روزانه 15 هزار بسته بهداشتی بین سیل‌زدگان استان لرستان توزیع می‌شود

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان لرستان گفت: گروه‌های جهادی روزانه حدود 15 هزار بسته بهداشتی را میان مردم توزیع می‌کنند که از سایر استان‌های دیگر نیز تقاضا برای دریافت بسته‌های حاوی مواد ضد عفونی کننده و ماسک وجود دارد.

میلاد شرفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین وضعیت سیل در استان لرستان اظهار کرد: در روزهای اخیر و در اثر وقوع سیل شهرستان‌های نورآباد و پلدختر استان بیشترین صدمه را دیدند.

وی ادامه داد: در دو روز گذشته دانشجویان جهادی دانشگاه‌های استان لرستان در این دو شهرستان مستقر شدند و امروز به کمک ستاد اجرایی بسته‌های غذایی و بهداشتی جهت توزیع بین مردم به منطقه ارسال شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان لرستان با بیان اینکه خوشبختانه استان لرستان تخریب منازل و امکان عمومی در سیل اخیر را مانند سیل فروردین ماه نداشته است، گفت: در حال حاضر عمده مشکلات استان آب‌گرفتگی و تخریب جاده‌ها و راه‌های زمینی بوده که دسترسی به برخی روستاها را ناممکن یا صعب العبور کرده است.

سیل لرستان به زیرساخت‌های جاده‌ای آسیب وارد کرده است

وی ادامه داد: تخریب جاده‌ها باعث شده تا دسترسی مردم به مواد غذایی و بهداشتی کاهش یابد که این بزرگ‌ترین مشکل فعلی استان است که با توزیع بسته‌های غذایی خشک بین روستائیان توسط دانشجویان جهادگر سعی در کاهش آن داریم.

به گفته شرفی، با شناسایی که گروه‌های جهادی انجام دادند و اضافه شدن دستگاه‌های کارواش در روزهای آتی قصد داریم تا منازل و وسایل مردم که آلوده به گِل شده است را تمیز و احیا کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان لرستان با بیان اینکه بیشترین تمرکز فعالیت‌های جهادی در مبارزه به ویروس کرونا است، گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه‌های لرستان قرارگاهی را برای مبارزه به بیماری کرونا با محوریت دانشگاه علوم پزشکی تشکیل دادند.

وی اضافه کرد: گروه‌های جهاد با همکاری بسیج دانشجویی استان لرستان در حال راه اندازی کارگاهی برای ساخت و تولید مواد ضد عفونی کننده و ماسک با هدف توزیع رایگان بین مردم برای پیشگیری از بیماری و تعطیل کردن بازار سیاه مواد بهداشتی در استان هستند.

شرفی ادامه داد: در حال حاضر گروه‌های دانشجویی - جهادی روزانه حدود 15 هزار بسته بهداشتی را در میان مردم توزیع می‌کنند که از سایر استان‌های دیگر نیز تقاضا برای دریافت بسته‌های حاوی مواد ضد عفونی کننده و ماسک داریم.

تهیه کلیپ‌های پزشکی راهکار مبارزه با پروپاگاندای رسانه‌ای دشمنان

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان لرستان با اشاره به دلیل پایین بودن سطح بهداشت در مناطق سیل زده امکان شیوع ویروس کرونا بیشتر است، گفت: گروه‌های جهادی علاوه بر توزیع ماسک، بروشورهایی حاوی نکات آموزشی و پیشگیرانه این ویروس را در میان مردم توزیع می‌کنند همچنین دانشجویان پزشکی با حضور در بین مردم به سوالات آنها به صورت چهره به چهره پاسخ می‌دهند.

وی عملیات روانی شبکه‌های ماهواره درباره کرونا را عامل استرس مردم دانست و گفت: گروه‌های جهادی رسان‌ه‌ای با تهیه کلیپ‌هایی از توصیه‌های پزشکی و بهداشتی و انتشار در شبکه‌های اجتماعی قصد خنثی سازی توطئه‌های دشمن در ایجان ترس و هراس در کشور را دارند.

شرفی در پایان خاطر نشان کرد: دانشجویان علوم پزشکی استان لرستان طرح ساخت کیت تشخیص بیماری کرونا را آماده و تحویل وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دادند که اگر این وزراتخانه تایید کند، در روزهای آینده کیت کاملا بومی و ساخت متخصصان و پزشکان داخلی به بیمارستان‌های کشور ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062417

وب گردی

وب گردی