از  آغاز احتمالی پلی‌آف لیگ بسکتبال تا   استقرار تیم پزشکی مقابله با «کرونا» در ورزشگاه آزادی

با بسته خبری منهای فوتبال همراه ما باشید.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، حجم اخبار ورزشی منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار منهای فوتبال، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید. در بسته اخبار ورزش بین الملل ایسکانیوز بخوانید:

تیم‌های راه‌یافته به پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال نهایی شدند

با توجه به لغو دیدارهای معوقه لیگ برتر بسکتبال و اعمال نتایج دور رفت برای آنها، جدول رده‌بندی مرحله مقدماتی این رقابت‌ها و هشت تیم راه‌یافته به مرحله پلی‌آف نهایی شدند.

با اعلام مسعود عماری دبیر فدراسیون بسکتبال و به خاطر معضلات مربوط به شیوع سریع ویروس کرونا، دیدارهای معوقه مرحله برگشت لیگ برتر که قرار بود ۸ و ۱۱ اسفندماه برگزار شود، به طور کلی لغو و نتایج این دیدارها در دور رفت برای آنها اعمال خواهد شد.

بدین ترتیب جدول رده بندی لیگ برتر در پایان مرحله مقدماتی با لحاظ شدن این نتایج، نهایی می شود و جایگاه قطعی ۱۳ تیم شرکت کننده در آن مشخص می شود.

اعمال این نتایج البته تغییری در جایگاه فعلی تیم ها ایجاد نمی کند. بر این اساس شهرداری گرگان، پتروشیمی بندرامام، شیمیدر قم، نفت آبادان، مهرام تهران، آویژه صنعت مشهد، شهرداری بندرعباس و اکسون تهران تیم هایی هستند که با قرار داشتن در رده های اول تا هشتم جدول رده بندی، مجوز حضور در مرحله پلی آف را به دست می آورند.

مسعود عماری دبیر فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر این موضوع را تایید و اعلام کرد که طبق برنامه از پیش اعلام شده و به شرط دریافت نشدن دستوری از وزارت ورزش، این مرحله از رقابت ها از ۱۵ اسفندماه آغاز می شود.

پلی آف لیگ برتر بسکتبال به صورت ۳ از ۵ برگزار می شود. برنامه دیدارهای دور نخست به این شرح است:

* شهرداری گرگان - اکسون تهران
* پتروشیمی بندرامام - شهرداری بندرعباس
* شیمیدر قم - آویژه صنعت مشهد
* نفت آبادان - مهرام تهران

بلاتکلیفی مجمع انتخاباتی تنیس

چرا زمان انتخابات اعلام نمی شود؟

با پایان یافتن دوره ریاست مجید شایسته و چند ماه حضور وی به عنوان سرپرست در این فدراسیون سر انجام نهم شهریور احمد نامنی به عنوان سرپرست فدراسیون تنیس انتخاب شد.

حدود چهار ماه بعد ثبت نام از کاندیداهای مجمع انتخاباتی تنیس انجام شد و سید کامیار کیمیایی، فرزین ضیاآذری، مجتبی دانشخواه، پیمان جعفری طهرانی، عبدالرضا آریان‌فرد، امیر دریایی، سید محمودرضا حسینی، علیرضا پورسلمانی، سعید جعفرنژاد، سید رضا میر ابوطالبی، سید اکبر طاهری، داوود عزیزی و توفیق کابلی در مجمع انتخاباتی این فدراسیون ثبت نام کردند.

از میان ۱۳ نفری که برای شرکت در مجمع انتخاباتی تنیس ثبت نام کرده بودند ۷ کاندیدا از نظر مدیریتی تایید صلاحیت شده اند. البته فرزین ضیا آذری کمی پیش از تایید صلاحیت مدیریتی کاندیدا از حضور در انتخابات انصراف داد تا ۷ کاندیدا برای تایید صلاحیت نهایی باقی بماند.

با گذشت دو ماه از پایان زمان ثبت نام کاندیداها و در حالی که اغلب آنها در حال حاضر نیز مشغول فعالیت در ارگان هایی هستند که برای فعالیت در آن نیاز به تایید صلاحیت است هنوز خبری از لیست نهایی کاندیداها و تعیین زمان انتخابات فدراسیون نیست.

شرایط بلاتکلیف فدراسیون تنیس، بی برنامگی، تعطیلی اردوهای تیم ملی و ... باعث شده تا خانواده تنیس منتظر اعلام زمان انتخابات این فدراسیون باشند به ویژه اینکه وزیر ورزش و جوانان بارها در صحبت های خود از تلاش برای کوتاه شدن دوره سرپرستی فدراسیون های ورزشی گفته و حتی آن را یک آفت نامیده است.

حالا و با جایگزینی علی‌نژاد به جای داورزنی در معاونت توسعه و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان همه منتظر اعلام زمان انتخابات فدراسیون تنیس هستند تا شرایط آشفته و نیمه تعطیل این فدراسیون به نقطه پایان خود برسد.

سوال از معاون وزیر ورزش و جوانات این است که آیا در هم‌همه فدراسیون های المپیکی تنیس به فراموشی سپرده شده است؟ چرا تایید صلاحیت نهایی کاندیداها و زمان انتخابات فدراسیون تنیس مشخص نمی شود؟ آیا قرار است سرپرست فدراسیون تنیس ۶ ماه دوم فعالیت لاک پشتی خود را هم در تنیس آغاز کند؟

اعزام وزنه‌برداران ایران به دبی لغو شد/ فقط سهراب وزنه می‌زند

اعزام تیم های ملی مردان و زنان وزنه برداری ایران برای حضور در رقابتهای قهرمانی غرب آسیا با توجه به شیوع ویروs کرونا لغو شد.

در حالیکه تیم ملی وزنه‌برداری ایران در دو بخش مردان و زنان مدتهاست تمرینات خود را برای حضور در رقابتهای غرب آسیا پشت سر می گذارند، اعزام این وزنه برداران به دوبی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. البته لغو اعزام وزنه برداران به دوبی به دلیل اعمال ممنوعیت پروازهای کشور امارات از مبدا ایران صورت گرفت.

این در حالیست که مسابقات قهرمانی غرب آسیا به عنوان یکی از میادین گزینشی المپیک نیز محسوب می شود.

پیش از این قرار بود سه ملی پوش وزنه برداری ایران در این مسابقات به روی تخته بروند اما با لغو اعزام تیم ایران، علی هاشمی و رضا بیرالوند نیز فرصت وزنه زدن در دوبی را از دست دادند. با این وجود تنها سهراب مرادی می‌تواند در این مسابقات به میدان برود چراکه وی چندی پیش بعد از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت به کشور امارات سفر کرده و حالا فقط وی می تواند به نمایندگی از ایران در این مسابقات حضور یابد.

محمد بنا ۳۰ فرنگی‌کار را به اردوی تیم ملی دعوت کرد

چهارمین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی طی روزهای ۱۰ تا ۲۰ اسفندماه در محل خانه کشتی مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می شود.

اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: پویا ناصرپور – پویا دادمرز (خوزستان)
۶۰ کیلوگرم: علیرضا نجاتی (قم) مهدی محسن نژاد – ایمان محمدی (خوزستان) میثم دلخانی (فارس)
۶۷ کیلوگرم: حسین اسدی – محمد الیاسی- محمدجواد رضایی (خوزستان) محمدرضا گرایی (فارس)
۷۲ کیلوگرم: امین کاویانی نژاد (خوزستان) سجاد ایمن طلب (مازندران)
۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی (فارس) سعید عبدولی (خوزستان) پژمان پشتام (تهران)
۸۲ کیلوگرم: مهدی ابراهیمی (قم) جمال اسماعیلی (تهران) محمد ناقوسی (خوزستان)
۸۷ کیلوگرم: رامین طاهری (خوزستان) مهدی فلاح (تهران) حسین نوری – یوسف قادریان (البرز)
۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی- مهدی بالی (مازندران) مهدی علیاری (تهران) آرمان علیزاده (خوزستان)
۱۳۰ کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی (خوزستان) علی اکبر یوسفی (مازندران) پارسا نظری (فارس) امین میرزازاده (خوزستان)
سرمربی: محمد بنا
مربیان: رسول جزینی – بهروز حضرتی پور- لقمان رضایی – داود اخباری- حبیب اله اخلاقی
سرمربی: محمد بناء
مربیان: رسول جزینی- بهروز حضرتی پور- لقمان رضایی- داود اخباری- حبیب اخلاقی

میزبانی لبنان با دو ماه تاخیر تائید شد

در حالی که اتحادیه تکواندو آسیا رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا را با نامه لبنان مبنی بر شیوع بیماری کرونا به تعویق انداخته بود، کشور میزبان امروز با ارسال نامه ای به کشورهای عضو تاریخ جدید را اعلام کرد. بر همین اساس رقابت های قهرمانی آسیا در بخش‌های پاراتکواندو، پومسه و کیوروگی (انفرادی و تیمی) و در گروه مردان و زنان از ۲۲ تا ۲۶ اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی این کشور و در شهر بیروت برگزار می شود. این خبر تاکنون از سوی اتحادیه تکواندو آسیا به صورت رسمی اعلام نشده است.

میزبانی جام جهانی شمشیربازی بازهم تغییر کرد/ از ایتالیا به آلمان

جام جهانی ۲۰۲۰ ایتالیا جزو رویدادی هایی است که نتایج و امتیاز آن تاثیر مستقیم در رنکینگ المپیکی ورزشکاران و تیم های شرکت کننده دارد.قرار بود این رقابت ها ۱۶ تا ۱۸ اسفندماه (۶ تا ۸ مارچ) به میزبانی پادووا برگزار شود اما طی روزهای گذشته دو بار محل آن تغییر کرد.

ابتدا کرواسی به عنوان محل برگزاری این مرحله از جام های جهانی مصوب فدراسیون بین المللی شمشیربازی معرفی شد اما این فدراسیون در کمتر از دو روز مجدد اقدام به جابه جایی محل برگزاری این جام گرفت و اینبار آلمان را به عنوان میزبان جدید معرفی کرده است اما بدون تغییر زمان. بدین ترتیب آلمانی ها در همان تاریخ مقرر برای میزبانی ایتالیا - ۱۶ تا ۱۸ اسفندماه - میزبان جام جهانی شمشیربازی و انتخابی المپیک خواهند بود. آنچه مسلم شرایط بحرانی حاصل از شیوع جهانی ویروس کرونا و درگیر شدن کشورهای مختلف اروپایی با این معضل منجر به تغییر چندباره محل برگزاری جام جهانی شمشیربازی شده است. قرار است ایران هم در این دوره جام جهانی شرکت داشته باشد.

سلطانی‌فر: در بسیاری امور از رئیس کمیته ملی المپیک مشورت می‌گیرم

درجریان نشست مشترک اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش، صالحی امیری ضمن ابراز رضایت از انسجام حداکثری در میان اعضا هیأت اجرایی کمیته اظهار داشت: استراتژی کمیته ملی المپیک با ۱۵ محور به تصویب رسیده که اولین اصل آن انسجام است.

وی ادامه داد: مفهوم انسجام یکی شدن نیست بلکه قرار گرفتن همه نیروهای متفرق بر روی یک ریل و حرکت همه به سمت مقصد و مقصود است. همه حوزه‌ها باید بپذیرند که این قطار یک نفر لکوموتیوران باید داشته باشد. خوشبختانه روابط کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش دوسویه است، امر سیاستگذاری هم اشتراکی است و در ستاد عالی بازی‌ها، در خصوص مباحث راهبردی ورزش قهرمانی و المپیک تصمیم گیری می‌شود.در حال حاضر نظام مدیریت مشارکتی حاکم است و مهمترین نکته اینست که برای رسیدن به تفاهم باید انعطاف داشت و باور ما است که در منطقی‌ترین مسیر قرار داریم.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه افزود: مبنای تصمیم گیری ما در هیأت اجرایی مبتنی است بر نظام کارشناسی است. ما مسئول مطالبات ۵۳ فدراسیون هستیم، فدراسیون‌ها در واقع جامعه هدف هستند و برای رسیدن به مقصود باید همدل باشیم و از اهداف فردی عبور کنیم.

سپس خانم طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک ضمن اشاره به این موضوع که این دوره یکی از بهترین دوره‌های کمیته ملی المپیک است، اظهار داشت: صالحی امیری به صورت تمام وقت در کمیته حضور دارد. مسئولان کشوری و ورزشی زیادی در کمیته رفت و آمد می‌کنند که از نقاط قوت این دوره می‌باشد چرا که کمیته ملی المپیک امروز بیش از گذشته اعتبار دارد.
در ادامه علیپور، کیهانی، عبدی افتخاری، شایسته، دادگر، باقرزاده و رحیمی در ارتباط با موضوعات مختلف بیاناتی را مطرح کردند.

در ادامه نیز سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه تعامل میان کمیته و وزارت موضوعی راهبردی است، گفت: از زمان حضور صالحی امیری در کمیته ملی المپیک اتفاقات خوبی صورت گرفته است و ارتباط عمیقی ما برقرار است. در بسیاری از امور از ایشان بعنوان صاحب نظر مشورت می‌گیرم. جامعه ورزش مزه شیرین هماهنگی بین وزارت و کمیته را چشیدند و حضور صالحی امیری بسیار اثر بخش و راهگشا در پهنه ورزش کشور بوده است.

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: نکات خوبی در جلسه مطرح شد و ما بنا داریم ورزش کشور را با هم اداره کنیم. انشاالله منشأ خیر باشیم و در رویدادهای بین المللی نتایج خوب‌تری بگیریم و در ارتباط با منابع ارزشمندی که در اختیارمان هست بایستی خوب مدیریت کنیم.

لازم به توضیح است به منظور هماهنگی هر چه بیشتر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، نشست هیأت اجرایی و وزیر و معاونین وزارتخانه هر سه ماه یکبار برگزار می‌گردد که امروز اولین نشست آن برگزار شد.

استقرار تیم پزشکی مقابله با «کرونا» در ورزشگاه آزادی

ستاد مقابله با کرونا ویروس در ورزش کادر ویژه‌ای را در مجموعه ۵ سالن ورزشگاه آزادی مستقر کرد تا اقدامات لازم برای پیشگیری از این بیماری در اردوهای ملی انجام شود. در تمام مبادی ۵ سالن مجموعه ورزشی آزادی پزشک و پرستار مستقر شده و کارکنان فدراسیون ها از نظر دمای بدن بررسی شدند. مقرر شد این مهم هر روز انجام شده و هر گونه ورود و خروج به اردوهای تیم ملی با احتیاط بهداشتی و هماهنگی کادر پزشکی مستقر شده انجام شود. آموزش پیشگیری از کرونا ویروس در محل فدراسیون ها با حضور پرسنل اداری مسئولان تیم های ملی و کادر آشپزخانه ارائه شد. همچنین کادر مستقر در مجموعه ۵ سالن ورزشگاه آزادی پیش از آغاز ماموریت، در دوره توجیهی شرکت کردند و نکات لازم توسط دکتر فرهاد مرادی شهپر، رئیس کمیته آموزش و دکتر مهرشاد پورسعید رئیس کمیته درمان فدراسیون پزشکی ورزشی به آنها یادآوری شد.

کد خبر: 1062222

وب گردی

وب گردی