دانشجویان در آزمایشگاه‌های دانشگاه مواد ضدعفونی و ماسک تولید می‌کنند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: دانشجویان این دانشگاه برای مبارزه با  ویروس کرونا و کمک به بهبود افراد مبتلا به آن، اقدام به ساخت، توزیع ماسک و ضد‌عفونی کننده در بیمارستان‌ها می‌کنند.

محمدامیر روشنگریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ورود ویروس کرونا به استان خوزستان و جان باختن تعدادی از افراد در این استان اظهار کرد: متاسفانه در اثر سوءمدیریت مسئولان و ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس، این ویروس در حال گسترش در استان‌های مختلف کشور است.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیرا‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای مبارزه با ویروس کرونا و کمک به بهبود افراد مبتلا به آن، به صورت شبانه روزی در حال ساخت مواد شوینده و ضد عفونی کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه هستند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز اضافه کرد: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی به خصوص رشته‌های داروسازی با توجه به حس انسان دوستانه خود با ساخت مواد ضدعفونی و تهیه و ساخت ماسک‌های فیلتردار به پزشکان و کادر درمانی که در بیمارستان‌ها حضور دارند، کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه مبارزه با ویروس کرونا باید جهادی توأم با برنامه‌ریزی مدیریتی باشد، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر کشور هر زمان در شرایط بحرانی و بلایایی طبیعی نظیر سیل و زلزله قرار گرفت، مردم آنقدر به صورت جهادی به یکدیگر کمک کردند که شاید دولت نقش خود در کنترل شرایط بحرانی را فراموش کرده است.

به گفته روشنگریان، دولت و مسئولان کشور در حوزه مدیریت بحران ضعف‌های جدی دارند که نمونه آن را در سیل‌های نوروز 98 مشاهده کردیم؛ اما در مبارزه با ویروس کرونا این ناتوانی یا کم توانی نمود بیشتری پیدا کرده است.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: مسئولان مربوط اگر با ویروس کرونا به صورت جدی و اصولی مبارزه نکنند، این ویروس با توجه به ایام نوروز و سفرهای آن در کل کشور منتشر خواهد شد. پس علاوه بر بخش درمانی، باید آموزش‌های لازم در راستای جلوگیری از شیوع ویروس به مردم نیز داده شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر مردم شهر اهواز و سایر شهرهای استان خوزستان با حفظ خونسردی و رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062359

وب گردی

وب گردی