مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در ۱۰ اسفند

برگزاری آزمون تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی و جذب 1000 متقاضی هیأت علمی واجد شرایط در رشته‌های علوم پزشکی از حمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های‌دانشکاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در 10 اسفند به شرح زیر است:

تولید روزانه ۳۲۴مترمکعب ضدعفونی کننده درشرکت‌های دانش‌بنیان

رضا کرزنگو، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان‌اکسون‌شیمی‌ جنوب که درزمینه تولید مواد‌ضدعفونی‌کننده فعالیت می‌کند. وی ظرفیت تولید کارخانه خود را 27مترمکعب ماده ضدعفونی‌کننده در طول دوساعت فعالیت خطوط تولید عنوان کرد و گفت: اگرچه آمار دقیقی از میزان تولید و مصرف ماده ضدعفونی‌کننده در کشور وجود ندارد، اما تنها در کارخانه ما با این میزان تولید، می‌توان 324 مترمکعب ماده ضدعفونی‌کننده در طول 24ساعت تولید و بخش قابل‌توجهی از نیاز بازار را تامین کرد. اما متاسفانه حتی در صورت تولید 324 مترمکعب ماده ضدعفونی کننده، اگر نتوان آن را به دست مصرف‌کننده رساند، عملا تلاشی برای رفع کمبود این ماده در کشور انجام نشده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد وقت آن رسیده که استفاده از ماده ضدعفونی‌کننده به‌عنوان یک ضرورت روزانه در همه خانواده‌‌های ایرانی مورد توجه قرار گیرد. با توجه به این ضرورت می‌توان شیوه استفاده از ماده ضدعفونی‌کننده را تغییر داد و در این راستا تولیدکنندگان نیز می‌توانند نحوه بسته‌بندی تولیدات خود را تغییر دهند. برای مثال در صورت عرضه ماده ضدعفونی‌کننده در ظروف لیتری، هر خانواری می‌‌تواند با تهیه چند لیتر از آن و اختصاص یک ظرف مخصوص برای پر کردن و استفاده کردن از ماده ضدعفونی‌کننده به صورت روزانه از آن استفاده کند.

وی به قیمت تمام‌شده ماده ضدعفونی‌کننده نانو که در حال حاضر در کارخانه اکسون‌شیمی‌جنوب تولید می‌شود، اشاره کرد و گفت: قیمت تمام‌شده 2.5لیتر از ماده ضدعفونی‌کننده حدود پنج‌هزار تومان تمام می‌شود، این در حالی است که اکنون پنج‌لیتر از این ماده به قیمت 250هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. این موضوع باعث سردرگمی تولیدکنندگان می‌شود، چراکه اگر ماده تولیدشده را با همان قیمت تمام‌شده به بازار عرضه کنند، عده‌ای سودجو از فرصت استفاده می‌کنند و با احتکار یا عرضه قطره‌چکانی آن به بازار، قیمت‌ها را افزایش می‌دهند. فرض کنید در شرایط حال حاضر کشور و با احتساب ارز لازم برای واردات ماده اولیه، نبود ظروف بسته‌بندی و افزایش شیفت‌کاری کارکنان، قیمت تمام‌شده یک لیتر از ماده ضدعفونی‌کننده پنج‌هزار تومان باشد. بدیهی است که این ماده باید با همین قیمت به دست مصرف‌کننده برسد. حال اگر فرض کنیم که هزینه‌های حلقه توزیع نیز در این روند محاسبه شود، در نتیجه قیمت مصرف‌کننده به 10هزار تومان می‌رسد. در این صورت پنج‌لیتر از ماده ضدعفونی‌کننده به قیمت 50 هزار تومان باید در بازار عرضه شود، پس چرا اکنون قیمت عرضه پنج‌لیتر ماده ضدعفونی‌کننده 250 هزار تومان است؟ این امر نشان می‌دهد که مدیریت، در بخش‌هایی از توزیع دچار مشکل است.

وی معتقد است در شرایطی که فناوری و تکنولوژی تولید نانومواد در کشور وجود دارد و خطوط تولید با بهترین و باکیفیت‌ترین تجهیزات در حال تولید ماده ضدعفونی‌کننده است، چرا باید این ماده به دلیل ناتوانی عده‌ای در مدیریت توزیع، دور از دسترس مردم باشد.

حضور8تن ازاعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد قم در بیمارستان‌های معین

احمد معصومی، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در این عنوان روزنامه فرهیختگان درباره اقدامات صورت‌گرفته در استان گفت: «ما زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی استان به وظایف‌مان عمل می‌کنیم و قطعا هرچه در توان داشته باشیم، برای درمان بیماران و پیشگیری از گسترش بیماری به‌کار می‌بندیم.

وی با تاکید بر اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم جلسات مختلفی را با مسئولان ذی‌ربط داشته است، ادامه داد: طبیعی است که در چنین شرایطی پیشنهادهایمان را به دانشگاه علوم پزشکی استان ارائه می‌دهیم و حتی فراخوان‌هایی را برای جذب دانشجویان داوطلب منتشر کرده‌ایم تا از این طریق بتوانیم به بیمارستان‌های استان کمک کنیم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم تصریح کرد: اعضای هیئت‌علمی ما که در میان آنها متخصصان بیماری‌های عفونی نیز حضور دارند، از همان ابتدای شیوع این بیماری در بیمارستان‌های علوم پزشکی حضور داشته و دارند، از سوی دیگر کلینیکی نیز زیرنظر دانشگاه آزاد اسلامی استان از همان روزهای اول پذیرای مراجعه‌کنندگان مردمی بود و به آنها خدمات پزشکی و پرستاری ارائه می‌داد.

معصومی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم خدمات آموزشی را از طریق فضای مجازی در اختیار مردم قرار دهیم، گفت: در چند روز گذشته فراخوانی را برای جذب دانشجویان داوطلب منتشر کردیم و از این طریق دانشجویان جهادی را به بیمارستان‌های معین اعزام می‌کنیم تا وضعیت خدمات‌رسانی به بیماران با سرعت بیشتری دنبال شود. تاکنون جمعی از دانشجویان به این فراخوان پیوسته‌اند.

وی گفت: یکی از چهار بیمارستانی که به‌عنوان بیمارستان هدف در قم فعال است، جزء بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد استان به شمار می‌رود، اما از آنجا که امروز شرایط قرنطینه در این بیمارستان حاکم است، برای اعزام دانشجویان پزشکی و پرستاری به آنجا نیازمند هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان هستیم که این کار را نیز انجام می‌دهیم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گفت: هشت تن از اعضای هیئت‌علمی ما در مراکز مختلف علوم پزشکی استان قم درحال خدمات‌رسانی هستند و به جز آنها کلینیک‌مان تا پایان کنترل این بیماری به پذیرش بیماران ادامه خواهد داد.

معصومی اظهار کرد: خوشبختانه تا امروز هیچ‌کدام از اعضای هیئت‌علمی ما به کرونا مبتلا نشده‌اند و همگی پای کار هستند، البته باید به این مساله اشاره کنم که ممکن است در برخی افراد نشانه‌های خفیف این بیماری وجود داشته باشد، اما چون شدت علائم در گروه‌های مختلف متفاوت است و تنها افرادی که شدت بیماری در آنها حاد است در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، تا امروز موردی از بستری شدن اعضای هیئت‌علمی‌مان نداشته‌ایم.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در ۱۰ اسفند به شرح زیر است:

برگزاری آزمون تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی

بر اساس این عنوان روزنامه آفرینش، مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد: آزمون پایان دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی ساعت 8 صبح امروز شنبه 10 اسفند 98 برگزار می‌شود.

آزمون دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی صرفا برای داوطلبان ورودی سال 96 برگزار می‌شود و این افراد باید همه بخش‌های آموزشی خود را به پایان رسانده باشند.آزمون پایان دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی امروز شنبه 10 اسفند ساعت 8 صبح در محل مرکز سنجش آموزش پزشکی در تهران برگزار می‌شود.

آزمون به دو صورت کتبی و عملی برگزارمی شود و به دلیل ماهیت غیررقابتی آزمون، نمره منفی ندارد. سوالات آزمون جنبه پاراکلینیکی دارد. تعداد سوالات آزمون کتبی 120 سوال است که به صورت الکترونیک امروز شنبه 10 اسفند در مرکز سنجش آموزش پزشکی واقع در تهران برگزار می‌شود. شرط شرکت در آزمون عملی، قبولی داوطلب در آزمون کتبی است و آزمون عملی دوشنبه 12 اسفند در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.حدنصاب قبولی برای هر یک از آزمون‌های کتبی و عملی 63 درصد نمره تراز شده هر آزمون است.منبع و محتوای آزمون به همراه ضرایب مربوطه در هر درس در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی درج شده است.

جذب 1000متقاضی هیئت‌ علمی‌ واجد‌ شرایط در رشته‌های علوم پزشکی

بر اساس این عنوان روزنامه آفرینش، هزار متقاضی واجد شرایط در فراخوان جذب هیئت علمی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی جذب می‌شوند.

فرهاد ادهمی مقدم، مدیر کل دفتر توسعه آموزش و امور دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه توضیحاتی در خصوص جذب متقاضیان هیئت علمی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد، توضیح داد: با توجه به شروع ثبت‌نام فراخوان جذب هیئت علمی در سال 98، در حوزه معاونت علوم پزشکی بیش از 700 درخواست وجود دارد و با توجه به اینکه در بعضی رشته‌ها یک نفر و در برخی از رشته‌ها بیشتر از یک نفر اعلام نیاز شده است، حدود هزار نفر در صورت وجود افرادواجد شرایط جذب هیئت علمی خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که به صورت اضطرار مجوز به‌کارگیری مشروط یک‌ساله به شرط شرکت در فراخوان را دارند، لازم است در این فراخوان شرکت کنند.

مدیرکل دفتر توسعه آموزش و امور دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: جذب در رشته‌های علوم پایه و رشته‌های بالینی، با توجه به وجود بیمارستان‌های ملکی و نیاز به تکمیل کادر آموزشی عرصه‌های بالینی، بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، بر اساس اعلام مرکز جذب و امور هیئت علمی این دانشگاه فرآیند جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد از تاریخ 5 اسفند ماه شروع شده و تا15 اسفندماه ادامه خواهد داشت.متقاضیان می‌توانند جهت ثبت‌نام به سامانه http://sajed.iau.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062357

وب گردی

وب گردی