افتتاح نخستین مرکز تحقیقات فرآوری گیاهان دارویی کشور در واحد شهرکرد

دیدار رئیس و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در حالی انجام شد که در آن رسالت‌های این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت و به افتتاح نخستین مرکز تحقیقات فرآوری گیاهان دارویی کشور اشاره شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام صبح امروز در نشست با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ضرورت مسئولیت، انگیزه مندی است. در نظام اسلامی، از مسئولین انگیزه و احساس مسئولیت می خواهند. دانشگاه یک ظرفیت بسیار عظیم و ارزشمند درون نظام اسلامی است و چون درون انقلاب زاده شده است به نوعی مولود انقلاب اسلامی است حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام افزود: پذیرش مسئولیت این است که فرد مسئول باید سنگینی مسئولیت را احساس کند و برای به مقصد رساندن این بار سنگین تدابیری بیندیشد. ضرورت هایی را که باید دنبال کند را شناسایی و خلاء های موجود را بشناسد و راه پر کردن آن ها را پیدا کند.

وی اظهار کرد: باید به ضرورت ها نگاه کنیم و بدانیم دانشگاه آزاد اسلامی چه رسالتی را باید دنبال کند و چه مقصدی دارد. دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در همه عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حضور داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد بیان کرد: در اثر گذاری اجتماعی، دانشگاه باید گره گشای معضلات جامعه باشد و به صورت گسترده مطالبه گر باشد و توانمندی های خود را به نمایش بگذارد و با جامعه پیوند داشته باشدو در عرصه های اخلاقی و سلامت و سیاسی خوش بدرخشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان با ده هزار دانشجو، سه واحد، دو دانشکده پردیس، 1000 عضو هیأت علمی و کارمند، به عنوان بزرگترین مرکز آموزشی در استان در حال فعالیت آموزشی و خدمت رسانی به قشر جوان است.

ابراهیم رحیمی تصریح کرد: با توجه به وجود معاونت سما در دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش در این مرکز جامع آموزشی، از مهدکودک یعنی پایین ترین سطح آموزشی تا بالاترین سطح آن یعنی دکتری تخصصی است.

وی در مورد مزیت بومی گرایی افزود: در دو سال اخیر بومی گرایی باعث شده، نزدیک به 65 درصد از پذیرش ما از خود استان چهارمحال و بختیاری باشد؛ بنابراین بسیاری از مشکلات فرهنگی در دانشگاه و استان کم شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد افزود: در سه سال اخیر از لحاظ آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خیلی تحولات خوبی صورت گرفته است. در بحث آموزشی، بحث رویکردهای مهارت محوری و در بحث پژوهشی عمدتا مساله محور شده است. همچنین سامانه پژوهش یار در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به منظور حل مشکلات کشور و جامعه راه اندازی شده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هم در این دیدار گفت: پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد از نظر پژوهشی بسیار بالا است و بیش از 2000 مقاله علمی، پژوهشی در سطح مجلات معتبر بین المللی دنیا از دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به چاپ رسیده است. به گونه ای که دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد جزو واحد های برتر کشور قرار گرفته است.

بهاره بنی طالبی درباره عملیاتی شدن طرح های پژوهشی اظهار کرد: در بحث ارتباط با صنعت دانشگاه، تلاش ما این است که طرح های پژوهشی به سمت عملیاتی شدن حرکت کند تا بستر اشتغال جوانان از طریق سراهای نوآور، هسته های فناور، مراکز رشد، شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقات فراهم شود.

وی افزود: در مزرعه دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد اولین مرکز تحقیقات فرآوری گیاهان دارویی کشور به صورت عملیاتی افتتاح شده است. همچنین با ایجاد هسته فناور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد زمینه ساز اشتغال دانشجویان هستیم.

بنی طالبی در پایان گفت: در حال حاضر، 3 مجله علمی، پژوهشی با نمایه های متفاوت به صورت تخصصی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه در حال چاپ هست.

در ادامه مراسم معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: معاونت سما در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد متولی برگزاری دوره های تربیت کاردان و نیروی تکنسین و همچنین اداره و توسعه مدارس وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی است.

حیدر علی رئیسی بیان کرد: در بحث تربیت نیروی ماهر، یک آموزشکده مادر در شهرکرد داریم. با توجه به مشکلات تردد برخی از دانشجویان به مرکز استان، دو شعبه برای خدمت رسانی در شهرستان های اردل و لردگان نیز راه اندازی کردیم.

وی در پایان افزود: دو مدرسه بسیار موفق دخترانه و پسرانه در شهرستان لردگان، مدرسه ای در شهرستان فارسان، دو مدرسه در شهرستان اردل و در سال جدید هم مدرسه ای در سامان افتتاح خواهیم کرد.

در این نشست یک ساعته نادر پورارشد رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، محمد قاسمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و حسین جعفری کاکلکی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد هم در خصوص حوزه مربوطه خود مطالبی را بیان کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1062472

وب گردی

وب گردی