تولید فیلم‌های آموزشی و برگزاری آزمون آنلاین در دبیرستان سما 2 تهران

مدیر دبیرستان پسرانه سمای 2 تهران فعالیت‌های این مدرسه در راستای توسعه آموزش از راه دور در روزهای تعطیل پیش رو را تشریح کرد.

ناصر مرادی مدیر دبیرستان پسرانه سمای 2 تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اقدامات این مدرسه در راستای آموزش از راه دور دانش آموزان طی روزهای تعطیل پیش رو اظهار کرد: باتوجه به شرایط پیش آمده، مدیران مدارس وظیفه دارند از تمامی ظرفیتهای موجود برای آموزش از راه دور دانش آموزان استفاده کنند تا امر آموزش در تعطیلات پیش رو، دچار اختلال و آسیب نشود.

وی افزود: دبیرستان سما2 نیز فعالیت‌های خود را برای آموزش از راه دور دانش آموزان آغاز کرده است؛ در همین راستا، ساخت فیلم‌های آموزشی از سوی دبیران در دستور کار قرار گرفته و دبیران هرپایه موظف شده‌اند که برای ضبط این کلیپ‌ها در مدرسه حضور داشته باشند.

مدیر دبیرستان سمای 2 تهران ادامه داد: فیلم‌های‌آموزشی‌ضبط شده‌طی روزهای‌آتی برای هرپایه به طور مجزا در کانال مدرسه قرار می‌گیرد که دانش‌آموزان می‌توانند به راحتی از آن‌ها استفاده‌کنند. آزمون های آنلاین و رفع اشکال درسی نیز برای دانش آموزان برگزار خواهد شد.

مرادی با اشاره به فعالیت مشاوران مدرسه در روزهای تعطیل تصریح کرد: مشاوران و مربیان راهنمای مدرسه طی روزهای آینده فعالیت بیشتری خواهند داشت؛ به طوری که از طریق تماس تلفنی با دانش‌آموزان ارتباط برقرار می‌کنند و به آن‌ها درباره نحوه مطالعه و برنامه‌ریزی درسی، مشاوره می‌دهند. صحبت های انگیزشی نیز از سوی مشاوران مدرسه در دستور کار قرار گرفته است تا امنیت روانی دانش آموزان در شرایط فعلی دچار آسیب نشود.

وی گفت: شرایط فعلی جامعه باعث می شود که برخی دانش آموزان امنیت روانی خود را از دست بدهند و به دلیل ماندن درخانه، با والدین خود کج خلقی و بد اخلاقی کنند؛ لذا مشاوران مدرسه برای جلوگیری از بروز اینگونه مسائل وارد عمل شده‌اند و به صورت تمام وقت با دانش‌آموزان در ارتباط هستند.

مدیر دبیرستان پسرانه سما2 تهران خاطرنشان‌کرد: علاوه بر موضوعات آموزشی، دبیرستان سما2 به دنبال این است که دانش آموزان از لحاظ روحی و روانی دچار مشکل نشود؛ زیرا دانش آموزی که از نظر روحی و روانی نقص داشته باشد، قطع به یقین در حوزه تحصیل و آموزش نیز دچار مشکلات زیادی خواهد شد. درواقع، ضعف درسی با راهکارهایی مانند تاخیر در برگزاری امتحانات قابل جبران است، اما مشکلات روحی به راحتی جبران نخواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062487

وب گردی

وب گردی