آموزش دروس در شبکه آموزش  به 14 نوبت افزایش پیدا می‌کند

وزیر آموزش و پرورش از افزایش نوبت‌های آموزش به دانش آموزان از طریق شبکه آموزش از 10 نوبت به 14 نوبت در روز خبر داد.

به گزارش گروه‌ دانشگاه ایسکانیوز، محسن حاجی‌میرزایی در ارتباط زنده با شبکه خبر با اشاره به آموزش از راه دور اظهار کرد: هر روز صبح را با جلسه‌ای آغاز و وضع آموزشی را مرور می‌کنیم که در چه شرایطی هستیم. معاونان گزارش می‌دهند و همه تلاش ما این است که جریان آموزش استمرار پیدا کند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: شبکه آموزش از روز گذشته به کمک ما آمده است و 10 نوبت آموزش را در پایه‌های دوره اول و دوم ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش پخش می‌کند. از امروز این 10 نوبت به 14 نوبت افزایش پیدا کرده است که در هفت روز هفته جریان دارد.

وی گفت: همچنان به نظر می‌رسد با توجه به استقبال خوبی که از سوی دانش‌آموزان به عمل آمده است نیازمند این هستیم که فرصت آموزش را افزایش دهیم. من با مدیران صدا و سیما گفت‌وگو کردم که بتوانیم از ظرفیت شبکه‌های دیگر آموزشی و تلویزیونی هم برای توسعه فرصت‌های آموزشی استفاده کنیم.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: همچنین امکانی را از طریق همراهی اپراتورهای موجود در کشور بر روی بستر امن اینترنتی فراهم کردیم و شبکه‌ای تحت عنوان شبکه اجتماعی دانش‌آموزان یا شبکه شاد ایجاد کردیم که ارتباط بین معملمان و دانش‌آموزان را برقرار می‌کند. معلمان می‌توانند دروس را از طریق این شبکه با دانش آموزان به اشتراک بگذارند و جریان آموزش آنها را پیگیری کنند، طرح آزمون و طرح سوال کنند و اطمینان پیدا کنند که دانش‌آموزان حتما آموزش لازم را دریافت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: همچنین با انجمن اولیا و مربیان نیز گفت‌وگو کردیم که از ظرفیت 10 هزار مدرسی که برای خانواده دارد و 370 مرکز مشاوره به خانواده‌ها کمک کند که مراقب آموزش فرزندانشان باشند. برای معاونان آموزشی ماموریتی تعیین کردیم که پروتکلی را برای مشارکت موثر مدیران و معلمان در این فرایند آموزشی تدارک ببیند. ما باید اطمینان پیدا کنیم که در همه مدارس مدیران اشراف کافی را بر روی دانش‌آموزانشان دارند و ارتباط مناسبی را تحت نظارت مدیر با دانش‌آموزان دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062488

وب گردی

وب گردی