خیریه ها وتشکل های مردم نهاد بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور هستند

نهم اسفند روز جهانی تشکل¬های مردم نهاد بر همه نیکوکاران، داوطلبان، خیرین، موسسان، اداره¬کنندگان و علاقه¬مندان تشکل های مردم نهاد و خیریه ها است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، نبی اله عشقی ثانی، مدرس دانشگاه و مشاور تشکلهای مردم نهاد در این یادداشت می نویسد: خداوند بزرگ در وجود همه انسانها مهربانی، یاری رسانی و دیگر دوستی را به ودیعه نهاده است. از آنجا که برای انجام کارهای خیر تاثیرگذار نیاز به همفکری، مشورت، تبادل نظر، تعامل و همافزایی منابع، امکانات، خرد جمعی و سازماندهی هستیم، تشکلهای مردم نهاد و خیریه توسط فداکارترین و از خود گذشتهترین و معتقدترین مردم شکل میگیرد تا به انسانهایی که نیازمند دریافت خدمت هستند، یاری رسانند وامید به زندگی را در آنها افزایش دهند.

تشکل های مردم نهاد با تلاش، زحمت، وقت گذاشتن و درخواست کمک به آسیبدیدگان اجتماعی در شرایط سخت مهربانی را نشر میدهند و دست نیازمندی را می گیرند.
خیریه ها با وجود نامهربانیهای کارگزاران و بعضا مسئولان و ناسپاسی آنها همه این شرایط را تحمل می کنند، آنهابزرگترین سرمایه اجتماعی کشور هستند که در زمان بروز حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله در صف اول خدمترسانی می ایستند و هرگاه دردمندی را میبینند برای کاهش درد او و برای توانمندسازی اقشار آسیب پذیر سر از پا نمی شناسند.

وی در این یادداشت خطاب به خدمت گزارانی که در تشکل های مردم نهاد خدمت می کنند تاکید می کند: دست شما درد نکند ما مردم سپاسگذار شما هستیم و از خداوند بزرگ برایتان سلامت و توفیق خدمت بیشتر آرزو میکنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062341

وب گردی

وب گردی