میقانی: جودوی عراق با ایران قابل مقایسه نیست

پشکسوت جودو ایران که به عنوان مدرس در دوره بازآموزی مربیان جودو اربیل عراق حضور داشت، درخصوص سطح فنی مربیان عراقی گفت: سطح دانش جودوی آنها پایین بود و مجبور شدم از اصول پایه تدریسم را آغاز کنم.

به گزارش سرویس ورزشی ایسکانیوز،داود میقانی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون جودو گفت: دوره بازآموزی مربیان اقلیم کردستان از 8 تا 11 بهمن ماه در اربیل عراق با حضور 60 مربی برگزار شد و من هم به عنوان مدرس در این دوره حضور داشتم ، البته تعدادی از قهرمانان جودو عراق و مربیانی از بغداد و موصل هم در این کلاس شرکت کردند.

وی درخصوص سطح فنی مربیان عراقی گفت: دانش فنی مربیان عراق تا حدی پایین بود که مجبور شدم جودو را از اصول پایه به آنها آموزش دهم، سپس روی تکنیک ها، تاکتیک ها و مهارت های جودو، فنون کاربردی ویژه مسابقات ، همچنین فنون خاک به شکل مبارزه کار کردیم ، جودوی عراق با ایران قابل قیاس نیست و سطح فنی ورزشکاران و مربیان ایران بسیار بالاتر است، حضور مدرسین ایرانی در مناطق غرب آسیا می تواند به جودوی این منطقه کمک بزرگی بکند.

میقانی درباره علت دعوتش به عنوان مدرس در اربیل عراق گفت: باتوجه به اینکه پیش از این تجربه سرمربیگری تیم عراق را داشتم، آنها شناخت کافی از من داشتند و از این رو به فدراسیون جودو ایران نامه زدند و خواستار حضورم در دوره بازآموزی شدند که به موافقت آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون ایران رسید. به طور کلی بازتاب شرکت کنندگان در این دوره بسیار عالی بود ، تا حدی که مربیان از من خواهش کردند تا شش ماه دیگر از به اربیل سفر کنم و کلاس آموزشی دیگری را نیز داشته باشیم.

کد خبر: 1062345

وب گردی

وب گردی