تشکیل گرو‌ه‌های مجازی برای آموزش از راه دور دانش آموزان/ نیازمند سرورهای پرقدرت برای آموزش آنلاین هستیم

مدیر دبیرستان دخترانه سمای 2 تهران یکی از برنامه‌های آموزشی این مدرسه در روزهای تعطیل آینده را تشکیل گروه‌های مجازی و برگزاری آزمون‌های آنلاین اعلام کرد.

مهناز سادات فرزانه مدیر دبیرستان دخترانه سمای 2 تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های این مدرسه برای آموزش مجازی دانش آموزان در روزهای تعطیل اظهار کرد: در حال حاضر تمامی همکاران دبیرستان سمای 2 مشغول فعالیت و آماده‌سازی زیرساخت‌های مناسب برای آموزش مجازی و از راه دور دانش آموزان هستند؛ همچنین گروه‌های درسی در فضای مجازی از همان روز اول اعلام تعطیلی مدارس فعال شده‌اند.

وی افزود: تمامی پایه‌ها در حال حاضر در فضای مجازی آموزش از راه دور دارند و از انواع نرم افزارهای موجود برای آموزش مباحث درسی استفاده می‌شود؛ در واقع تمامی دبیران به فراخور هر درس، تولید محتوا می کند و موضوعات درسی را از طریق پیام رسان‌های موجود و تشکیل گروه، به دانش آموزان منتقل می کنند.

فرزانه ادامه داد: فعالیت‌های آموزشی در فضای مجازی، براساس برنامه هفتگی دانش آموزان انجام می شود؛ دبیران در گروه ها ابتدا حضور و غیاب را انجام می‌دهند و سپس به تدریس می پردازند. همچنین پس از پایان تدریس، پرسش و پاسخ از دانش آموزان انجام خواهد شد.

مدیر دبیرستان دخترانه سمای2 تهران با اشاره به برگزاری آزمون آنلاین گفت: بخشی از آزمون های آنلاین در پرتال دانش آموزان فعال می شود و بخش دیگر توسط دبیران در گروه‌های مجازی برگزار خواهد شد. دبیران برای آموزش می‌توانند از پاورپوینت و پادکست‌های صوتی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: طی این مدت مشاوران تحصیلی به صورت روزانه برنامه درسی دانش آموزان را کنترل خواهند کرد. همچنین دانش آموزان غیرفعال در گروه‌ها پیگیری و با والدین آن‌ها تماس گرفته خواهد شد. تمامی فعالیت های مدرسه از طریق کانال تلگرامی اطلاع رسانی می‌شود.

فرزانه در پایان با ابراز انتقاد نسبت به عدم وجود برخی امکانات زیرساختی برای آموزش مجازی دانش آموزان خاطرنشان کرد: درحال حاضر پورتال مدرسه نمی‌تواند به خوبی موضوع آموزش مجازی را حمایت کند و دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون حمایت چندانی از مدارس سما نکرده است. لذا انتظار داریم که مسئولان برای توسعه روند آموزش مجازی، سرورهای پرقدرت تری را به مدارس سما اختصاص دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062404

وب گردی

وب گردی