ایمن سازی گرمخانه‌های  تهران  برای سلامت بی خانمان ها

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی به تشریح اقدامات پیشگیرانه شهرداری در جهت سلامت بی‌خانمان های پایتخت پرداخت و گفت: تمام قوای خود را برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به کار گرفته ایم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید مالک حسینی، سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در جهت کمک به سلامت بی خانمان‌های پایتخت، گفت: این سازمان در روز پنجشنبه ۸ اسفند امسال مواردی را جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ایمن سازی گرمخانه‌های شهر تهران از حیث سلامت مددجویان در اوضاع کنونی جامعه اهمیت بسیاری دارد افزود: همه تلاش همکاران من ایمن نگه داشتن گرمخانه‌ها و مراکز ویژه مراقبت از افراد بی‌خانمان دربرابر سرایت ویروس کرونا و همزمان عدم تعطیلی این مراکز به رغم پر خطر بودن نگهداری جمعی افراد آسیب‌دیده از نظر فنی است.

حسینی ادامه داد: از هفته‌ها قبل اقداماتی اولیه طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز و در یک هفته اخیر نیز شرایط ویژه اعمال شد.

وی گفت: باید از همکارانم در مدیریت گرمخانه‌ها، مددکاران این مراکز و گشت‌های فوریت‌های اجتماعی تشکر کنم که ایثارگرانه در حال خدمت‌رسانی به افراد بی‌سرپناه در محیط‌های پرخطر هستند و به طور حتم همانگونه که خود را در برابر افراد بی سرپناه شهر مسئول می‌دانیم تلاش داریم، برای این افراد شرایط ایمنی فراهم کنیم.

حسینی تاکید کرد: در این راستا اقداماتی برای مواجهه با سرایت ویروس کرونا به گرمخانه‌های شهر تهران و ایمنی همکاران‌مان انجام شده که مهمترین آن‌ها عبارتند از؛ تهیه ۶۰ عدد لباس ایزوله برای همکاران گرمخانه‌ها، توزیع ۲۸۰۰ ماسک و ۲۵۰۰ دستکش لاتکس جهت استفاده پرسنل و مددجویانی که دارای علائم اولیه هستند.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده مقرر شد روز شنبه ۱۰ اسفند ماه، تست غربالگری اولیه تشخیص کرونا در مراکز خاورشهر و لویزان انجام شود.

حسینی با بیان اینکه سلامت کارکنان واحد فوریت‌های اجتماعی و پرسنل مستقر در گرمخانه‌ها اهمیت بسیاری دارد، گفت: همچنین هماهنگ شده است از روز شنبه برای تمامی کارکنان واحد فوریت‌های خدمات اجتماعی و کارکنان مستقر در گرمخانه‌ها تست اولیه ابتلا به ویروس کرونا انجام شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به آمادگی قبلی سازمان اقدامات لازم برای تهیه اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده انجام و حداقل برای دو هفته ذخیره لازم انجام شده و اکنون نیز در حال رایزنی برای تهیه اقلام با احتمال طولانی‌تر شدن شرایط کنونی هستیم.

حسینی با بیان اینکه فعالان مدنی هم در خصوص وضعیت کودکان کار و افراد بی سرپناه دغدغه‌هایی دارند، افزود: این دغدغه ارزشمند و قابل درک است، اما باید اطمینان بدهم که در موضوع افراد بی‌سرپناه شرایط خوب است و قطعا می‌توانم بگویم جز افرادی که برای حضور در گرمخانه‌ها و حتی افراد بی‌سرپناه تحت مدیریت سازمان‌های غیر دولتی مقاومت می‌کنند و خود تمایل به حضور ندارند هیچ کس در تهران بی‌سرپناه نخواهد ماند.
حسینی ادامه داد: در موضوع کودکان کار و خیابان هر چند ماموریت اصلی با سازمان بهزیستی است، اما ما در راستای مسئولیت اجتماعی خود از این موضوع غافل نشدیم و در تعامل با سازمان‌های غیردولتی تلاش می‌کنیم اقلام مورد نیاز را برای آن‌ها به عنوان نهاد‌های تخصصی مردمی تهیه کنیم که پس از انجام اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی افزود: همه باید بپذیریم در شرایط ویژه و سختی قرار داریم و همه باید به بکدیگر کمک کنیم تا این از این بحران با کمترین هزینه عبور کنیم. به همین دلیل تقاضا می‌کنم صرفا ناظر و منتقد نباشیم و هر کس باید به هر شکلی که می‌تواند در هماهنگی با نهاد‌های متولی به مدیریت بحران ایجاد شده کمک کند.

حسینی گفت: با همه توان و ظرفیت در حال خدمات رسانی هستیم و از همه پیشنهاد‌ها و توصیه‌های نهاد‌های مدنی و افراد در مدیریت بهتر شرایط استقبال کرده و آماده همکاری با آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062315

وب گردی

وب گردی