فعالیت اتوبوس‌های سیار برای بی‌خانمان‌های تهران متوقف شد

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از توقف فعالیت اتوبوس‌های سیار ویژه افراد بی‌خانمان در پایتخت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدمالک حسینی سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران،‌ درباره تمهیدات این سازمان برای افراد بی‌خانمان با توجه به افزایش حجم بارش‌ها در پایتخت،گفت: همه گرمخانه‌ها آمادگی لازم برای پذیرش افراد بی‌خانمان را دارند و حتی ظرفیت خالی در گرمخانه‌ها وجود دارد و تمهیدات لازم برای پذیرش این افراد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: البته فعالیت اتوبوس‌های سیار برای افراد بی‌خانمان که پیش از این مورد استفاده قرار می‌گرفت به دلیل مبحث کرونا متوقف شده چرا که در گرمخانه‌ها افرادی که پذیرش می‌شوند باید حتماً استحمام کرده و فضای محیط نیز به صورت کامل ضدعفونی می‌شود.

در اتوبوس‌های سیار امکان رعایت مسائل بهداشتی از سوی مددجوها و افراد بی‌خانمان کمتر بود، مجبور به توقف فعالیت این اتوبوس‌ها شده‌ایم

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: به دلیل اینکه در اتوبوس‌های سیار امکان رعایت مسائل بهداشتی از سوی مددجوها و افراد بی‌خانمان کمتر بود، مجبور به توقف فعالیت این اتوبوس‌ها شده‌ایم ولی در صورتی که در سطح شهر افراد بی‌سرپناهی وجود داشته باشند ما آنها را از طریق گشت فوریت‌های اجتماعی به گرمخانه‌ها منتقل می‌کنیم که بخشی از این افراد نیز طی تماس با شماره 137 شناسایی می‌شوند.

حسینی گفت:‌ نکته‌ای که در مورد برخی از افراد بی‌خانمان وجود دارد این است که تعدادی از این افراد برای حضور در گرمخانه‌ها یا مددسراها مقاومت می‌کنند و حتی نیروهای انتظامی و اورژانس هم در این زمینه دغدغه دارند. به طور مثال طی 8 ساعت تا کنون یک خانم و یک آقا با شرایط جسمی نامناسب شناسایی شده که دچار بی‌حالی شدید و تب بوده‌اند ولی علاقه‌ای برای حضور در گرمخانه‌ها ندارند و رفتارهای تهاجمی نشان دادند که واقعاً ما در موضوعات این چنینی دچار دغدغه هستیم.

در 8 ساعت گذشته تا کنون یک خانم و یک آقا با شرایط جسمی نامناسب شناسایی شده که دچار بی‌حالی شدید و تب بوده‌اند ولی علاقه‌ای برای حضور در گرمخانه‌ها ندارند و رفتارهای تهاجمی نشان دادند

وی گفت: بسیاری از افراد در فضای مجازی در شرایط کنونی در مورد مبحث این افراد بی‌خانمان ابراز نگرانی کرده‌اند ولی باید توجه داشت ما هم در این راستا دغدغه داریم و به طور کلی اگر اطلاعی از پاتوق و محل تجمع افراد بی‌سرپناه است به جای اینکه اظهار نگرانی شود آن را به ما اطلاع دهند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه جدای از مبحث کرونا شرایط جوی برای افراد بی‌خانمان اضطراری نیست و امکان جذب این افراد در گرمخانه‌ها وجود دارد، گفت: هرچند تمهیدات لازم جهت مقابله با کرونا در گرمخانه‌ها اتخاذ شده ولی همکاران ما در معرض خطر هستند. همه مراقبت‌های لازم بهداشتی انجام می‌گیرد ولی به طور کلی تا کنون حدود 40 درصد درگیرشدگان به ویروس کرونا به دلیل شرایط شغلی‌شان بوده ما این مشکلات را و اینکه برخی از افراد بی‌خانمان رفتارهای تهاجمی نشان می‌دهند به شورای تأمین و نیروی انتظامی منتقل کرده‌ایم.

حسینی گفت: ما در زمینه این افراد مشکل داریم ولی برای سایر افراد بی‌خانمان هیچ مشکلی وجود ندارد و حتی ظرفیت خالی در گرمخانه‌ها نیز وجود دارد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1062152

وب گردی

وب گردی