زندانیان نیازمند حمایت‌های ویژه پیشگیری از کرونا هستند

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان اینکه زندانیان نیازمند حمایت‌های ویژه پیشگیری از کرونا هستندگفت: عموم مردم و ادارات برای کارکنان خود تمهیداتی جهت پیشگیری از ویروس کرونا اتخاذ می‌کنند اما برخی اقشار مانند زندانیان، کارتن خواب‌ها و کودکان کار و خیابان نیازمند توجه ویژه‌ای هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،سیدحسن موسوی چلک با اشاره به تماس های فراوان خانواده های زندانیان و ابراز نگرانی آنان از ابتلای زندانیان به ویروس کرونا گفت: مکان ملاقات با زندانیان از مکان های پرتردد و در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا است، برخی افراد در آنجا ممکن است ناقل باشند و بسیاری افراد ممکن است شک نکنند که ناقل هستند و می توان تمهیداتی در این جهت اتخاذ کرد.

وی اظهار امیدواری کرد تا در این شرایط بتوان برخی زندانیان را به مرخصی فرستاد و گفت: شاید بتوان طبق اختیارات، قوانین و ضوابط، امکان مرخصی موقت برخی زندانیان فراهم شود؛ اگر فردی مرتکب جرمی می شود، ارتکاب جرم نباید دسترسی به سایر حقوق او را تحت شعاع قرار دهد.

رئیس انجمن مددکاری ایران گفت: سازمان زندان ها و قوه قضائیه تدابیر لازم را جهت پیشگیری از کرونا در زندان ها اتخاذ کردند اما نگرانی خانواده ها نیز قابل توجه است و طبیعتا در این شرایط، مدیران زندان ها و کادر مرتبط حوزه سلامت مانند کارکنان حوزه بهداشت و درمان زندان ها می توانند در پیشگیری از کرونا نقش داشته باشند؛ مددکاران اجتماعی سازمان زندان ها نیز می توانند حلقه ارتباط خانواده و زندانیان باشند تا نگرانی ها خانواده ها در این زمینه کمتر باشد.

موسوی چلک افزود: از سوی دیگر عموم مردم نسبت به ویروس کرونا حساسیت دارند و مراقبت های اولیه را انجام می دهند اما بهداشت فردی برخی اقشار مانند کارتن خواب ها خوب نیست و بهداشت محیط رعایت نمی شود و از سوی دیگر این افراد پایبند رعایت اصول بهداشتی نیستند.

وی تاکید کرد: این افراد دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی ندارند و لازم است که تدابیر خاص برای آنها اندیشیده شود؛ کودکان کار و خیابان نیازمند توجه خاص هستند تا نادانسته عاملی برای انتقال این ویروس به دیگران نشوند.

گفتنی است، تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1062501

وب گردی

وب گردی