دانشگاه‌ها تا عید نوروز تعطیل شوند

دفاتر علوم پزشکی عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای به وزیر بهداشت اعلام کردند: با توجه به نگرانی خانواده دانشجویان و خطر بالای ابتلای دانشجویان به ویروس کرونا در صورت بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها، با تعطیلی دانشگاه‌های سراسر کشور تا عید نوروز موافقت کنید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دفاتر علوم پزشکی عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور خطاب به سعید نمکی ریاست ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا درباره باز گشایی دانشگاه‌ها نامه‌ای منتشر کردند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: متاسفانه بار دیگر شاهد آن هستیم که ایران اسلامی درگیر اتفاقی ناگوار شده است. شیوع ویروس کرونا و به همراه آن فوت چند تن از هموطنان عزیزمان باعث آزردگی و ناراحتی سایر هموطنان شده است. مردم این سرزمین همیشه در اتفاقات سخت علاوه بر اینکه با استقامت و صبر از عهده آن مشکل بر آمده اند، بهترین صحنه های همکاری و همراهی با سایر هموطنانشان را آفریده‌اند. اعضای دفاتر علوم پزشکی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور نیز با اعلام آمادگی همکاری کامل برای کنترل و مهار شیوع این ویروس در کشور از طریق نهادهای مربوط بار دیگر سعی خواهد کرد همراه با مردم این سرزمین در گذر از مشکلات کوچکترین کمک ممکن را کرده باشند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: دفاتر مزبور ضمن اعلام آمادگی در جهت انجام امور آموزشی و جهادی و افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به این معضل، خواستار آن است که نسبت به دو درخواست زیر که در جهت کنترل بهتر همه‌گیری این ویروس قابل اجرا هستند موافقت و همکاری لازم را به عمل آورید. نظر به تفویض اختیار ریاست جمهوری به این ستاد، نخست با توجه به شیوع ویروس کرونا در شهرهای مختلف کشور و همه‌گیری بالای این ویروس بنابر صلاح‌دید مجامع پزشکی یکی از راه‌های موثر پیشگیری از انتقال این ویروس، دوری افراد از تجمعات انسانی است؛ همانطور که واقف هستید از مصادیق این تجمعات خوابگاه‌های دانشجویی هستند که بعضا صدها دانشجو در هرکدام از خوابگاه‌ها اقامت دارند و دانشگاه‌های سراسر کشور میزبان هزاران دانشجو هستند که در صورت ابتلا هر کدام از این عزیزان احتمال سرایت بیماری به سایر دانشجویان چندین برابر حالت عادی خواهد بود.

دانشجویان در این نامه عنوان کردند: با توجه به نظر کارشناسان و نگرانی خانواده دانشجویان و خطر بالای ابتلای دانشجویان به ویروس کرونا در صورت بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها، با تعطیلی دانشگاه‌های سراسر کشور تا عید نوروز موافقت کنید.

در بخش پایانی این نامه آمده است: با توجه به تعطیلی طولانی مدت مراکز آموزشی سراسر کشور پیشنهاد می‌شود نسبت به برگزاری کلاس‌های درسی به صورت مجازی با هدف کاهش اثرات نامطلوب این تعطیلی گسترده، اقدام کنید. با برگزاری مجازی کلاس های آموزشی علاوه بر جلوگیری از اجتماعات دانشجویی قادر به ادامه فرآیند آموزشی و عدم توقف این امر مهم خواهیم بود.
انتهای پیام/

کد خبر: 1062182

وب گردی

وب گردی