خلق دانش زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال در کشور هدفمند می‌شود

اقتصاد دیجیتال چند سالی است جای خود را در اقتصاد دنیا باز کرده است چنان با سرعت در حال پیشروی است که بازیگران سنتی اقتصاد را پس زده است. همه کشورها هم برای جا نماندن از این غافله راه‌ها و مسیرهای مختلفی را در پیش گرفته‌اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در ایران اقتصاد دیجیتال کمی دیر اما با سرعتی خوب پا به میدان گذاشت. این اقتصاد نوین برای رسیدن به بازارهای جهانی نیاز به یک زیست‌بوم فناوری و نوآوری دارد. زیست‌بومی که چند سالی است با پیش قدم شدن معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده است.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که یکی از بازیگران پیشگام اقتصاد دیجیتال در کشور است با هدفمندسازی و جهت‌دهی درست به پژوهش و خلق دانش در این عرصه تلاش می‌کند زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال در کشور را توسعه دهد.

این کار هم با برنامه‌هایی نظیر جهت‌دهی به تامین مالی زیست‌بوم، گسترش فضاهای استارتاپی و کمک به متنوع‌سازی استارتاپ‌ها، جهت‌دهی به پژوهش و خلق دانش و تعامل سازنده با شرکت‌های بزرگ و پیشگامان اقتصاد دیجیتال اجرایی می‌شود.

جهت‌دهی به پژوهش و خلق دانش در ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از اهداف مهمی است که دنبال می‌شود، این هدف با حمایت از پژوهش‌های دانشگاهی در حوزه‌های فناوری محور اجرایی می‌شود. این حمایت‌ها در سطوح تحصیلات تکمیلی و پژوهش‌های دارای مشتری در حوزه‌های اولویت‌دار از طریق تامین مالی مشترک با نهادهای مالی و یا مشتریان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062394

وب گردی

وب گردی