از مشخص شدن غایبان بزرگ رئال و بارسا برای بازی ال کلاسیکو تا  تمجید بی‌سابقه  راموس از  مسی!

با بسته خبری اخبارفوتبال بین الملل با ایسکانیوز همراه باشید.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، حجم اخبار ورزشی فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید. در بسته اخبار ورزش بین الملل ایسکانیوز بخوانید:

غایبان بزرگ رئال و بارسا برای بازی ال کلاسیکو

در آستانه بازی حساس و تماشایی ال کلاسیکو، هر دو تیم رئال مادرید و بارسلونا غایبان بزرگی دارند. این بازی قرار است که روز یکشنبه در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شود و زین الدین زیدان تعدادی از مهره هایش را به دلیل مصدومیت و محرومیت دراختیار نخواهد داشت ولی در باشگاه بارسلونا فقط مصدومیت مانع از حضور برخی از بازیکنان این تیم در این جدال حساس خواهد د.

بعد از بازی رئال مادریددر لیگ قهرمانان اروپا، زین الدین زیدان تمام هم و غمش را برروی این بازی متمرکز کرد. او حالا درشرایطی به ترکیب اصلی تیمش برای بازی روز یکشنبه فکر می کند که سه مهاجمش را در اختیار نخواهد داشت: هازارد، آسنسیو و رودریگو... هازارد که در بازی با لوانته دچار مصدومیت شد و بعد از انجام معاینات پزشکی مشخص شد که او بین دو تا سه ماه از میادین به دور خواهد بود. هازارد در بازی پیشین ال کلاسیکو هم به خاطر درد در ناحیه قوزک پا غایب بود.

در عین حال مارکو آسنسیو هم قادر به همراهی مادریدی ها نخواهد بود. این مهاجم جوان در اردوی پیش فصل امسال دچار مصدومیتی جدی شد و خبر خوب اینجاست که او تمرینات پابه توپ را آغاز کرده و فاز پایانی مصدومیتش را پشت سرمی گذارد. سومین غایب رئال ، رودریگو است که دلیل غیبتش مصدومیت نیست؛ او در بازی پیشین تیم با دریافت دو کارت زرد، شانس حضور در بازی ال کلاسیکو را از دست داد و کمیته برگزاری رقابتها هم درخواست فرجام خواهی رئال را رد کرد تا اونیز دیگر غایب تیم زیدان دراین بازی باشد.

غایبان بارسلونا:

بارسلونا هم این روزها 4 بازیکن مصدوم دارد که به بازی ال کلاسیکو نخواهند رسید: دمبله؛ سوارز، جوردی آلبا و سرخی روبرتو. عثمان دمبله تا پایان فصل از میادین ورزشی به دور خواهد بود و بعد از انجام عمل جراحی برروی پای راستش برای شش ماه مصدوم است. لوئیس سوارز هم شرایط مشابهی دارد و بعد از انجام جراحی روی زانوی راستش، تا اواخر ماه آوریل قادر به همراهی تیمش نیست.

جوردی آلبا، بهترین همکار مسی در زمین هم به بازی روز یکشنبه نمی رسد.او در بازی باختافه مصدوم شد و در طول این فصل مصدومیتهای متعددی داشته است. سرخی روبرتو هم آخرین غایب بارسا در این بازی است که در جلسه تمرینی تیمش قبل از مصاف با ناپولی از ناحیه پای راست مصدوم شد.دراین میان حتی تردیدهایی درمورد حضور جرارد پیکه در این بازی وجود دارد. او در اواخر بازی تیمش مقابل ناپولی روی زمین افتاد و از ناحیه قوزک پا حسابی احساس درد می کرد.

شکست برابر سیتی؛ فروپاشی لوس‌بلانکوس در 5 دقیقه

طی سال‌هایی که زیدان سرمربی سفیدهای مادریدی بود، آن‌ها هروقت از رقابت‌های دیگر کنار می‌رفتند، دلشان به لیگ قهرمانان اروپا خوش بود، جامی که گویا بردن آن در خون آن‌ها بود ولی این بار همه چیز فرق می‌کند. رئال مادرید شب گذشته درحالی که با یک گل از حریف خود جلو بود، در 5 دقیقه شکست را پذیرفت و حتی کاپیتان لوس بلانکوس نیز برای بازی برگشت محروم خواهد بود. در این یادداشت نگاهی به دلایل شکست رئال مادرید برابر منچسترسیتی انداخته ایم:

پرده اول؛ دفاعی که دیگر قابل اطمینان نیست

بیایید کمی رو راست باشیم و گذشته واران، راموس و کارواخال را فراموش کنیم. اگر بخواهیم عملکرد آن‌ها در دو فصل اخیر را بررسی کنیم، بدون شک چیزی برای دفاع کردن باقی نمی‌ماند. هیچکدام از آن‌ها در دو فصل اخیر در اوج نبوده اند و یکی از علل عدم موفقیت دو فصل اخیر کهکشانی‌ها بدون شک خط دفاع این تیم است. در این فصل در یک بازه زمانی رئال مادرید موفق به ثب کلین شیت‌های متوالی شد ولی دوباره روز از نو و روزی از نو! معلوم نبود اگر روز خوب تیبو کورتوا درون دروازه رئال مادرید نبود، چه اتفاقی رخ می‌داد. حالا بیایید به سراغ آمار برویم چرا گویای همه چیز است:

هیچکدام از مدافعان رئال مادرید شب موفقی را پشت سر نگذاشتند به جز مندی که در فاز هجومی موثر واقع شد و توی بازی خیلی کم جا موند تا فضای زیادی به بازیکنان سیتی ندهد. به همه این موارد عدم تمرکزی که موج می‌زد هم اضافه کنید. دنی کارواخال در دقایق پایانی یک دیدار حذفی در خانه آنچنان تکل می‌زند که گویا رئال مادرید 7 بر 0 جلو است. راموس دفاع کردن را فراموش کرده و بارها با وجود ضعف موجود در فاز دفاعی، آن را رها می‌کند و به جلو می‌رود تا گل بزند.

پرده دوم؛ تاکید بیش از حد زیدان به 3-3-4!

زیدان با وجود اینکه با سیستم 2-4-4 بارها در لالیگا و بازی‌های بزرگ نتیجه گرفته بود ولی در این مسابقه دوباره به 3-3-4 بازگشت و ایسکو را به سمت راست برده بود. بازیکنانی که معمولا در پست وینگر بازی می‌کنند، باید سرعت خوبی داشته باشند ولی زیدان تصمیم گرفت ایسکو را به سمت راست ببرد! گل ایسکو را فاکتور بگیرید و عملکرد او در سمت راست رئال را دوباره بررسی کنید. سرعت فوق العاده پایین بازیکن اسپانیایی عملا باعث شده بود مندی کاملا در مهار او موفق باشد. به جز لحظات محدودی که وی توانست با تکنیک فردی اش موثر واقع شود. زیدان در مسابقه حدود 10 تا 15 دقیقه ایسکو را یک خط عقب تر آورده بود و این دقیقا همان دقایقی بود که رئال کاملا توپ و میدان را به دست گرفته بود و با 2-4-4 بازی می‌کرد. با این حال سوال اصلی اینجاست اصرار زیدان به استفاده از سیستمی که درحال حاضر در رئال مادرید به خوبی جواب نمی‌دهد، به چه علت است؟

پرده سوم؛ تعویض های اشتباه در دقایق اشتباه!

مرد فرانسوی احتمالا یکی از بدترین شب‌های مربیگری خود حداقل در زمینه بازی خوانی را پشت سر می‌گذاشت. با شروع نیمه دوم، بازی کاملا دست سیتیزن‌ها افتاده بود ولی رئال مادرید برخلاف جریان مسابقه توسط ایسکو به گل رسید. پس از آن انتظار به بازی آمدن بازیکنی مثل کروس به جای ایسکو را داشتیم که بتواند به کمربند میانی کهکشانی‌ها کمک کند. زیدان در عین ناباوری تا دقیقه 75 تعویض نکرد و کاملا بازی در دست شاگردان گواردیولا بود. دقیقه 75 هم تعویض عجیبی رخ داد؛ آمدن گرت بیل به جای وینیسیوس! با آمدن گرت بیل به بازی عملا زیدان لبخندی به پپ را هدیه کرد که خودش هم فکرش را نمی‌کرد. بازیکن ولزی که هیچ انگیزه ای ندارد به بازی آمد و حتی در کارهای دفاعی هم طبق معمول کمکی نمی‌کرد تا فشار روی رئالی‌ها افزایش پیدا کند. سه دقیقه بعد روی هوش بالای کوین دی بروین، سیتی بازی را به تساوی کاشند.

زیدان بعد از اینکه گل دوم را دریافت کرد، در تصمیمی احساسی دو هافبک خود را خارج کرد و یوویچ و وازکز را وارد بازی کرد ولی باز هم تفاوتی ایجاد نشد. زیدان وسط زمین را دو دستی تقدیم پپ کرده بود و آبی‌ها حتی می‌توانستند اختلاف را بیشتر کنند درحالی که اضافه شدن بازیکنان هجومی نه تنها باعث فشار آوردن رئال نشد، بلکه کاملا آن‌ها را فلج کرد.

تلاش رئالی‌ها برای خرید هالند از دورتموند

این روزها بحران گلزنی در باشگاه رئال مادرید به شدت جلب توجه می کند و از همین رو مدیران این باشگاه از هم اکنون به فکر جذب یک مهاجم گلزن برای تیمشان افتاده اند. در این شرایط نام ارلینگ هالند مهاجم 19 ساله باشگاه بوروسیا دورتموند بیش از هر زمان دیگری مطرح شده است. او از زمان انتقالش به دورتموند در بازار زمستانی در 8 بازی ابتدایی اش برای این تیم 12 گل به ثمر رسانده و در شرایطی که رئال با بحران جدی گلزنی دست و پنجه نرم می کند، طبیعی است که توجه مقامات این باشگاه به این بازیکن جوان جلب شده باشد.

برترین گلزن رئال در سال 2020 ایسکو است که سه گل برای این تیم به ثمر رسانده و اینطور به نظر می رسد که جذب یوویچ که یکی از پدیده های بازار تابستانی بود، چندان برای رئالی ها کارساز نبوده. چرا که او تا به اینجای فصل تنها 2 گل برای تیم مادریدی به ثمر رسانده. حالا و درشرایطی که اوضاع رئال در مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا در بازی با سیتی تا حدودی گره خورده است، یک باخت در ال کلاسیکو می تواند اوضاع را برای تیم مادریدی به مراتب بدتر کند.

از سوی دیگر هالند به خاطر قیمت قابل قبول و جوانی اش یکی از چهره های جذاب بازار نقل و انتقالات است. سران باشگاه دورتموند برای جذب این بازیکن 194 سانتی متری،مبلغی حدود 60 میلیون یورو کنار گذاشتند و او را از سالزبورگ به خدمت گرفتند؛آنها 20 میلیون یورو برای جذبش به سالزبورگ پرداختند،3 میلیون یورو کمیسیون به مینو رایولا مدیربرنامه های هالند دادند و دستمزدی 36 میلیون یورویی برای قراردادی 4.5 ساله او در نظر گرفتند. و حالا هالند تبدیل به یکی از مهره های درخشان دورتموند شده است.

یکی از دلایلی که هالند دورتموند را برگزید این بود که می توانست بند جدایی زودهنگامی را در قراردادش بگنجاند و در ازای پرداخت 75 میلیون یورو می تواند این تیم آلمانی را ترک کند. البته این بند در تابستان پیش رو فعال نخواهد بود ولی در بازار بعدی نقل و انتقالات، یعنی بازار زمستان سال آینده، رئالی ها می توانند او را به خدمت بگیرند. جالب است بدانید که رئال مادرید برای خرید یوویچ 60 میلیون یورو هزینه کرد و برای خرید وینیسیوس 45 میلیون یورو پرداخت و رودریگو را با پرداخت 40 میلیون یورو به خدمت گرفت. جذب هالند با سیاست جذب بازیکنان جوان در باشگاه رئال جور است و البته تلاش برای جذب او مانع از کوشش مادریدی ها برای خرید امباپه در تابستان 2021 نخواهد شد.

8 پیروزی آلمانی‌ها در اروپا

دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا درحالی به پایان رسید که تیم‌های آلمانی در تمامی بازی‌ها خود پیروز شدند. این برای نخستین بار در تاریخ است که تمامی تیم های آلمانی حاضر در مسابقات اروپایی موفق به کسب پیروزی در هر ۸ مسابقه ابتدایی یک سال میلادی می‌شوند.

لیگ قهرمانان اروپا

دورتموند 2-1 پاریس سن ژرمن

تاتنهام 0-1 لایپزیگ

چلسی 0-3 بایرن مونیخ

لیگ اروپا:

آینتراخت فرانکفورت 4-1 سالزبورگ

بایر لورکوزن 2-1 پورتو

ولفسبورگ 2-1 مالمو

پورتو 1-3 بایر لورکوزن

مالمو 0-3 ولفسبورگ

شرط تمدید سوارس با بارسا؛ 60 درصد!

لوئیس سوارس که این روزها در حال سپری کردن دوره ریکاوری پس از مصدومیت زانوی پای راستش است در گفت‌و‌گو با رادیو کاتالونیا فاش کرد در قراردادش با بارسلونا بندی وجود دارد که باشگاه را ملزم می‌کند قرارداد او را برای یک سال دیگر تمدید کرد. سوارس تا پایان فصل آینده با بارسلونا قرارداد دارد اما به موجب یک بند در قراردادش که کمتر کسی از آن خبر داشت، می‌تواند یک سال دیگر هم در نوکمپ بماند. در واقع در صورت تحقق این بند باشگاه بارسلونا ملزم به تمدید قرارداد او خواهد شد. سوارس در این باره گفت: «در سال آینده در صورتی که من در 60 درصد از بازی‌های تیم حضور داشته باشم، قراردادم به صورت خودکار تمدید خواهد شد.»

مهاجم اروگوئه‌ای سپس به این سؤال که چرا در اوایل فصل و زودتر اقدام به درمان مصدومیت خود نکرد هم گفت: «من بازی می‌کردم چون به بازی کردن با درد عادت داشتم. اما وقتی که شما با وجود درد در یک ناحیه از زانوی‌تان بازی می‌کند، به قسمت‌های دیگر فشار مضاعفی وارد می‌شود. من در مواجهه با انتقاداتی که بابت مصدومیتم خیلی قوی هستم، همینطور برای تلاش جهت بازگشت به وضعیت قبل.» در صورتی که روند ریکاوری سوارس مطابق برنامه و بدون مشکل خاصی پیش برود، او می‌تواند در اوایل ماه می به تمرینات برگردد.

اورنکردنی؛ کرونا قهرمانی را از لیورپول می‌گیرد!

لیورپول در فصل جاری نمایشی فراتر از انتظار داشته و به نظر می رسد طی هفته های آتی قهرمانی این تیم زودتر از حد تصور نهایی خواهد شد. مرسی سایدی ها در تمام بازی های این فصل در لیگ برتر موفق به کسب پیروزی شده اند و تنها منچستریونایتد در دیدار رفت و در استادیم اولدترافورد موفق شد این تیم را متوقف کرده و یک امتیاز از لیورپول بگیرد.

اما ویروس کرونا در حال حاضر در تمام رقابت های ورزشی در سراسر دنیا تاثیر گذاشته و این بحران اخیرا به اروپا نیز رسیده است. در روزهای اخیر اخباری در مورد لغو یا به تعویق افتادن دیدارها در ایتالیا منتشر شده و حتی قرار است دیدار حساس و تعیین کننده یوونتوس در مقابل اینتر در سری آ نیز پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاگران برگزار شود.

ابتلا به این ویروس در سراسر اروپا در حال افزایش بوده و ممکن است به زودی به انگلیس هم برسد. نشریه تلگراف در گزارشی مدعی شد هیچ قانونی مبنی بر لغو مسابقات برای مدتی طولانی وجود ندارد و در صورتی که اتحادیه فوتبال انگلیس تصمیم به تعویق مسابقات برای مدتی نامعلوم بگیرد، ممکن است قهرمانی تقریبا مسجل شده لیورپول نیز تحت تاثیر قرار گرفته و حتی لغو شود. لیورپول طی سه دهه اخیر برای اولین بار در آستانه فتح لیگ برتر قرار گرفته و تنها 11 بازی تا رسیدن به این هدف بزرگ فاصله دارد.

پس اگر این ویروس در انگلیس نیز فراگیر شود، احتمالا مذاکراتی برای وضع قانون در این رابطه صورت خواهد گرفت، زیرا در حال حاضر قانونی در این رابطه وضع نشده است. امروز دولت سوئیس اعلام کرد هر برنامه ای که منجر به گردهمایی بیش کرواز هزار نفر در یک مکان خاص شود لغو خواهد شد و بر همین اساس مسابقات فوتبال نیز مشمول همین تصمیم می شوند.

بیش از 80 هزار نفر در نزدیک به 50 کشور جهان تاکنون به این ویروس آلوده شده و 2 هزار و 800 نفر نیز جان خود را از دست داده اند. اگر دولت انگلیس نیز قانونی مانند سوئیس وضع کند، ممکن است برگزاری مسابقات در ادامه فصل منتفی شده و در کل بازی های فصل جاری و نتاج آن زیر سوال برود.

رخ دادن احتمالی این اتفاق به سود سه تیمی که در منطقه سقوط قرار دارند نیز خواهد بود، زیرا ممکن است فصل آتی دوباره با شرایطی مشابه فصل جاری آغاز شود. در صورت ادامه این وضعیت، احتمالا جلسه ای اضطراری در مورد این 27 هفته و به قوت باقی ماندن آن برگزار شده و در این رابطه تصمیم گیری خواهد شد.

تا به حال 19 مورد مبتلا به ویروس کرونا در انگلیس مشاهده شده و قاعدتا اگر این آمار افزایش یابد، به زودی دولت این کشور تصمیماتی بر جلوگیری از افزایش این روند در مکان های عمومی خواهد گرفت. امروز باشگاه نیوکاسل اعلام کرد قانونی وضع کرده که بر اساس آن بازیکنان فعلا از دست دادن با یکدیگر منع شده اند، اگرچه بر اساس سنت این باشگاه بازیکنان و دیگر اعضای این باشگاه هر روز صبح با یکدیگر خوش و بش می کنند.

هندانوویچ به دربی ایتالیا می‌رسد

شبکه اسکای اسپورت ایتالیا اعلام کرد که دوره ریکاوری سمیر هندانوویچ از کادر پزشکی باشگاه اینتر برای از سر گرفتن تمریناتش مجوز دریافت کرده و از این رو او می‌تواند در مصاف یکشنبه هفته آینده مقابل یوونتوس به میدان برود. دروازه‌بان اسلوونیایی تیم فوتبال اینتر 27 روز پیش در جریان یک جلسه تمرینی از ناحیه یکی از انگشتان دست دچار شکستگی شد و از آن زمان تا کنون خانه‌نشین بوده است. در این مدت دانیله پادلی جای کاپیتان نراتزوری را گرفت و بعضاً هم اشتباهاتی را مرتکب شد که کار این تیم را سخت کرد.

هواداران اینتر اما می‌توانند از حضور دروازه‌بانی مطمئن‌تر در ترکیب تیم‌شان در مصاف با رقیب دیرینه آسوده خاطر باشند چرا که آخرین معاینات و تصویربرداری‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که شکستگی انگشت هندانوویچ درمان شده است و او از فردا (شنبه) می‌تواند تمریناتش با توپ را از سر بگیرد. تیم‌های فوتبال یوونتوس و اینتر یکشنبه شب از ساعت 23:15 به وقت تهران در ورزشگاه آلیانتس تورین به مصاف هم می‌روند که این بازی به دلیل شیوع بیماری کرونا در ایتالیا و تورین، پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

سرخیو راموس و تمجید بی‌سابقه از لیونل مسی!

نبرد سرخیو راموس و لیونل مسی در یک دهه اخیر بخش لاینفکی از جذابیت های ال کلاسیکو بوده است. حالا دو تیم یکشنبه شب در شرایطی به مصاف هم می روند که هر دو در کورس فتح لالیگا قرار دارند و سرخیو راموس مدعی شد لیونل مسی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ است. سرخیو راموس گفت: «من احترام زیادی برای لیونل مسی قائلم. من فکر می کنم او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ است و من احترام زیادی به او می گذارم. امیدوارم یکشنبه روز مسی نباشد، اگر این اتفاق رخ دهد این بدان معنی است که ما کار خود را به خوبی انجام داده ایم، و اگر نتیجه خوبی بگیریم که خیلی بهتر هم خواهد شد. من بهترین ها را برای مسی به عنوان یک بازیکن حرفه ای آرزو دارم، اما فقط تا زمانی که شرایط را برای ما دشوار نسازد. به هر حال مسی بازیکن مورد احترامی بوده و من فکر می کنم او یکی از بهترین هاست. ما بارها مقابل بارسلونا بازی کرده ایم، بنابراین می دانیم چگونه آنها را به دردسر بیاندازیم. بارسلونا تیمی است که علاقه زیادی به مالکیت توپ داشته و وقتی چنین اجازه ای به آنها ندهید شرایط به دشوارترین شکل برای بارسا پیش می رود. نه فقط رئال مادرید، بلکه همه این موضوع را می دانند. پرس از بالا روی بارسا خطرناک بوده، اما برای آنها مشکل ساز می شود. شاید به دلیل اینکه تیم ها احترام بیش از حدی به بارسلونا می گذراند این اتفاق به ندرت رخ می دهد، اما از نظر من کلید موفقیت مقابل بارسلونا این است؛ پرس از بالا و تلاش برای توپربایی از آنها. البته بارسلونا بازیکنان خطرناکی در اختیار داشته که می توانند سرنوشت ال کلاسیکو را رقم بزنند و این روش خطرناک خواهد بود. این دیدار بسیار دشوار خواهد بود. اختلاف امتیاز بین هر دو طرف بسیار کم بوده و نتیجه این دیدار می تواند تعیین کننده باشد. اما هنوز راه طولانی در پیش است، هنوز هم امتیازات زیادی وجود دارد و هر اتفاق دیگری می تواند رخ دهد. اما یک پیروزی برای ما بسیار مهم خواهد بود، بازی کردن در خانه مقابل هواداران انگیزه و رضایت بیشتری را به ما می دهد. در کنار آنها، ما قوی تر هستیم.»

کد خبر: 1062356

وب گردی

وب گردی