ساخت واکسن کرونا از مخمر نان

محققان چینی اعلام کردند که واکسن خوراکی کرونا را با استفاده از مخمر نان ساختند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان دانشگاه تیانجین چین اعلام کردند که در حال آزمایش روی واکسنی خوراکی هستند که برای مقابله با ویروس کرونا به دست آورده‌اند. به گزارش رسانه‌های دولتی چین دانشمندان با استفاده از مخمر نان یک واکسن خوراکی تهیه کرده‌اند.

بنابر گزارش‌ها «هوانگ جینهای» استاد مسئول این پروژه اعلام کرد که چهار دز از دارو را بدون هیچ گونه عوارض جانبی مصرف کرده است.

با این حال، متخصصان اعلام کردند که این محصول هنوز به مرحله فروش در بازار نرسیده و نیاز به آزمایش روی حیوانات و آزمایش‌های بالینی دارد. این خبر توسط هوانگ از اساتید دانشگاه تیانجین اعلام و توسط روزنامه دولتی «People's Daily» منتشر شده است.

هوانگ گفت: «ایمن سازی از ساکارومایسس سرویزیه یا مخمر نانوائی به عنوان ناقل استفاده و «Spike protein» را هدف قرار می‌دهد. این اتفاق به افراد کمک می‌کند تا آنتی بادی را علیه ویروس کشنده تولید کنند.»

این متخصص توضیح داد که Spike protein یا همان پروتئین S وظیفه القای ویروس را به سلول‌های میزبان داخل بیمار دارد و اصلی برای مقابله با عفونت است. استاد تیانجین اعلام کرد که به دنبال شرکای دیگری برای کمک به ادامه این پروژه است.

ویروس کرونا به دلیل داشتن ساختار دارای لبه‌های خاردار که مانند یک تاج سلطنتی به چشم می‌خورند نام گذاری شده است.

ویروس کرونای جدید که به کووید-19 نام گذاری شده تاکنون باعث ابتلای بیش از 77 هزار و مرگ بیش از 2 هزار نفر در چین شده است.

پروفسور هوانگ در گفت وگو با پکن نیوز اظهار کرد که وی معتقد است این دارو موثر بوده؛ زیرا آن ها در گذشته نیز واکسن‌های حیوانی مشابه تولید کرده اند؛ اما برای اثبات اثربخشی آن باید یک سری آزمایشات روی حیوانات و انسان ها انجام شود.

هوانگ افزود قبل از اینکه این واکسن اجازه فروش در بازار را بگیرد؛ مقامات چینی آزمایش های بالینی و ارزیابی های مربوط به این محصول را انجام می دهند. این کارشناس اعلام کرد که حداقل شش ماه طول خواهد کشید تا این اختراع توسط بیمارستان ها در مقادیر زیادی مورد استفاده قرار گیرد.

تیم های تحقیقاتی متعدد از زمان شیوع بیماری در شهر ووهان استان هوبئی چین تولید واکسن برای این بیماری را آغاز کرده اند.

ماه گذشته، یک مقام دیپلماتیک روسیه در چین اعلام کرد که روسیه و چین در تلاش‌اند تا واکسن این بیماری را بسازند و پکن ژنوم ویروس را به مسکو تحویل داده است.

«جک ما» ثروتمندترین مرد چین، 100 میلیون یوان برای کمک به ساختن واکسن این بیماری اهدا کرد. در حالی که ایالات متحده متعهد به سرمایه گذاری 2.5 میلیارد دلاری برای مبارزه با این بیماری بود، با حدود 1 میلیارد دلار به سمت ساخت واکسن رفت.

دانشمندان در چین و در سراسر جهان در تلاش هستند تا اولین واکسن را برای ویروس کرونا ایجاد کنند. دانشمندان دانشگاه ساسکاچوان کانادا نیز در حال تحقیق در مورد واکسنی برای این ویروس هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062162

وب گردی

وب گردی