همدانی: وزیر ورزش گفت اسکوچیچ سرمربی استقلال شود، آبادان به هم می‌ریزد

سرپرست پیشین و پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: به وزیر ورزش و جوانان گفتیم که اسکوچیچ سرمربی استقلال شود، اما گفت آبادان به هم می‌ریزد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، ستار همدانی که میهمان برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما بود، در خصوص اینکه چرا علی فتح‌الله‌زاده خیلی دیر به عنوان سرپرست باشگاه استقلال شد، گفت: انتخاب بسیار خوبی بود و تبریک می‌گویم. ایشان یکی از مدیران ورزشی دارای سابقه خوب در استقلال است که می تواند به شرایط موجود در استقلال کمک کند و این حضور باید زودتر این اتفاق می‌افتاد.

وی افزود: کمی سهل‌انگاری و بی‌توجهی نسبت به باشگاه بزرگ استقلال با این همه هوادار صورت گرفت. فتح‌الله‌زاده نیازی به تعریف و تمجید ندارد و با توجه با سابقه و تجربه‌ای در این باشگاه دارد، طبیعتا می‌تواند به باشگاه خیلی کمک کند و البته به مجیدی جوان که در کادر فنی هستند می‌تواند کمک وافری کند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا حضور فرهاد مجیدی زود بود یا به موقع، گفت: مجیدی در عرصه مربیگری ابتدای راه قرار گرفته و راه سختی در پیش دارد. امیدوارم فتح‌الله‌زاده یا نفرات دیگر اعضای هیئت مدیره که اضافه شوند، کمک کنند تا مجیدی در کارش موفق شود، چون در این مدت زمان دیدید عدم ثبات در مدیریت چقدر به استقلال ضربه زد. ناهماهنگی و عدم همدلی ضربه زد تا باعث شد مجیدی هم از قالب فنی بیرون بیاید و وارد حاشیه شود. مجیدی باید تمرکز فنی داشته باشد، اما اتفاقات حاشیه‌ای رخ داد که نمونه‌اش تدارک برای زمین تمرین بود. بحث بعدی، پروازها بود و در ادامه نیز دعوای هیئت مدیره را جمع کرده و از سوی دیگر بازیکنان را به لحاظ روحی و روانی آماده می‌کرد. این مسائل فشار روانی روی مجیدی داشت و شاید آن تمرکز لازم را نداشت، اما امیدوارم با فتح الله‌زاده که از مدیران کاربلد است این مشکلات در استقلال کمتر شود.

همدانی در رابطه با اختلاف نظرهایی که از دو سال پیش بین مجیدی و فتح‌الله‌زاده بوجود آمد و شاید برخی کنایه‌های سرمربی استقلال به سرپرست باشگاه باشد، تصریح کرد: در هر خانواده‌ای ممکن است، اختلاف باشد. نمی‌شود بگوییم هیچ خانواده‌ای مشکلی ندارد. طبیعتا وجود دارد، اما مهم‌ترین چیز این است که همیشه جایگاه‌ها حفظ شود. انتقادها هم محترمانه باشد. فتح‌الله‌زاده موهایش را در این تیم سفید کرده و جام آورده است. فرهاد مجیدی هم برای تیم زحمت کشیده و باید حرمت‌ها حفظ شود و اینکه این مسائل چگونه پیش می‌رود، چیزی است که باید به آن پرداخته شود.

وی در مورد اینکه آیا باید جلسه آشتی برای رفع کدروت‌ها گذاشته شود، یادآور شد: فکر نمی‌کنم اینطور باشد. حضور فتح‌الله‌زاده خیلی می‌تواند کمک کند. یکی از مشکلات استقلال در سال‌های اخیر این بود که مدیران برای خدمت نیامده بودند. با همه احترامی که برای مدیران و هیئت مدیره قائل هستم، اگر هدف مدیران خدمت برای این مردم است نیازی به ناراحتی نیست و اینکه بودن‌مان خوب است و نبودمان باعث مصاحبه‌هایی باشد که تیم را به حاشیه ببرد، در شأن استقلال نیست.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال ادامه داد: براساس عملکرد آدم‌ها به آنها نگاه می‌کنیم و درباره‌شان نظر می‌دهیم. من از بحث سرپرستی که بیرون آمدم هیچ صحبتی با رسانه‌ها نکردم، چون تیم نیاز به آرامش داشت. مهم‌ترین چیز جان گرفتن استقلال است و می‌توانستم حرف‌هایی بزنم. با همه احترامی که برای دوستان رسانه قائلم، به برنامه‌ای نرفتم، چون استقلال نیاز به آرامش داشت. امروز هم در راستای حمایت آمده‌ام و نخواستم در مقابل کسی قرار بگیرم. حضور فتح‌الله‌زاده باعث شد به این برنامه بیایم. مطمئن هستم همبستگی در استقلال ایجاد خواهد شد. در سال‌های اخیر هواداران اذیت شدند، اما اینقدر بزرگ هستند و در سرما و گرما حمایت کردند. امیدوارم امروز حمایت‌ها بیشتر شود. مجیدی که سال‌ها برای‌شان در استقلال هنرنمایی کرده و فتح‌الله‌زاده که جام آورده است، برای باشگاه در این تیم هستند و تلفیقی از تجربه و جوانی در کنار یکدیگر می‌تواند برای باشگاه مفید باشد.

همدانی افزود: بعد از 5 سال پایم رابه عنوان سرپرست در باشگاه گذاشتم و دلم گرفت که استقلال با این همه هوادار چرا باید به اینجا برسد. ساختمان باشگاه استقلال قابل قیاس با 5 سال پیش نبود. نه ساختار باشگاه وجود داشت نه شرح وظایف آدم‌ها مشخص بود و نه مدیریتی شده بود. این مسئله باعث شد دلگیر شوم. نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم، چون معتقدم استقلال نیاز به آرامش دارد. مدیران قبلی می‌دانند با کسی تعارف ندارم. اگر حرف نمی‌زنم و سکوت می‌کنم برای این است که نیاز به آرامش داریم و می‌دانیم حاشیه‌ها به استقلال ضربه می‌زند. تیم در شرایطی است که در سه جام می‌جنگد. با همه مشکلاتی که وجود دارد اعم از مصاحبه‌های هیئت مدیره، امکانات و دیگر مشکلاتی که هست، مدیریت‌ها در شأن استقلال نبوده است.

وی در واکنش به این سؤال که آیا فرهاد مجیدی از او خواست که در استقلال نباشد، گفت: قطعا این موضوع جزو شرح وظایف مجیدی نیست. او مطمئنا نمی‌تواند ورود کند، اما سوء مدیریت داشتیم. اگر مدیران کار بلد داشتیم، یکسری چیزها اتفاق نمی‌افتاد. من از خلیل‌زاده سرپرست وقت باشگاه به خاطر حل یک مسئله‌ای خواستم تا ورود کند. مسئله به قبل از انتخاب سرمربی جدید تیم برمی‌گشت که به هزار دلیل ممانعت کرد. روزی که این اتفاق افتاد من با ایشان حرف زدم. با من صحبت و بحث معاونت اقتصادی را مطرح کردند. من صراحتا گفتم بسیار آدم محترمی هستید، اما با احترامی که برای شما قائلم، آدم فوتبال نیستید. فوتبال به آدم فوتبالی و یک گروه اقتصادی فنی تجربی در همه ابعاد که دانش داشته باشند، نیاز دارد. ما این تیم خوب که شاکله مدیریت را تشکیل بدهد، نداشتیم و با به هم ریختگی استقلال وضعیت همین شد. من و مجیدی روزی که تمرین را شروع کردیم در اتاق خودمان دو نفره نشستیم و صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که نمی‌توانیم در کنار هم به استقلال کمک کنیم. من هم تصمیم گرفتم استعفا بدهم.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال ادامه داد: مشکلی نداشتیم، اما وقتی قرار باشد در قالب گروه کار کنیم باید همدیگر را دوست داشته باشیم و احترام بگذاریم. شاید نگرش ما به یک سو و سمت نبود. من برای آرامش تیم، کنار کشیدم. دیدید استقلال چقدر توانست موفق شود. مجیدی هم نفرات خود را آورد. اگر او تمرکز مدیریتی بیشتر داشته باشد، موفق‌تر خواهد بود. اگر فتح الله زاده بتواند باعث اتحاد شود، تیم بهتر خواهد شد، اما در حال حاضر رو به پایین هستیم. منظورم به لحاظ فنی است، چرا که استقلال مشکل دارد. البته مصدومیت بازیکنان هم مطرح هست.

همدانی اضافه کرد: در یک ماهی که در استقلال بودم، سعی کردم ابزار لازم را برای تیم در نظر بگیرم. سه زمین مناسب که یکی مجموعه انقلاب، دیگری شرکت نفت و سومی مجموعه شماره دو آزادی بود را، برای تیم در نظر گرفتم. با همه اینها صحبت کردم. همین کارها را انجام دادیم و تشکر ویژه از مسئولان اپراتور همراه اول نیز دارم. یک بدهی از قبل داشتند که طبق رایزنی‌ که انجام دادم، آن را پرداخت کردند. اینها را گرفتم که بتوانیم مبلع درخواستی استراماچونی را پرداخت کنیم.

وی در خصوص اینکه عبدالرضا موسوی عضو هیئت مدیره استقلال گفته که مذاکره خلیل‌زاده با استراماچونی در دوحه صحت نداشته است، گفت: آنچه که من شنیدم، دوستان در دوحه تشریف داشتند، اما با خود استراماچونی مستقیم مذاکره‌ای نکردند. با استراماچونی قطعا جلسه حضوری نداشتند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه آیا با وکیل او مذاکره کرده بودند، تصریح کرد: این مسئله برای من مبهم است. چیزی که می‌دانم آنها دوحه تشریف داشتند، اما قطعا با استراماچونی جلسه حضوری نداشتند.

همدانی درباره اینکه آیا قرار بود اسکوچیچ سرمربی استقلال شود، خاطرنشان کرد: باید گله‌ای از وزیر ورزش و جوانان داشته باشم. احترام خاصی برای ایشان قائلم، اما در رابطه با موضوع اسکوچیچ با موسوی عضو هیئت مدیره صحبتی داشتیم و خواهش کردم که به سمع و نظر وزیر هم برسانند که بتوانیم از آقای اسکوچیچ در استقلال استفاده کنیم. وزیر ورزش صراحتا گفتند اسکوچیچ در آبادان و مربی تیم صنعت نفت است. وزیر گفت اگر اسکوچیچ از آن تیم بیرون بیاید، آبادان به هم می‌ریزد. من به این صحبت احترام گذاشتم. گفتم درود بر شما که چقدر منصفانه عمل می‌کنید و به فکر هواداران آن تیم هستید، اما بعد از آن دیدیم درباره بحث یحیی گل محمدی همین اتفاق افتاد و وزیر موافقت کرد تا از شهر خودرو به پرسپولیس بیاید! در این حالت قطعا مطمئن باشید شائبه به وجود می‌آید. من همیشه حرفم را می‌زنم. الان فرهاد مجیدی هست و خیلی خوشحالم. استقلال بزرگ است وباید درباره‌اش بزرگ تصیمم گرفته شود. اگر قرار است از این فوتبال به زندگی مردم آرامش بدهیم، باید تصیم‌های درستی بگیریم.

وی در خصوص اینکه طرفداران استقلال اعتقاد دارند مجیدی انتخاب درستی است برای سرمربیگری استقلال بود، گفت: چاره‌ای نداشتیم، چون نه زمانی داشتیم مربی خارجی بیاوریم نه در بین مربیان داخلی کسی بود که انتخاب کنیم. کسانی که مورد تأیید هیئت مدیره بودند تیم داشتند و تنها گزینه‌ای که داشتیم و ارتباط خوبی با هوادارن داشت، فرهاد بود. موفقیت ابزار می‌خواهد، اما آیا ابزارش را برای مجیدی فراهم کرده‌ایم؟

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پایان گفت: در این چندساله ابزار و امکانات در استقلال واقعا فراهم نبوده و نیست. استقلال در گذشته کمپ داشته، اما به بخش خصوصی واگذار شده است. متأسفانه تصمیم‌هایی در سالیان گذشته گرفته شده که در خور نام استقلال نبوده است. متأسفانه تصمیم‌هایی در سالیان گذشته گرفته شده که در خور نام استقلال نبوده است.

کد خبر: 1062414

وب گردی

وب گردی