گروه جهادی منتظران ظهور روزانه ۱۰هزار ماسک تولید می‌کند

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور(عج) دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان تلاش دارند تا با دو شیفت کردن کارگران از هفته آینده روزانه ۱۰ هزار ماسک را تولید و به صورت رایگان بین مردم تهران و سایر استان‌های محروم توزیع کنند.

جلال عادلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک فیلتردار خبر داد و گفت: گروه جهادی منتظران ظهور(عج) دانشگاه آزاد اسلامی با شعار «مدافعان سلامت وطن» در راستای مبارزه با ویروس کرونا در کشور اقدام به راه‌اندازی این کارگاه کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به رایزنی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر کمبود وسایل و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها، این کارگاه تولید ماسک فیلتردار، قرار است روزانه 2هزار ماسک فیلتر‌دار پزشکی (n95) و یکبار مصرف را در بیمارستان‌های سطح تهران توزیع کند.

تولید و توزیع ۱۰هزار ماسک بین مردم

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور(عج) دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بسیاری از گروه‌های جهادی استان‌های مختلف در تماس‌های مکرر از نبود ماسک در شهرهای محروم شکایت داشتند، گفت: کارگاه تولید ماسک گروه جهادی منتظران ظهور(عج) تلاش دارد تا با دو شیفت کردن کارگران از هفته آینده روزانه 10هزار ماسک را تولید و به صورت رایگان بین مردم تهران و سایر استان‌های محروم کشور توزیع کند.

وی با تاکید بر اشتغال زایی افراد سرپرست خانوار در راستای کاهش معضلات فرهنگی و اجتماعی اضافه کرد: کارگران کارگاه ساخت ماسک از زنان سرپرست خانوار یا بی سرپرست انتخاب شدند تا ضمن کمک کردن در تولید ماسک، بتوانیم اشتغالی برای این بزرگوران ایجاد کنیم. همچنین باتوجه به آلودگی مداوم هوا در تهران و ماندگاری ویروس کرونا در کشور، بنا داریم این کارگاه را به صورت دائمی در راستای اشتغال زایی افراد کم توان مالی برپا نگاه‌ داریم.

به گفته عادلی، گروه جهادی منتظران ظهور(عج) دانشگاه آزاد اسلامی در بیمارستان‌ صحرایی قم مخصوص افراد مبتلا به بیماری کرونا و بیمارستان صحرایی که در روزهای آینده در تهران نیز ساخته خواهد شد، همکاری دارد و در روزهای آینده برخی از پزشکان عضو گروه جهادی در این بیمارستان‌ها حضور فیزیکی خواهند داشت.

مدیریت بحران در کشور نقاط ضعف بسیاری دارد

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور(عج) دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از عدم مدیریت بحران درست در کشور توسط مسئولان عنوان کرد: زمانی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسما اعلام می‌کند در تهیه ماسک و مواد ضد عفونی در بیمارستان‌ها که خط مقدم مبارزه با کرونا بوده با مشکل روبه روست، نشان دهنده عدم مدیریت مسئولان است.

وی درباره اردوی جهادی ایام نوروز بیان کرد: گروه جهادی قصد داشت در ایام نوروز در استان سیستان و بلوچستان فعالیت درمانی انجام دهد و گروهی متشکل از 50 پزشک و داندان‌پزشک را به این استان اعزام کند؛ اما متاسفانه با وجود بیماری کرونا امکان فعالیت‌های جهادی درمانی در منطقه وجود ندارد و در نتیجه تنها گروهی از جهادگران به صورت محدود در حوزه عمرانی به این استان اعزام خواهند شد.

عادلی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به ماهیت پزشکی گروه جهادی منتظران ظهور (عج) فعالیت در جبهه مبارزه با کرونا اولویت این گروه است، برای همین نیز فعلا برای کمک رسانی به مردم سیل زده استان لرستان و شهر پلدختر برنامه خاصی نداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062381

وب گردی

وب گردی