کلاس‌ها را غیرحضوری برگزار کنید

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با توجه به خطر ابتلای دانشجویان به ویروس کرونا در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه امیرکبیر خواستار تعطیلی کلاس‌های حضوری و برگزاری کلاس‌های غیرحضوری در این دانشگاه شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با توجه به خطر ابتلا دانشجویان به ویروس کرونا در نامه‌ای خطاب به سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر خواستار تعطیلی کلاس‌های حضوری و برگزاری کلاس‌های غیرحضوری در این دانشگاه شد.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: نظر به گذشت چهار روز از تعطیلی موقت دانشگاه‌های کشور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شاهد سکوت و انفعال حضرتعالی در تصمیم گیری و اعلام موضع شفاف درباره دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستیم. اگر با وجود اطلاعیه‌های مکرر کارشناسان حوزه سلامت و تصویب مشترک کمیسیون بهداشت و کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بر لزوم تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تا بعد از تعطیلات عید و نگرانی‌هایی که درباره آلوده شدن فضای دانشگاه به این ویروس وجود دارد، همچنان به این باور نرسیده اید و بناست به هر دلیل کلاس‌های آموزشی دایر باشد، حداقلی‌ترین و کمترین کاری که میبایست انجام دهید «جلوگیری از اعلام موضع‌های متناقض و نامفهوم از سوی بخش‌های دانشگاه» است.

بخش دیگری از این بیانیه آمده است: هم راستا با صحبت‌های رئیس جمهور، هیچگونه اطلاع رسانی درخصوص تعطیلی کلاس‌های آموزشی دانشگاه امیرکبیر تا بعد از عید نوروز صورت نمی‌گیرد تا این تصور ایجاد شود که دانشگاه از شنبه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و همزمان، با اطلاعیه اداره امور خوابگاه‌ها دانشجویان شهرستانی را مجبور به بازگشت به شهرشان (و اخد امضای غیرقانونی درصورت تمایل به حضور در خوابگاه) می‌کنید؟ آیا اداره امور خوابگاه‌ها مجزا از بخش ریاست فعالیت می‌کند یا جنابعالی درجریان فعالیت‌های آن قرار ندارید؟ هزینه روانی اضطراب و فشار وارد بر دانشجویان (که براساس گفته کارشناسان می‌تواند موجب افزایش ریسک ابتلا به کرونا شود) و هزینه مالی بلیط رفت و برگشت ایشان درحالی که نمی‌دانند کلاس‌هایشان تشکیل می‌شود یا خیر، برعهده چه کسی است؟

در نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر آمده است: تقاضا می‌کنیم با انجام بررسی‌های فنی لازمه و درصورت امکان نسبت به تغییر شیوه برگزاری کلاس‌ها از حالت حضوری به الکترونیکی اقدام کنید، بر اطلاع رسانی‌های هماهنگ و اگاهی بخشی صحیح که بخش مهمی از مبارزه با کرونا ویروس است همّت و جدیت داشته باشید.

در بخش پایانی بیانیه آمده است: درصورتی که با این وجود قرار است کلاس‌ها بصورت حضوری برگزار شود باید اقداماتی از جمله حضور تیم‌های پزشکی در صحن دانشگاه جهت انجام ازمایشات اولیه کرونا با اولویت دانشجویان خوابگاهی، توزیع دستکش و ماسک‌های N. ۹۵ میان دانشجویان، استفاده از قاشق و چنگال‌های یکبار مصرف در سلف و انجام ازمایشات لازم توسط کارکنان زحمتکش سلف با رعایت احترام و تکریم کامل، قراردادن مایع سپتی سیدین در دسترس دانشجویان، استادان و کارکنان، ابلاغ مصوبه لحاظ نشدن غیبت دانشجویان دارای علائم اولیه برای جلوگیری از به خطر افتادن جان دیگر دانشجویان انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062157

وب گردی

وب گردی