های خاص و طرح های نو از کمک های ویژه معاونت علمی بهره‌مند شوند.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با تاکید بر اینکه، مردم ایران اسلامی همچون همیشه تاریخ، از تهدیدها فرصت خواهند ساخت و با اتحاد و همگرایی و بهره مندی از هوش و خلاقیت و توان علمی جوانان کشور از شیوع ویروس کرونا، یک فرصت ملی برای مقابله با بحران های این‌گونه ایجاد خواهند کرد، اظهار کرد: در همین راستا، استارتاپ‌های فعال در حوزه‌های خدماتی، آموزشی، ارائه خدمات آنلاین و تولید محتوا نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که در این پویش ما را یاری کنند و با تخفیف های ویژه این دوران، رنج مردم را کمتر خواهند کرد و تسهیلات لازم در اختیار جامعه خواهند گذاشت.

کرمی بیان کرد: مراکز رشد و نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها، مراکز علمی و شرکت‌های خلاق و نوآور نیز به عنوان بخش حمایت کننده از ایده‌های نوآور برای رفع نیاز مردم بخش دیگری از این زیست بوم هستند که می‌توانند طرح‌های خود را به ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال کنند.

وی با اشاره به حمایت های همه جانبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از صاحبان ایده و محصول برای رفع خطرات ویروس کرونا، افزود: علاقمندان برای عضویت در این پویش، می‌توانند به سایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (farhang.isti.ir) مراجعه کنند. در این میان و با انتشار این فراخوان از برترین تولیدات، محصولات و خدمات مرتبط به روش‌های گوناگون حمایت می‌شود.

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، با تاکید بر اهمیت حفظ امنیت روانی جامعه در شرایط حاضر گفت: در این راستا شرکت های صنایع خلاق و تولید محتوا با ارائه مطالب و محتوای ارزشمند می‌توانند ضمن آگاهی بخشی و آموزش مناسب در بین مردم، علاوه بر حفظ روحیه مقاومت و شکیبایی، از اثرات مخرب شایعات و اخبار جعلی نیز بکاهد.

کرمی گفت: امیدوارم مخاطرات و مشکلات به وجود آمده ویروس کرونا به یاری عموم مردم ایران برچیده شود.

وی بیان کرد: تاریخ ایران اسلامی، همواره یادآور آن است که ما در دشوارترین دوران، پیروز نهایی و سربلند حادثه‌های بوده‌ایم و همچنان نیز بر این مسیر حرکت خواهیم کرد. بی شک با مختصاتی که امروز، زیست بوم نوآوری و فناوری کشورمان به دست آورده است، در آزمایش مبارزه با ویروس کرونا، پیروزمندانه وارد مرحله بلوغ و شکوفایی گام برخواهد داشت. مردم شریف مان نیز با اعتماد به این زیست بوم و بازیگران اثرگذارش که جمعی از خلاق ترین و فعال ترین جوانان و تلاش گران کشورمان را تشکیل می دهد، شتاب این فرآیند را افزایش خواهند داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062140

وب گردی

وب گردی