پرستاران خط مقدم مبارزه با کرونا در اولویت استخدام

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرستارانی که در شرایط سخت کنونی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول فعالیت هستند، در اولویت استخدام قرار خواهند داشت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مریم حضرتی در گفت وگوی خبری گفت: بیمارستان های کشور که به پذیرش بیماران کرونایی مشغول هستند به دریافت تجهیزات کافی نیاز دارند و آقای دکتر نمکی مقام عالی وزارت بهداشت به همه مسئولان دستور تامین تجهیزات اعلام شده است.

وی گفت: بعد از تهیه تجهیزات کامل بیمارستانها،‌ به دستور وزیر، تامین نیروی های پرستاری است که به تمامی دانشگاههای علوم پزشکی این اختیار داده شده تا جایی که نیاز دارند برای تامین نیرو اقدام کنند.

دستورالعمل نگهداری از بیماران کرونایی در منزل آماده شده است

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: دستورالعمل نگهداری بیماران مبتلا به کرونا در منزل برای مراکز مراقبت از بیماران کرونایی که بار بیمارستانها را در پذیرش کاهش خواهد داد ،‌آماده شده که بزودی ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: پیشنهاد جذب پرستار در این شرایط نیز به وزیر بهداشت ارائه شد که دکتر نمکی نیز با این پیشنهاد موافقت کرد و در این رابطه پرستارانی که در این شرایط سخت در بیمارستانها بطور وظیفه و یا داوطلب کمک می کنند در اولویت استخدام این نهاد دولتی قرار خواهند گرفت.

گفتنی است، معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین امروز از کادر نظام سلامت کشور بایت تلاش برای مقابله با کرونا تشکر و قدردانی کرد.


حضرتی با انتشار متنی تصریح کرد:‌ این روزها «ویروس کرونا» به مسأله اساسی کشور تبدیل شده است و همه مسئولان، شهروندان و سازمان صدا و سیما در حال تلاش شبانه روزی هستند که هر چه زودتر نگرانی های بوجود آمده در جامعه برطرف شود، باید بیش از همه قدردان پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و بهداشتی کشور باشیم. با همه سختی های این درد، گوارا است نوش داروی دانش و مهارت و مهربانی های سپید پوشان، این روزها ترجمه «شرف» شمایید، از شما در تاریخ خواهند نوشت که «مراقب ایران» بودید، این روزها هم می گذرد ولی یادمان می ماند چه کسانی از «جانشان» گذشتند و چه کسانی از «جیبشان» نگذشتند، ناگفته خود پیداست که تعهد شما به سلامت مردم با هیچ چیزی قابل جبران نیست و اکنون ارزش کار شما به ویژه پرستاران عزیز، بیش از هر زمان دیگری برای همگان آشکار گشته است که البته خود فرصتی نیز هست، مسئولانه در صدد هستیم که مایحتاج لازم جهت خدمت گزاری شما عزیزان فراهم تر گردد و مطمئنم همچون عملکرد خوب گذشته در سیل، زلزله... این بار نیز در پیشگاه خداوند بزرگ و مردم ایران سربلند می شوید. مردم با فهم ایران، بسیار قدردان زحمات شمایند و از صمیم قلبم به همه خدمتگزاران بی ادعای سرزمینم در سراسر کشور خداقوت می گویم و مطمئن هستم با کمک شما عزیزان، کرونا را شکست می دهیم.

آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا روز گذشته (جمعه) ۳۸۸ نفر است که ۷۳ نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافته و ۳۴ نفر فوت کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062408

وب گردی

وب گردی