آموزش مجازی دانشجویان در ایام تعطیل را در دستور کار داریم/ رایزنی برای افزایش باند اینترنت

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان از رایزنی برای افزایش باند اینترنت جهت آموزش مجازی دانشجویان در ایام تعطیل دانشگاه خبر داد.

جهانشیر امینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نحوه آموزش دانشجویان در ایام تعطیل در واحدهای استان کردستان گفت: جلسه ای برگزار و قرار شد به درس‌ها ضریب داده و طول کلاس‌ها را افزایش دهیم. همچنین با توجه به طولانی شدن روز به دنبال این هستیم تا کلاس‌های جبرانی را هر چه سریع‌تر برگزار کنیم.

او ادامه داد: در حال حاضر به دنبال برگزاری کلاس ها به صورت مجازی و هوشمند هستیم. البته هنوز بستر آن آماده نیست اما رایزنی برای افزایش پهنای باند برای آموزش مجازی به دانشجویان در دستور کار قرار گرفته است.

امینی با بیان این که برای آموزش مجازی نیاز به سه ضلع مثلث هستیم گفت: یک ضلع این آموزش پهنای باند اینترنت، ضلع دوم هیئت علمی و ضلع سوم دانشجویانی هستند که به اینترنت دسترسی داشته باشند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان تاکید کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور که با بحران سیل و زلزله رو‌به‌رو است آموزش مجازی و فراهم کردن بسترهای لازم برای این نوع آموزش لازم و ضروری است.

او تصریح کرد: با آموزش مجازی، دانشجویان و اعضای هیئت علمی به راحتی می توانند ارتباط برقرار کرده و دانشجویان به صورت آنلاین آموزش ببینند. این نوع آموزش یک ظرفیت است و ما هم به دنبال این موضوع هستیم. در این روش می‌توان به بهترین نحو سبک های مختلف یادگیری را پوشش داده و از ترکیب کردن انواع مختلف محتوا از قبیل متن، صوت، تصویر، انیمشن و ... به حداکثر بازده در یادگیری برسیم.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: قبل از این که سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل بخشنامه سلامت را صادر کند، در واحد کرمانشاه شورای سلامت تشکیل و تمام خوابگاه ها، ساختمان ها و کلاس‌ها ضد عفونی شد. پس از ابلاغ دستور العمل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برای مقابله با کرونا اقدامات اساسی از جمله نصب بنرهای اطلاع رسانی مربوط به نکات آموزشی و پیشگیرانه وزرات بهداشت در خصوص ویروس کرونا نیز انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062392

وب گردی

وب گردی