ساخت قطعات صنعتی در شرایط تحریم توسط  نخبگان دانشگاه آزاد اصفهان

رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با توجه به صنایع بزرگ استان مانند ذوب آهن و فولاد، می‌تواند در راستای ساخت قطعات صنعتی با توجه به شرایط تحریم و جلوگیری از ورود این قطعات به کشور، فعالیت‌های خوبی داشته باشد.

محمد‌مهدی قیصری، رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آخرین فعالیت‌های این مرکز در حوزه عقد قرارداد با صنایع و درآمدزایی اظهار کرد: مرکز خدمات آزمایشگاهی استان اصفهان از حدود 8 سال پیش روی استاندارد ایزو iec17025 که کاربردهای فراوانی در حوزه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی دارد، کوشش و تلاش فراوانی انجام داده است.

وی افزود: افزایش کیفیت پایان نامه‌های دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین مقالات اعضای هیئت علمی، از جمله تاثیرات استفاده استاندارد ایزو iec17025 در فعالیت‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بوده است. در حال حاضر مجموعه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد، دارای بالاترین اسکوپ در کل ایران است و حدود هزار و 400 ردیف آزمون و بالای 120 نمونه آزمایشگاهی طی سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

قیصری ادامه داد: فعالیت های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد استان اصفهان موجب درآمدزایی نیز شده است؛ به طوری که طی این مدت با افزایش کیفیت فعالیت‌های آزمایشگاهی، صنایع زیادی در استان اصفهان برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی ابراز تمایل کرده‌اند. درحال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی، حدود هزار و 400 قرارداد با هزار و 400 صنعت در استان اصفهان منعقد کرده است که مجموع این قراردادها تا پایان امسال به 3 میلیارد تومان می‌رسد.

رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اصفهان گفت: حمایت بی دریغ مسئولان استان اصفهان و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، همواره موجب شده است که بتوانیم فعالیت های خوبی در زمینه تحقیقات آزمایشگاهی داشته باشیم.

وی با اشاره به صنایع استان اصفهان تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با توجه به صنایع بزرگ استان مانند ذوب آهن و فولاد، می‌تواند در راستای ساخت قطعات صنعتی با توجه به شرایط تحریم و جلوگیری از ورود این قطعات به کشور، فعالیت‌های خوبی داشته باشد. امروز صنعتِ ایران به دنبال تحقیق نیست، بلکه به دنبال ساخت تجهیزات مورد نیاز خود است و به همین دلیل، دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در این راستا گام بر می‌دارد.

قیصری با بیان این که بسیاری از مشکلات صنایع استان اصفهان از طریق دانشگاه آزاد اسلامی رفع می‌شود، اضافه کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تیم‌های تحقیقاتی مختلفی فعالیت دارند و شبکه آزمایشگاهی، سراهای نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان در کنار یک دیگر، به دنبال حل مسائل بومی و منطقه‌ای هستند. البته استانداری اصفهان و بخش‌های برون دانشگاهی تاکنون حمایت‌های بسیاری از دانشگاه آزاد اسلامی داشته‌اند که سبب شده به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنیم.

رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: درحال حاضر 10 درصد صیفی‌جات و سبزیجات استان اصفهان، نمونه برداری و به دانشگاه آزاد واگذار می شود که پس از انجام فرآیند آزمایشگاهی و بررسی سلامت، جواب نهایی به استانداری منعکس می شود. همچنین تست آزمایشگاهی نمونه‌های صیفی‌جات برای صادرات به خارج از کشور مانند روسیه و امارات، در دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود؛ چرا که این کشورها، مولفه‌های سخت‌گیرانه‌ای برای ورود مواد غذایی به کشورشان دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062379

وب گردی

وب گردی